2013-11-15, 13:51
Medlem
Försvaret: "I en sån här rättegång ska vi inte gissa och spekulera!"

Det är väl det enda försvaret gjort då de hänvisat till 50 åringen...dåligt!
Citera
2013-11-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Du kanske inte har egna barn och borde inte uttala dig om sådant som du inte vet något om och har du egna barn så är det ju skrämmande om du inte kommer hjälpa ditt barn om det råkar i svårigheter.

Nej, jag har inte egna barn. Och om jag hade egna barn så skulle jag skydda mina barn
Till den mån det går och jag skulle aldrig sluta älska mina barn för vad dom än gjort. Men jag skulle aldrig sitta och ljuga när det kommer till en sådan sak som när det gäller mord eller brott. Det hjälper ju inte honom. Han måste ju ha vård och skyddar man barnet med att släppa ut honom i samhället när han förmodligen är allvarligt störd? Behöver han inte hjälp? Hur fan tänker du? Du kan ju inte sitta och ljuga i rätten, du måste ju vara ärlig. Även när det gäller ditt barn.. Jag har rätt att yttra mig lika mycket som någon annan..
Citera
2013-11-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Nej, jag har inte egna barn. Och om jag hade egna barn så skulle jag skydda mina barn
Till den mån det går och jag skulle aldrig sluta älska mina barn för vad dom än gjort. Men jag skulle aldrig sitta och ljuga när det kommer till en sådan sak som när det gäller mord eller brott. Det hjälper ju inte honom. Han måste ju ha vård och skyddar man barnet med att släppa ut honom i samhället när han förmodligen är allvarligt störd? Behöver han inte hjälp? Hur fan tänker du? Du kan ju inte sitta och ljuga i rätten, du måste ju vara ärlig. Även när det gäller ditt barn.. Jag har rätt att yttra mig lika mycket som någon annan..

Vad vet du som inte jag vet när du påstår att MT pappa och bror ljuger?
Citera
Medlem
Det här stämmer ju inte! Här ljuger försvaret!!!!

Entomologiska utredningen: "Vi hörde Anders Lindström som sakkunnig. Det är han som har gjort utredningen. Av yttrandet framgår att kroppen varit död sedan den 16 maj eller i någon mån mer än 8 dagar, sedan den 14 maj. Därutöver kan han inte ha dra någon slutsats". Han kommer så långt som 8 dagar tillbaka från fyndet den 22".
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Försvaret: "I en sån här rättegång ska vi inte gissa och spekulera!"

Det är väl det enda försvaret gjort då de hänvisat till 50 åringen...dåligt!
Det han menar är att man inte ska gissa och spekulera kring den tilltalades skuld. Den ska vara bortom rimligt tvivel.
Citera
2013-11-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det han menar är att man inte ska gissa och spekulera kring den tilltalades skuld. Den ska vara bortom rimligt tvivel.
Jag vet men det är ironiskt att försvaret har pekat ut 50 åringen som skyldig till brottet och planterat bevis!!!
Citera
2013-11-15, 13:58
Medlem
"Sammanfattningsvis så ger den entomoligska utredningen inte stöd för åtalet i frågan om tidpunkten för döden inträffade. Vi vet inte var kroppen har varit innan den hittades. Vi menar att det är utrett att den inte har funnits på den här fyndplatsen sedan den 4 maj".

Det är väl ingen som inte trott att kroppen varit på annat ställe och därefter flyttats!
Citera
2013-11-15, 14:01
Medlem
Advokaten: Hon konstaterar vidare att kroppen inte har legat i anslutning till fyndplatserna, och därför måste den ha flyttats.

Ja, det har ju alla fattat vid det här laget att kroppen blivit flyttad då det fanns blod i bilens bagageutrymme !!! E hon helt pantad eller !?!?
Citera
2013-11-15, 14:03
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag vet men det är ironiskt att försvaret har pekat ut 50 åringen som skyldig till brottet och planterat bevis!!!
Det är ju försvarets jobb, att så rimligt tvivel.
Citera
2013-11-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Vad vet du som inte jag vet när du påstår att MT pappa och bror ljuger?

Jag vet inte ett skit om det... Men tycker det är konstigt att kompisen inte minns allt, man kan ju försöka dra sig till minnes. Och hur normalt är det att sitta och spekulera om det perfekta mordet. För jag fattade det som gjorde ju både kompisen och KJ det..
Angående pappan så hade han ju sån jäkla kontroll på var KJ hade befunnit sig de senaste dagarna innan han blev gripen. Riktig koll som han läste ur en bok eller något.. Pappan kanske säger sanningen, men tyckte inte det gick ihop..
Citera
2013-11-15, 14:05
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, jag svarade. Jag sitter inte heltid vid tråden även om det kanske verkar så ibland, jag skriver snabbt.

Vad är det jag borde se? Jag ser en vit byggnad bredvid en i gult "default" av Google, ser inget på de taken. När jag går över på andra sidan gatan ser jag en röd tegelbyggnad med en TV-antenn på taket?

Jag måste fråga igen om detta är en mast som saknas på Quarrels karta som jag trodde var heltäckande inne i tätorten åtminstone. Uppkoppling från restaurangen kan såvitt jag förstår då väntas mot antingen Boden M4 eller Boden stadshus.

Vinklarna säger mig ingenting, och jag har öht undvikit att ge mig in i tekniska diskussioner runt mastpejlingar eftersom jag inte behärskar ämnet. Inom vilket område menar du att han borde befinna sig givet mastuppkopplingen?

Siten är inte med på Q's karta.

Förlåt, tappade en siffra: Garnisonsgatan 53, Boden är rätta adressen. Masterna står på taket. Riktningar.. ex 360° är rakt norrut, 180° är rakt söderut.

Sushi&Te vet du ju var det ligger... alltså borde MB kopplat upp sig mot cellen 70°.

EDIT: http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Senast redigerad av zero73 2013-11-15 kl. 14:15.
Citera
2013-11-15, 14:05
Medlem
En sak som jag framförallt har lagt märke till i hur åklagarna och målsägarebiträdet skiljer sig åt i sina bedömningar är att åklagaren inte utesluter att vittnet 21:30 kan ha sett VB medan EMF förde fram att rätten helt borde bortse från den vittnesuppgiften.

Jag tycker att åklagaren gör en bättre bedömning i den frågan.

Även om en åklagare och ett målsägarbiträde självklart inte behöver gå i takt är det ändå lite synd att dom blir så spretiga på den punkten. Men det spelar nog inte så stor roll i i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in