2013-11-15, 07:46
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Det finns inget inneboende värde i Bitcoin, allt värde en bitcoin har är spekulativt och kommer alltid så vara beroende på sin konstruktion. Du är alltid beroende av en köpare för att realisera värdet, värdet är därmed inte inneboende. Valutan bär med sig otroligt mycket risk tills dess att ett steady-state uppnås.

http://gcn.com/articles/2013/03/20/~/media/GIG/GCN/Redesign/Generic/latefortrain.png
Citera
2013-11-15, 07:48
Medlem
vizuals avatar
älskar alla iditoter som inte håller btc :P det märks så väl

först e dom typ: "its gonna crash to single digits, good thing im not holding any bitcoins"
sen nästa dag när dom köpt: "10k/btc in sight boys!"
Citera
2013-11-15, 08:10
Medlem
stefffes avatar
Ni som skickar pengar från utländska växlingssidor till swedbank, har ni märkt att swedbank har en helt annan kurs på tex dollar och euro när betalningen kommer från utlandet?

Jag skickade 24200 igår från bitstamp och när det kom fram idag så vart det 22700 kr... Lite mycket för att vara någon växlingsavgift tänkte jag.

Så här står det på swedbanks sida:

"Här finner du ungefärliga kurser för checkar och utlandsbetalningar i vanliga utländska valutor. För exakt kurs kontakta närmaste bankkontor."

Dollarn hamnar på 6.67 när man skickar från utlandet... istället för verkliga 7.0.
Citera
2013-11-15, 09:17
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Det finns inget inneboende värde i Bitcoin, allt värde en bitcoin har är spekulativt och kommer alltid så vara beroende på sin konstruktion. Du är alltid beroende av en köpare för att realisera värdet, värdet är därmed inte inneboende. Valutan bär med sig otroligt mycket risk tills dess att ett steady-state uppnås.
Bitcoinprotokollet, anser du det ha ngt värde ?
Citera
2013-11-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Ni som skickar pengar från utländska växlingssidor till swedbank, har ni märkt att swedbank har en helt annan kurs på tex dollar och euro när betalningen kommer från utlandet?

Jag skickade 24200 igår från bitstamp och när det kom fram idag så vart det 22700 kr... Lite mycket för att vara någon växlingsavgift tänkte jag.

Så här står det på swedbanks sida:

"Här finner du ungefärliga kurser för checkar och utlandsbetalningar i vanliga utländska valutor. För exakt kurs kontakta närmaste bankkontor."

Dollarn hamnar på 6.67 när man skickar från utlandet... istället för verkliga 7.0.

Vad menar du? Dollarn ligger väl på 6.65 just nu?

Och återigen, är det alltså ingen som har haft kontakt med Kapiton? Tycker detta börjar låta ganska illa.
Citera
2013-11-15, 09:32
Medlem
Baskis avatar
https://btc-e.com/news/183
Citera
2013-11-15, 11:25
Medlem
Illuzionzs avatar
Coinbase.com, bra och pålitlig sida?

Edit: Verkar ju inte gå om man nu inte har visa eller ett konto i usa
Senast redigerad av Illuzionz 2013-11-15 kl. 11:32.
Citera
2013-11-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Bitcoinprotokollet, anser du det ha ngt värde ?

Men bitcoinprotokollet är inte begränsat till Bitcoin. Du kan skapa hur många valutor som helst med det. Se: https://bitcointalk.org/index.php?board=67.0

Citat:
Ursprungligen postat av stefffe

Det är bankernas kurser som är de riktiga, jag tror du kollar på Forex eller dylikt men det gäller ju kontanter och har därför andra kurser.
Senast redigerad av bullgnome 2013-11-15 kl. 11:34.
Citera
2013-11-15, 11:37
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Coinbase.com, bra och pålitlig sida?

Edit: Verkar ju inte gå om man nu inte har visa eller ett konto i usa

Riktigt bra online wallet med 2-stegs auktorisering, köp bitcoins kan du för tillfället inte göra utanför USA för tillfället dock.
Citera
2013-11-15, 11:43
Medlem
Trillskes avatar
Generellt är det så att anlitar man Swedbank får man skylla sig själv. De är långt ifrån konkurrenskraftiga, kortsiktiga och omoderna, och det är ingen nyhet.

Jag har själv varit medveten om detta länge men inte orkat byta bank, tillhör således skaran som får skylla sig själv när de bestämmer sig för att sno pengar eller frysa konton om de ser btc-transaktioner eller andra utmärkande hyss de antagligen är världsledande på.

Eftersom de just fryst konton för att de sett btc tyckte jag det var lämpligt att skriva detta här. Vill ni pyssla med btc lämna Swedbank.
Senast redigerad av Trillske 2013-11-15 kl. 11:45.
Citera
2013-11-15, 11:43
Medlem
72mms avatar
Citat:
Inneboende värde av något kommer av vad man kan göra med detta något. Det inneboende värdet av en kaffemugg är ju att jag kan använda den att dricka ur, inte värdet av materialet. Ta guld som exempel. Guld har ett värde på grund av vissa attribut som gör att man kan använda det som betalmedel, lagring eller transport av värde. Tänk igenom vilka dessa attribut för guld är, och jämför sedan med bitcoin.
Citera
2013-11-15, 11:45
Medlem
någon här som använder kapiton som har haft problem att ta ut bitcoins därifrån till annan adress?

Jag överförde 1,0 bitcoins från kapiton till blockchain igår och det gick på kanske någon minut.
Senare under samma dag skulle jag överföra fler bitcoins till samma konto på blockchain men har nu väntat i 14 timmar och fortfarande inte fått dem, fast att på kapiton har de dragits.

2_Thumbs_Up du verkar rätt insatt i btc. Har du nån aning om vad som kan ha hänt?

hur lång tid har det tagit för er som har överfört btc från en exchange bank att få dem på eran adress?
Behöver hjälp.
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in