2013-11-15, 19:02
Medlem
Nu skriver Berny i ett svar på en kommentar på bloggen att hon aldrig kommer nämna sin biologiska familj på något sätt igen.

Detta gör mig helt ärligt helt jävla paff.

Tror hon ärligt talat att hon i ett halvårs tid (februari-juli) kan upprepa sin anklagelser mot dem om och om igen och sedan bara släppa det? Hon tar ju inte tillbaka något hon skrivit!
Citera
2013-11-15, 19:04
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Nu skriver Berny i ett svar på en kommentar på bloggen att hon aldrig kommer nämna sin biologiska familj på något sätt igen.

Detta gör mig helt ärligt helt jävla paff.

Tror hon ärligt talat att hon i ett halvårs tid (februari-juli) kan upprepa sin anklagelser mot dem om och om igen och sedan bara släppa det? Hon tar ju inte tillbaka något hon skrivit!

Skulle inte nya boken baseras på hur hemsk hennes biologiska familj är?
Eller har jag fattat det fel?
Citera
2013-11-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Skulle inte nya boken baseras på hur hemsk hennes biologiska familj är?
Eller har jag fattat det fel?
Jo. Den skulle behandla hennes uppväxt inom Opus Dei och hon har postat massor med utdrag ur den som nämner medlemmar av hennes familj.
Citera
2013-11-15, 19:13
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Jo. Den skulle behandla hennes uppväxt inom Opus Dei och hon har postat massor med utdrag ur den som nämner medlemmar av hennes familj.

Undrar hur hon får ihop det..
Citera
2013-11-15, 19:15
Medlem
sinfons avatar
Det senaste inlägget är ju helt stört. Och pinsamt. Vem är det riktat till egentligen? Det är mig veterligen ingen här som någonsin ifrågasatt att hon har diagnoserna "på pappret", det förstår ju vem som helst att det inte hade gått runt med alla insatser/hjälp/stöd/pengar hon får annars. Att ifrågasätta själva diagnosernas riktighet däremot...men det är ju en helt annan sak.
Citera
2013-11-15, 19:20
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Undrar hur hon får ihop det..

Hon har nog tänkt att förr eller senare så kommer alla bara att glömma hela den här rättsprocess-martyruppfostran-rituella övergrepps-grejen. Den är so last season liksom.
Citera
2013-11-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hon har nog tänkt att förr eller senare så kommer alla bara att glömma hela den här rättsprocess-martyruppfostran-rituella övergrepps-grejen. Den är so last season liksom.
Blir typ illamående.

jag menar om hon kommit till insikt eller nåt så skulle väl en kort, välformulerad förklaring vara på sin plats? Hade räckt med något i stil med "jag var mycket sjuk när jag gjorde dom anklagelserna och har idag en annan syn på saken. av hänsyn till min familj kommer jag aldrig mer att diskutera detta". Men nej... Och allt på bloggen står kvar (t ex hennes "journalanteckning" om benzo där det står att hon tvingades i det av sin mor för att utstå dagliga sexuella övergrepp av manliga familjemedlemmar...)
Senast redigerad av hanochintejag 2013-11-15 kl. 19:27.
Citera
2013-11-15, 19:28
Medlem
Ja hur löser hon detta med martyruppväxten nu? Hon har ju publicerat en del chockerande avslöjanden, till exempel http://ettlysandenamn.se/gurlesk/palsson.html
Men som sagt, hon räknar nog kallt med att det ska vara glömt i samma sekund som hon "inte vill prata om det mer".
Citera
2013-11-15, 19:34
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Blir typ illamående.

jag menar om hon kommit till insikt eller nåt så skulle väl en kort, välformulerad förklaring vara på sin plats? Hade räckt med något i stil med "jag var mycket sjuk när jag gjorde dom anklagelserna och har idag en annan syn på saken. av hänsyn till min familj kommer jag aldrig mer att diskutera detta". Men nej... Och allt på bloggen står kvar (t ex hennes "journalanteckning" om benzo där det står att hon tvingades i det av sin mor för att utstå dagliga sexuella övergrepp av manliga familjemedlemmar...)

Fotot på diagnoserna (i synnerhet paranoid schiz då) kanske är hennes minst sagt bisarra sätt att göra detta?
Citera
2013-11-15, 20:31
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:

Det är mest pinsamt, för hon har inte belägg nog för att det skulle stämma. Idag kan man gå till rättegång med flera år gamla övergrepp, om åklagaren anser att det håller i rätten.
Har hon ens försökt anmäla "övergreppen?" Och varför skulle ingen reagerat tidigare om hon ens blev utsatt? Hela situationen är ju bara pinsam....
Citera
2013-11-15, 20:32
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Det senaste inlägget är ju helt stört. Och pinsamt. Vem är det riktat till egentligen? Det är mig veterligen ingen här som någonsin ifrågasatt att hon har diagnoserna "på pappret", det förstår ju vem som helst att det inte hade gått runt med alla insatser/hjälp/stöd/pengar hon får annars. Att ifrågasätta själva diagnosernas riktighet däremot...men det är ju en helt annan sak.

Som att ett foto skulle bevisa att det är sant.. Vilken tur för Berny att det finns psykiska sjukdomar man kan fejka, för att fejka en riktig fysisk sjukdom för att få samma förmåner går inte lika bra... Då hade hon tvingats växa upp och ta ansvar för sina handlingar, precis som vi andra...
Citera
2013-11-15, 20:39
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

Absolut inte till oss på flashback, för Berny läser ju veeeeerkligen inte här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in