2013-11-15, 11:29
Medlem
Druttentrudeluttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det här är ju inte rigtigt klokt Dupong & Dupont framför ju den ena manipulation av sanningen efter den andra:

Här tilx aldelsess nyss:

"Vad händer i lägenheten? "Ploy gör ett misslyckat försök att ringa 112 17.09. Hon slår 112 stjärna. Det tyder på att något skrämmande, kanske hotfullt, händer i lägenheten, tidigt i hennes vistelse där, hon skriver upprepade sms till (50-årige älskaren). Det han kommer ihåg från innehållet tyder på att hon tycker att 22-åringen är knäpp"

Det hat han ju MB aldrig sagt!!!

och det har varit MASSOR av sånna manipulationer i dagen plädering från åklagarna.

FY FAN det här är ju skrämmande !!!

Det enda som är skrämmande är DU. Din slutledningsförmåga är ett skämt, fantasin är det iof inget fel på :-) Du och Quarrel kommer få kvittera ut era foliehattar när domen faller
Citera
2013-11-15, 11:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
När skall du svara på mina frågor?

https://www.flashback.org/sp46149082

Och vad menar du att en uppgift om att han handlat smör har för nån betydelse, vad menar du att det skulle bevisa eller ens tyda på?
Citera
2013-11-15, 11:30
Medlem
PeterNosters avatar
Massor med DNA under naglarna på de saknade händerna, säger Fritz. Det DNAt måste ju ha kommit nåntans ifrån KJ men det fattas väl inget vad jag vet.
Citera
2013-11-15, 11:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Mördarens ja, men att det ska vara KJ:s tänk, drift, slutsats..

Förstår inte vad du menar?
Citera
2013-11-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, väldigt intressant. Jag kan tänka mig att det som händer är att han för första gången förmår se hela bevisningen mot honom som en helhet. Det är naturligtvis svårt för vem som helst att göra det under förhör när man hoppar från den ena detaljen till den andra och säkert även under en utdragen rättegång. Men det hör sannolikt till KJ:s handikapp också att han är bättre på att ta in detaljer än att syntetisera ihop en större mängd information till en helhetsbild. Det finns det iofs andra som är också, inte minst i denna tråd.

Jag tror dock inte att han erkänner i detta läge, det kommer att komma efterhand när rättsprocessen är avslutad och han får samtalsterapi på rättspsyk. För det är utan tvekan där han kommer att hamna om han blir dömd (vilket jag nu känner mig tämligen säker på), alla spekulationer om hur många år han får är därför rätt meningslösa.
Den här killen är sjuk på riktigt, det tyder alla tecken på.
Ja och han har även diagnos på det. Med alla besparingar i dagens samhälle så är det väldigt svårt att få behov tillgodosedda som i form av LSS.
Man kan ju fundera på vad samhället kan göra för att förhindra att människor ska må så här dåligt. KJ levde ju i ren misär i sin lägenhet. Ingen daglig verksamhet utan vände på dygnet och var vaken på nätterna. Vilket samhälle vill vi ha?
Dessa boendestödjare, har dom ens utbildning?
Dom borde ju sett att det inte fungerade med hunden ifall läget var så illa.
Citera
2013-11-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
- Han har haft uppsåt, menar Schönbeck… (om KJ)

Har han?

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
I juridisk mening JA, eftersom åklagaren argumenterar utifrån att han är mördaren. Uppsåt betyder INTE "Motiv a'la Morden i Midsomer"

Full logiskt ja. Åklagaren har åtalat för mord. I den gärningen ingår ett uppsåtskriterium. Om åklagaren inte anser sig kunna styrka att 22-åringen har uppsåt så kunde åtalet handlat om t ex dråp eller vållande av kroppsskada (+ griftefridsbrott).
Citera
2013-11-15, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Massor med DNA under naglarna på de saknade händerna, säger Fritz. Det DNAt måste ju ha kommit nåntans ifrån KJ men det fattas väl inget vad jag vet.

Han hade en mängd färska och äldre rivsår på armarna bland annat. Ingen av KJs bekanta har sett något självskadebeteende? Kan du garantera att inte VB rivit honom och han har fortsatt för att dölja de skadorna?
Citera
2013-11-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Bara för att aggressivitet ingår i diagnosen är det inte sagt att det är det som sticker ut. Boendestödjarna bör isåfall ha vittnat om ex. någon aggressivitet vid försök av städ då detta var ett område han spretade på, de vittnade ej om detta. Därför är det svårt för mig med såna argument emot varandra att avgöra om han är aggressiv i sin diagnos eller ej.

Det jag vill ja sagt är att folk med dubbeldiagnoser enligt min uppfattning är oerhört komplexa där det komplexa just är att det "spretar". Därav ännu svårare att avgöra.
Aggressivitet ingår inte vid Add, dom är inte hyper.
Citera
2013-11-15, 11:36
Medlem
""Vi vet när vi har gått igenom journaler under stängda dörrar att det finns en svår problematik redan från barndomen. Jag är kanske inte så förvånad över att 22-åringens pappa inte säger ett ord om den problematik som finns historiskt. Han är pappa och uppgifterna han lämnar har ett lågt bevisvärde. Det finns menar jag en allvarlig problematik, två diagnoser, det finns tecken på, även om man lyssnar på förra flickvännens uppgifter, ett tvångsbeteende".av Joel Gustafsson 11:27"

Riktigt nyfiken på vad som menas med detta. Tvångsbeteende???

Vad hade han för problematik i barndomen som kan kopplas till stryptag om flickvännen och tvångsbeteende?

FAN vad nyfiken man blir.

Kram

PUPP
Citera
Medlem
Ang 112* så finns här en anledning till ev felslagning

*120# lur, visar saldo, potter och prisplan
*120*1# lur, visar sms-saldo för tjänsten Sms till alla
*120*2# lur, visar fria minuter för prislistan Flexibel
*120*3# lur, visar saldo på kunds bonuskonto
*120*5# lur, visar sms- surfmängd och giltighetstid för Årskort Sms och Årskort Mobilsurf
*120*6# lur, sms- och surfmängd för Halvårskort Sms och Halvårskort MobilSurf
*120*8# lur, visar surfmängd och giltighetstid för Årskort Spotify & mobilsurf och Årskort Navigator & mobilsurf
*120*9# lur, visar giltighetstiden på det senaste laddade Refill Halvårskort
*120*10# lur, visar giltighetstiden på det senaste laddade Refill Årskort
*120*11# lur, visar giltighetstiden på det senaste laddade Refill Halvårskort Surf
*120*12# lur, visar giltighetstiden på senaste laddade Refill Årskort Surf
Citera
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Ja och han har även diagnos på det. Med alla besparingar i dagens samhälle så är det väldigt svårt att få behov tillgodosedda som i form av LSS.
Man kan ju fundera på vad samhället kan göra för att förhindra att människor ska må så här dåligt. KJ levde ju i ren misär i sin lägenhet. Ingen daglig verksamhet utan vände på dygnet och var vaken på nätterna. Vilket samhälle vill vi ha?
Dessa boendestödjare, har dom ens utbildning?
Dom borde ju sett att det inte fungerade med hunden ifall läget var så illa.

Enligt lag är de ej skyldiga till att ta hand om hunden därför föll detta troligast på de anhöriga.
Dock är de skyldiga att utföra den ålagda städen.
Citera
2013-11-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Boendestödjaren vittnar om att KJ inte har ngt skadebeteende vad han vet om. KJ hade rivit sig på armarna och hade bandage...händerna finns inte kvar.
Slutsats: rivskaforna på armarna vargjorda av VB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in