2013-11-13, 18:17
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Que?

Nej ursäkta, svarade på fel inlägg.

Kan passa på och titta över dina tips och tacka för hjälpen.
Senast redigerad av Tjack-i-starkol 2013-11-13 kl. 18:49.
Citera
2013-11-13, 20:25
Medlem
Synpunkter kring Chanel Allure pour Homme, Chanel Blanche och Chanel homme sport? (ni vet vilka 3 jag menar)

Betygsätt gärna varje i hållbarhet, mångsidighet samt doft rent allmänt. Uppskattar också om ni säger vilken som lämpar sig bäst i kontorsmiljö
Citera
2013-11-13, 20:40
Medlem
Jag efterlyser parfymer som luktar melon, någon???
Citera
2013-11-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Synpunkter kring Chanel Allure pour Homme, Chanel Blanche och Chanel homme sport? (ni vet vilka 3 jag menar)

Betygsätt gärna varje i hållbarhet, mångsidighet samt doft rent allmänt. Uppskattar också om ni säger vilken som lämpar sig bäst i kontorsmiljö

Jag skulle säga att samtliga är bra för kontoret, Edition Blanche och Allure Homme Sport lämpar sig bäst på våren, då de är lite friskare, medans orginalet Allure Homme lämpar sig bäst på höst och vinter. Hållbarheten skulle jag säga är likvärdig för samtliga dofter. Så det är nog som alltid, välj den doft du gillar bäst och kör på den.
Citera
2013-11-14, 19:04
Medlem
BaLLs avatar
Vad säger ni parfymexperter om Tabac. Är ganska sugen på den då verkar vara klassisk och sen verkar den lukta bra och hålla länge till ett bra pris baserat på det som sägs på nätet.

Är det gubbig och föråldrad eller är det en helt okey tidlös parfym?

http://www.gents.se/tabac-original-eau-de-toilette-spray-50ml.htm
Citera
2013-11-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Vad säger ni parfymexperter om Tabac. Är ganska sugen på den då verkar vara klassisk och sen verkar den lukta bra och hålla länge till ett bra pris baserat på det som sägs på nätet.

Är det gubbig och föråldrad eller är det en helt okey tidlös parfym?

http://www.gents.se/tabac-original-eau-de-toilette-spray-50ml.htm

Gubbig, tyvärr.
Fast det finns skillnader i "gubbighet" då det kommer till dofter.
Jag bär ofta Gucci Envy, Chanel Egoïste och LIDGE, som "yngre" skulle anse gubbiga, men för mig tidlösa klassiker. Men just Tabac är enligt mig varken välgjord utan går under kategorin "gubbigt rakvatten", ungefär. Men låt mig inte avskräcka dig alldeles för mycket - gillar du Tabac, kör på!
Citera
2013-11-14, 21:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Gubbig, tyvärr.
Fast det finns skillnader i "gubbighet" då det kommer till dofter.
Jag bär ofta Gucci Envy, Chanel Egoïste och LIDGE, som "yngre" skulle anse gubbiga, men för mig tidlösa klassiker. Men just Tabac är enligt mig varken välgjord utan går under kategorin "gubbigt rakvatten", ungefär. Men låt mig inte avskräcka dig alldeles för mycket - gillar du Tabac, kör på!
Har du några tips hur man doserar LIDGE på ett bra sätt, tycker alltid den blir så stark.. ska man spraya i luften och gå in i det, typ?
Citera
2013-11-14, 22:29
Medlem
irrblosss avatar
Hur var det, var det någon här som testat Truefitt & Hill? Blev lite sugen på att testa främst Freshman och Trafalgar. De är ganska billiga, typ billigare än många designerdofter, så risken är väl att man blir lite besviken om de är för syntetiska eller för tråkiga... Jag är lite sugen på att skaffa lite fler dofter som inte sticker ut för mycket. Något man bara kan ta på sig när man inte vet riktigt vad man är sugen på .
Citera
2013-11-15, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har du några tips hur man doserar LIDGE på ett bra sätt, tycker alltid den blir så stark.. ska man spraya i luften och gå in i det, typ?

Jag kör faktiskt ett spray på vardera sida om halsen, ibland kanske enbart ett spray på bröstet. Min hud är torr, vad jag har förstått, att all parfym sugs upp snabbt och på så vis verkar doften avta mycket snabbare på mig. Ett annat sätt, om man har möjlighet, är att applicera doften en halvtimme innan man går hemifrån.
Citera
2013-11-15, 10:29
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hur var det, var det någon här som testat Truefitt & Hill? Blev lite sugen på att testa främst Freshman och Trafalgar. De är ganska billiga, typ billigare än många designerdofter, så risken är väl att man blir lite besviken om de är för syntetiska eller för tråkiga... Jag är lite sugen på att skaffa lite fler dofter som inte sticker ut för mycket. Något man bara kan ta på sig när man inte vet riktigt vad man är sugen på .
Ja, dom är helt okej. Freshman är i samma kategori som Cool Water/GIT/Floris JF. Trevlig mao. Trafalgar minns jag inte riktigt. 1805 och West Indian Lime är helt okej också.
Citera
2013-11-15, 11:53
Medlem
ENTEOGENERs avatar
Hallå! Tänkte bara kolla om det är någon här som typ börjar känna sig konstig när dom använt någon parfym någon gång? Jag har en Gucci parfym som luktar himmelrike, men dock vågar jag knappt använda den längre, blir typ lite yrslig när jag använt den. Blir inte så av andra parfymer(?) Är det kanske nåt ämne i parfymen jag inte klarar av? // E
Citera
2013-11-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Jag efterlyser parfymer som luktar melon, någon???

http://www.fragrantica.com/notes/Melon-172.html
http://www.fragrantica.com/notes/Watermelon-173.html
Här har du massa med Melon i

Köpte precis ett gäng Jo Malone-parfymer till mig själv och gf, kan rekommenderas starkt för både tjejer och killar! Väldigt rena dofter, sitter bättre än jag väntat och om man råkar befinna sig i England så är det ju ett måste att plocka med sig en eller fler, eller iaf gå in och lukta. Supergott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in