2013-11-15, 12:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Så kan det ha varit eftersom KJ berättade att han gjorde ngn slags förvaring till sina vapen i den.
Mkt möjligt att det var madrassen som vars ut som ev hade blod eller annat på den.
Men det stämmer inte med storleken 170 cm
Liten madrass det!

Ögonmått kan lura en rejält.
Citera
2013-11-15, 12:56
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Så kan det ha varit eftersom KJ berättade att han gjorde ngn slags förvaring till sina vapen i den.
Mkt möjligt att det var madrassen som vars ut som ev hade blod eller annat på den.
Men det stämmer inte med storleken 170 cm
Liten madrass det!

Jag har för mig att "prylen" var c:a 150x70cm.
Citera
2013-11-15, 12:57
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Jag känner mig helt övertygad om att KJ kommer finnas skyldig, med all rätt. Han är mördaren. Hoppas psykfallet efter att ha blivit tilldelad sitt straff börjar prata och kan berätta var/om resten av VBs kvarlevor finns kvar så den stackars familjen kan få någon slags sinnesro.

"Tyvärr" är väl grabben såpass störd att han kommer dömas till sluten psykiatrisk vård istället för att skickas ner till Kumla på en riskbedömning för att sedan ta plats bland sina likasinnade, kallblodiga kvinnomördare. Det hade varit nyttigt för honom att få uppleva verkligheten när den är som mest grym under låååång tid framöver. Nu kommer han bli ompysslad, ha tillgång till internet och ha någon som tar hand om honom vid minsta lilla bekymmer istället.

Lagändringen gick dock trögt och det blev till slut Alliansen som drev igenom att även allvarligt psykiskt störda ska kunna dömas till fängelse.
Det var en osedvanligt dum förändring. Vi har inget att tjäna på att skogstokiga våldsbrottslingar inte får den vård de behöver. Det finns tvärtom en uppenbar risk att de kommer ut ur fängelse farligare än någonsin
som Oisín Cantwell skriver i sin kolumn (heter det så?) på aftonbladet.

Jag håller med honom. Vad tjänar samhället på att döma till fängelse i fall där gärningsmannen är sjuk? (OBS att diskussionen i kolumnen gällde ett annat fall)
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Jag har för mig att jag sett bilder på att han hade lite fjun.. Den jag tänker på hade rätt mycket och det var inte KJ, utan en bekant eller kompis.. Han i fönstret med och airsoftskägget kopplade jag samman när grannen under vittnesförhören häromdagen! Hoppas ni förstår vad jag menar, då jag kan skriva lite osammanhängande😝

Jag förstår precis vad du menar
Jag tänker lite att om man säger "skägg" så är det "skägg". Fjun/stubb är fjun/stubb. Skägg känns som att det är större än stubb/fjun. Man kanske inte ska tolka in för mycket i detta, men det vore oerhört intressant att veta om någon annan befann sig i lägenheten med dem.
Också eftersom, som ni säger, en del i hans bekantskapskrets har just skägg.
Citera
Medlem
Hur kan åklagar sidan påstå att MB inte
hotade VB. Det har ju VB själv skrivit.
Menar de att VB ljuger?
Citera
2013-11-15, 12:58
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Det är beklämmande att så många härinne redan dömt KJ på förhand trots att de flesta är överens om att andra alternativ inte utretts ordentligt. Det känns verkligen inte som om rättssäkerheten fungerar om han skulle bli dömd för mord/dråp med dessa svaga indicier. Lika inför lagen gäller tydligen inte i detta fall som starkt påminner om boken "Den svenska kannibalen" där polis och åklagare under lång tid manipulerade och fabricerade varav den åtalade inte hade stor möjlighet att försvara sig. Det visade sig i slutändan att mördaren var en annan och om polis/åklagare lyssnat på den misstänkte samt dennes anhöriga så hade de kunnat lösa brottet mycket tidigare och utan att den först misstänkte suttit häktad under en lång tid.

Hm...

Visst är det beklämmande att tänka på följande:
KJ, den enfaldige mördaren, tipsar om att ödehuset är avsökt. Mps fattar misstankar och hittar mordoffret, en student som var förälskad och inte utgjorde ett så stort hot mot någon att hon förtjänade detta öde. När mps gjort sitt fynd får en "rödhårig kvinna"/företrädare för mps berätta om sitt fynd. Då bryter en privatspanare ihop i indignation över att mps inte ger flashbackspanaren cred. Massor med sidor ägnas åt att misskreditera kvinnor i största allmänhet, och den "rödhåriga" i synnerhet. Tyvärr kunde inte mps berätta att det var gm själv som var källan.

Cred åt mps, det är faktiskt tack vare deras uppmärksamhet och existens som KJ sitter bakom lås och bom, och där skall han förbli.

Vad var syftet med att placera offret i ödehuset, och försöka avleda uppmärksamheten därifrån? KJ ville naturligtvis elda upp alltsammans, enligt hans enögde far är KJ starkt förknippad med verksamheten "eld".

Jag tror att allt detta sängbärande från KJs lägenhet är rutin, KJs madrass luktade surt, och han sover utan lakan. Familjen, särskilt KJs far, verkar ha varit inne i en slags normaliseringsprocess där man framställer KJs tillkortakommanden som "diagnosstyrt". Killen är personlighetsstörd, aspisar är inte överrepresenterade när det gäller brott. Det är ett allvarligt brott som avhandlas i denna tråd.

Vad bör hända nu? KJs familj bör ta bort väven från sina ögon, särskilt fadern, och berätta från sitt hjärta hur de haft det de senaste åren, hur de försökt hantera KJ. De måste se sanningen som den är nu, och detta för att skydda sin son. Blir han frisläppt lever han farligt, av många skäl. De själva kommer också få ett rent helsicke. KJ har det bra där han är, även om jag tror att många önskar att han fick brinna i helvetet, så som VBs mor gör nu. Tyvärr är straffskalan inte rättvis.
Citera
2013-11-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men om han har klämt på flaskan och det kommit upp en del smör, så är det ju på sätt och vis ett lavemang, som ju ger diarré.
Det var väl inte smörflaska han körde upp i röven?
Citera
2013-11-15, 12:59
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Nej en flaska sade han i rätten

Om han sa det i rätten blir det ännu ett exempel på hur han ändrar sig, vilket inte är bra för honom.
Man borde minnas skillnad på flaska och dildo

Dildo har han sagt i förhör
Citera
2013-11-15, 12:59
Medlem
saltapinnars avatar
Kan det inte bara vara så här,ja jag spekulerar nu.....
Att KJ helt enkelt med sin diagnos tänker att dom som han älskar och som inte blir accepterade dom måste dö.
Tänker då på att han älskade sin hund men fick klagomål som kanske var stressande.
När det gällde VB gillade ju inte en av hans vänner svarta.
Kan detta vara ett tvångsbeteende...
Citera
2013-11-15, 13:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Hur kan åklagar sidan påstå att MB inte
hotade VB. Det har ju VB själv skrivit.
Menar de att VB ljuger?

Ja, men det finns inga bevis. MB har fått sitt straff nu, betydligt hårdare än vad många hustrumisshandlare och otrogna får. Alla vet. Den enfaldiga mördaren är han inte, och rätt gm sitter på Öjebyn, en plats för farliga individer.

KJ är mycket manipulativ. Han försökte avleda uppmärksamheten från ödehuset. Det misslyckades tack vare Missing People, och den "rödhåriga", som fick löpa gatlopp i tråden på grund av att man inte kunde avslöja att det var KJ själv som orsakade den extra sökningen. Enfaldiga ska inte försöka påverka Missing People, det går åt skogen.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-15 kl. 13:03.
Citera
2013-11-15, 13:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Kan det inte bara vara så här,ja jag spekulerar nu.....
Att KJ helt enkelt med sin diagnos tänker att dom som han älskar och som inte blir accepterade dom måste dö.
Tänker då på att han älskade sin hund men fick klagomål som kanske var stressande.
När det gällde VB gillade ju inte en av hans vänner svarta.
Kan detta vara ett tvångsbeteende...

Säg det, en tanke så god som någon. Det skulle i så fall tala för att brottet är planerat. Jag är inte främmande för den tanken heller. Fast egentligen struntar jag i vad han haft för motiv, det viktiga är att se till att han döms och får sitt straff. Det går aldrig att förstå det här brottet, det är så sjukt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-15 kl. 13:10.
Citera
2013-11-15, 13:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Om han sa det i rätten blir det ännu ett exempel på hur han ändrar sig, vilket inte är bra för honom.
Man borde minnas skillnad på flaska och dildo

Dildo har han sagt i förhör

Sida?

En flaskdildo alltså. Sidan 1667.
Citat:
Kristoffer delges att det anträffats förpackningar till dildos i hans lägenhet och han tillfrågas
var dessa finns idag.
Kristoffer säger att hans mamma sett till att han kastat bort en av dem och den andra kastade
han för att han inte tyckte den var bra. Det skedde för flera månader sedan och han förklarar
att han vid det tillfälle på söndagen den 5 maj då han sagt att han använde en dildo i själva
verket använde en flaska. Han har vid ett tillfälle använt en dildo när han har haft sex med
kvinnor och det var med en flicka som heter J.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-15 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in