2013-11-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
?
Sid 292 hittar polisen en dildo
Sid 293 hittar polisen en dildo
Sidan 1667 står det att han ändrade sig till flaska

Inte bra att referera till FUP om man inte gör det korrekt.

Vid husrannsakan hittas tomma förpackningar:

FUP s 292
Citat:
tom förpackning till en sexleksak ....
FUP s 293
Citat:
en tom förpackning till sexleksak ...

Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han nämnde att han använde smör vid rättegången
Ok.
Citera
2013-11-15, 13:21
Medlem
PeterNosters avatar
Både åklagaren och Frizlan hänvisar till verktyget som AB beskrivit men en kriminaltekniker har kommit fram till att det är ett annat verktyg som använts. Ska det vara så förbannat svårt att avgöra detta vid en obduktion?

ABs beskriving är ju lite olika i FUP och i rätten samt på teckningen. Men ingen av de beskrivningarna stämmer ju med kriminalteknikerns.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-15 kl. 13:23.
Citera
2013-11-15, 13:23
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Tycker också det, tänkte också hur nära relation han hade med sin vän som vittnade. Hade dom bara en vanlig vänskapsrelation eller hade dom en intim relation också?

Ingen aning... Var det inte någon som för nån dag sedan lade upp en bild på nån med skägg och skrev nåt om intim relation med denne? Ta mig nu inte på orden för jag kan missminna mig. Provar att söka.
Citera
2013-11-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Håller med här med. Men KJ var ju väldigt insatt i hur man går till väga för att komma undan med mord. Om någon mer var med, spontant eller planerat, så har de säkerligen förstått att inte kommunicera om detta via varken mobil eller sms eller FB.
Och vittnet nedifrån har vi ju (man med skägg som stängde fönstret), och grannen sa att han tolkade det som att det var 2-3 röster. Och sa plural, mansröster;

"Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre. "

Jag tror definitivt att han har begått det här brottet, säkert dödat henne själv utan någon hjälp. Men jag undrar om han har klarat och transportera henne själv från sin lägenhet. Styckningen lär lär ju inte har skett i hans lägenhet och han verkar vara för slarvig för att städa upp efter en styckning själv.. Så alltså måste styckningen
ha skett någon annan stans och har fått hjälp med fraktningen och sen även styckningen.
Citera
2013-11-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Både åklagaren och Frizlan hänvisar till verktyget som AB beskrivit men en kriminaltekniker har kommit fram till att det är ett annat verktyg som använts. Ska det vara så förbannat svårt att avgöra detta vid en obduktion?

ABs beskriving är ju lite olika i FUP och i rätten samt på teckningen. Men ingen av de beskrivningarna stämmer ju med kriminalteknikerns.

Det där stämmer väl inte.
De kunde inte fastslå vad det var för vapen förutom att det var C eller D-format.
Citera
2013-11-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktfarfar
Massi Fritz hävdade väl i sin plädering att hon tror att kroppen burits ut 7-8maj.

Den som påstod att han sett att det burits ut något från KJ´s lägenhet är samma person som påstod att VB var gravid med KJ´s far. Jag vill påstå att det är stor mytoman varning för detta vittne och att allt som denna person sagt ska tas med en riktigt stor nypa salt.
Citera
2013-11-15, 13:26
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Inte bra att referera till FUP om man inte gör det korrekt.

Vid husrannsakan hittas tomma förpackningar:

FUP s 292

FUP s 293

Ok.

Jag gjorde förstås en snabb sökning
betydelsen är väl förstås att han pysslade med sådana saker
men han har väl likväl ändrat sig i förhöret på denna fråga?
Citera
2013-11-15, 13:27
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Jag tror definitivt att han har begått det här brottet, säkert dödat henne själv utan någon hjälp. Men jag undrar om han har klarat och transportera henne själv från sin lägenhet. Styckningen lär lär ju inte har skett i hans lägenhet och han verkar vara för slarvig för att städa upp efter en styckning själv.. Så alltså måste styckningen
ha skett någon annan stans och har fått hjälp med fraktningen och sen även styckningen.

Och hjälpen måste åkt i egen bil, då inga besudlingar hittats i Sonata-kupén trots läckande "bagage".
Citera
2013-11-15, 13:28
Medlem
Verkligheten kanske hinner ikapp KJ nu att han kan bli dömd för mord med långvarigt fängelsestraff som
följd. Om han inte var ensam om det här kanske han nu börjar vackla om att hålla tyst som en commander.
Tror inte han är så lojal mot någon eventuell medgärningsman om han nu blir dömd för mord.
Citera
2013-11-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Håller med här med. Men KJ var ju väldigt insatt i hur man går till väga för att komma undan med mord. Om någon mer var med, spontant eller planerat, så har de säkerligen förstått att inte kommunicera om detta via varken mobil eller sms eller FB.
Och vittnet nedifrån har vi ju (man med skägg som stängde fönstret), och grannen sa att han tolkade det som att det var 2-3 röster. Och sa plural, mansröster;

"Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre. "

Jag tror i och för sig inte de var planerat att det skulle ske denna kväll. Jag tror att KJ fick något slags "frihetsrus" då föräldrarna var borta som kan ha lett till psykos då planen att döda ses som lämpligt vid detta tillfälle i denna psykos. Han tog vara på tillfället, helt enkelt.

Själva planen hade han ganska klar för sig, men fram tills dess hade planen att döda enbart varit i hans tankar och fantasier bara och inte tänkt att utageras. Han kan ha sett ut VB som lämpligt offer tidigare i tanken. Nu fick han en snilleblixt i psykosen, kände sig oövervinnerlig, föräldrarna var långt borta, VB var på fel plats vid fel tillfälle och... Ja sen hittas hon styckmördad på ett mycket sjukt och bisarrt sätt.
Det är en psykotisk människa eller psykopat som utfört mordet hävdar jag. Han visar känslor när det gäller hunden, därför dra jag slutsatsen att han fått psykos med tvångsbeteende och narcissistiska inslag. Helt utan känslor är han inte, därför ingen psykopat vilket jag anser vara mycket mycket värre...
Citera
2013-11-15, 13:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det där stämmer väl inte.
De kunde inte fastslå vad det var för vapen förutom att det var C eller D-format.

Jo, men hugget blir ju olika om man tittar inne i kroppen. På ytan ser det likadant ut men inte på djupet.
Kriminaltekniker: Koniska kanter
Åklagare: Raka kanter.
Citera
2013-11-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vem vet?

Hur som helst, om någon värkligen vil veta om det är möjligt att får diarre´efter anal sex så ta och google:

"why do i get diarrhea after anal sex"

Det finns masser med exempel på det problemet, 250.000 hits på google sökning, och även dokorer som ger goda råd.
Hehe, visst uppstår diarre, men ingen diarre som håller i sig i flera timmar dock ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in