Citat:
Ursprungligen postat av
Popcorn76
Håller med här med. Men KJ var ju väldigt insatt i hur man går till väga för att komma undan med mord. Om någon mer var med, spontant eller planerat, så har de säkerligen förstått att inte kommunicera om detta via varken mobil eller sms eller FB.
Och vittnet nedifrån har vi ju (man med skägg som stängde fönstret), och grannen sa att han tolkade det som att det var 2-3 röster. Och sa plural, mansröster;
"Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre. "
Jag tror i och för sig inte de var planerat att det skulle ske denna kväll. Jag tror att KJ fick något slags "frihetsrus" då föräldrarna var borta som kan ha lett till psykos då planen att döda ses som lämpligt vid detta tillfälle i denna psykos. Han tog vara på tillfället, helt enkelt.
Själva planen hade han ganska klar för sig, men fram tills dess hade planen att döda enbart varit i hans tankar och fantasier bara och inte tänkt att utageras. Han kan ha sett ut VB som lämpligt offer tidigare i tanken. Nu fick han en snilleblixt i psykosen, kände sig oövervinnerlig, föräldrarna var långt borta, VB var på fel plats vid fel tillfälle och... Ja sen hittas hon styckmördad på ett mycket sjukt och bisarrt sätt.
Det är en psykotisk människa eller psykopat som utfört mordet hävdar jag. Han visar känslor när det gäller hunden, därför dra jag slutsatsen att han fått psykos med tvångsbeteende och narcissistiska inslag. Helt utan känslor är han inte, därför ingen psykopat vilket jag anser vara mycket mycket värre...