2013-11-14, 12:32
Medlem
kommer kj vara med på slutpläderingar imorgon
Citera
2013-11-14, 12:38
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ni är ju fan obehagliga på riktigt. Jag har vid flertalet tillfällen tålmodigt besvarat era frågor och jag inser ju att ni tycker att det är intressant att diskutera bloggen här. Men ändock insisterar ni på att komma med vilda anklagelser och försök till att hänga ut mig publikt. Ni får hålla på spekulera hur mycket ni vill, men ni borde ändå ha en viss respekt och förståelse för individers integritet och anonymitet. Hade det här haft någon som helst relevans i fallet hade det uppdagats för längesen. Var snäll och bruka logik och kritiskt tänkande och vänd er gärna direkt till mig i PM istället för offentlig idioti, då jag mest troligt hade kunnat hade svarat på alla frågor ni har så ni kan fokusera på vettigare saker.
Det är alltså du som har sidan där det ligger ett foto på bl.a VB?
I såna fall är du inte rätt person att prata om respekt och integritet kan jag tycka. Vilken respekt för hennes integritet visar du med det, och framför allt vilken respekt visar du hennes anhöriga?
Du kanske fascineras av styckade kroppar, hundar med avskurna halsar osv, men bli då inte förvånad att folk spekulerar i din person när det i din närhet händer något som handlar om just styckade kroppar och ev dödade hundar. Du får förstås bli hur irriterad/upprörd du vill över det, men du kan liksom inte förvänta dig annat med en sån sida.
Citera
2013-11-14, 12:43
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Det är svårt att förklara hur jag menar. Jag tror inte att föräldrarna med vett och vilja hjälpt sonen att dölja mordet. Blir han fälld tror jag att de också inser att han behöver mycket vård och inte kan gå lös. Han måste skyddas för sig sin egen och andras skull. Jag tror de har på pass mycket vett faktiskt.

De hoppas väl in i det sista att han ska vara oskyldig, inte att han ska gå fri OM han är skyldig.

Jag förstår hur du menar men jag blir så arg när jag tänker på att föräldrarna blir offer,
det är ju faktiskt vi som fött fram barnen och som sagt FOSTRAT dom.
Jag kan säga direkt att KJ oftast har fått sin vilja igenom och hanär en kille som alltid slingrat sig för att inte få skäll.
Jag tror inte KJ kommer att erkänna något och som KJ själv säger i förhör s¨kommer han att överklaga till högsta instans.
Jag tror allt vi kommer att få följa KJ under en tid till,men min önskan då är för hans egen skull att börja bearbeta detta hemska trauma som han nu går och bär på.
Citera
2013-11-14, 12:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Något från psyk ska åklagaren lämnat in och det är väl BUP,och det ska handla om att han är kapabel till att mörda. Sen är det inte ovanligt att djursadisterna blir mördare sen och det kan handla om fler människor än just en.

KJ är definitivt kapabel att mörda, men han har snudd på garanterat inte varit ensam om detta. Det måste finns medaktörer, och för sitt eget bästa borde han genom sin advokat i slutpläderingen medge delaktighet. Det är förmodligen den bästa strategin i det här läget.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror ni att han planerat dådet, eller att det är ett oplanerat svartsjukemord?

Det finns absolut ingenting som talar för att KJ drevs av svartsjuka till att ta livet av VB, han har andra drivkrafter inom sig. No remorse - no regret från KJ:s sida, snarare förverkligade han en dröm som han haft några år. Det förmodade dödandet och plågandet av djur, inklusive sin hund, var antagligen gen. rep. inför en större uppgift där Vatchareeya blev kronan på verket. Han stillade sin ultimata nyfikenhet med henne helt enkelt.
Citera
2013-11-14, 12:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du behöver ingen CD, den återskapade SMS-konversationen i sin helhet återfinns med början s. 631 i FUP...

Tack för svar. Jag har läst hela konversationen flera gånger, men var i denna finns de raderade och återskapade sms:en? Det är dem specifikt jag är ute efter. Och vad jag förstår ska inte heller de ha varit särskilt anmärkningsvärda.
Jag tycker det är viktigt att lyfta fram dessa raderade/återskapade sms, eftersom en del hävdar att just detta faktum - att KJ raderat dem - är ett bevis/indicium på att han också mördat VB. Åklagare Alhem förde till exempel fram i sin krönika i Kuriren att de raderade sms:en är just det.
Men om sms:ens innehåll endast är av alldaglig karaktär så faller detta "indicium" platt till marken och ska över huvud taget inte nämnas i åklagarnas slutplädering.
Citera
2013-11-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flash09
Det där reagerade jag också på! Någon som vet?

(*1. Sidan 1816 i FUP. *2. hittar jag inte just nu i FUP)

*2. Sidan 1772 i FUP, men den är märkt "1758". Där står följande:

F: Ja, du menar så. Då förstår jag. Ja. Mmm. När...när åkte hon senast i din bil?
H: I min bil?
F: Ja.
H: Ja, det var ju väl nog då när hon...nej, det var ju den natt jag plockade upp hon. Alltså...
F: Jo, den här dagen.
H: Mmm.

(Min fetstil.) Men visst är det underligt att de inte hugger på det?
Citera
2013-11-14, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jag förstår hur du menar men jag blir så arg när jag tänker på att föräldrarna blir offer,
det är ju faktiskt vi som fött fram barnen och som sagt FOSTRAT dom.
Jag kan säga direkt att KJ oftast har fått sin vilja igenom och hanär en kille som alltid slingrat sig för att inte få skäll.
Jag tror inte KJ kommer att erkänna något och som KJ själv säger i förhör s¨kommer han att överklaga till högsta instans.
Jag tror allt vi kommer att få följa KJ under en tid till,men min önskan då är för hans egen skull att börja bearbeta detta hemska trauma som han nu går och bär på.

Jag tycker otroligt synd om KJs föräldrar, syskon och andra nära. De kommer få leva med detta om nu KJ fälls. De kommer förmodligen alltid undra om de gjort något fel. Om de kunde ha gjort något annorlunda? Det är nog ett öde värre än döden. Det är inget jag önskar någon människa.

KJ räknar med att bli fälld. Annars skulle han inte tidigt säga att han ska överklaga varje dom upp till HD. Vad ska man säga om det? En oskyldig borde räkna med att bli frikänd kan man tycka.
Citera
2013-11-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De som följde tråden för några månader sedan minns säkert att MB ägde en VW Caddy. Sedan 2013-08-24 ägs den av T*bias Berg, hans bror. MB tycks ha bråttom med att göra sig av med fordon.

Hans affärer kanske går dåligt efter all negativ uppmärksamhet runt honom. Behövde kontanter helt enkelt.
Citera
2013-11-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Jag skulle vilja säga att det redan HAR drabbat släkten.. Oavsett om KJ frias eller ej så är redan skadan skedd. Dessutom, pappan gör för sin son vad alla borde göra för sin familj.. Tycker han har uppträtt väldigt korrekt och bra med tanke på den ohyggliga press och ångest som familjen måste genomlida. När man själv har barn förstår man pappan på ett helt annat sätt. Vi föräldrar har inbyggda skyddsmekanismer avsedda att skydda både oss själva och barnen. OAVSETT om vi bor i stora eller små städer. Det är föräldrars ansvar att stötta sina barn till det yttersta, och speciellt i det här fallet, när det finns SÅ många som tvivlar på KJ:s skuld, då vore det "tjänstefel som förälder" att inte tro på den version som är mest gynnsam för sin son. Jag förstår honom i alla fall!
2. jag håller med dej! jag skulle tro att dom klamrar sig fast vid sonens historia även om dom känner/märker och hör att det inte riktigt stämmer! man vill väl inte som förälder tro det värsta, även om det skulle vara önskvärt att många föräldrar gnuggade sina ögon och topsade sina öron! men tänk tanken att KJ under hot om att han och hans familj råkar väldigt illa ut om inte KJ röjer den redan dödade VB??, för att tre personer (råkade) sammanstråla under VB:s promenad mot sävast!?
Citera
2013-11-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Stämmer dessa fetade datum då? Hade han span på sig 10/5?

ja. Enligt polisen hade dom span på honom hela den helgen.
Citera
2013-11-14, 13:01
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Tack för svar. Jag har läst hela konversationen flera gånger, men var i denna finns de raderade och återskapade sms:en? Det är dem specifikt jag är ute efter. Och vad jag förstår ska inte heller de ha varit särskilt anmärkningsvärda.
Jag tycker det är viktigt att lyfta fram dessa raderade/återskapade sms, eftersom en del hävdar att just detta faktum - att KJ raderat dem - är ett bevis/indicium på att han också mördat VB. Åklagare Alhem förde till exempel fram i sin krönika i Kuriren att de raderade sms:en är just det.
Men om sms:ens innehåll endast är av alldaglig karaktär så faller detta "indicium" platt till marken och ska över huvud taget inte nämnas i åklagarnas slutplädering.
Det kanske snarare handlar om att man vill visa på att han försökt utplåna spår av att de haft kontakt och att hon skulle komma till honom den dagen?
Citera
2013-11-14, 13:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det kanske snarare handlar om att man vill visa på att han försökt utplåna spår av att de haft kontakt och att hon skulle komma till honom den dagen?

Exakt, begriper inte hur folk tänker när de tolkar informationen.

Det är ett indicium som är mycket besvärande och att det även sker cirka två dagar efter hennes försvinnande och före det är officiellt att hon är försvunnen gör det än mer besvärande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in