2013-11-15, 11:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Synd om de tar paus nu, KJ är ju uppenbart skakad och obeväm och att trycka på nu skulle kunna leda till att han erkänner.

Han är inte ens ansatt i ett förhör utan sitter bara och lyssnar.

Om du var oskyldig och skulle lysna på alt vad D&D påstår då skulle du nog ochså behöva en rejäl paus, eller?
Citera
2013-11-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Jag säger att det är olika. Svårbedömt utan att ha mött individen. Även om man har en diagnos har man en personlighet. Som sagt svårbedömt då vi ej fick veta vidare om det. Hursom kan vi inte spä på eller enbart gå efter vad vi tror AS är, det är individuellt.
Glöm inte att han har diagnosen Add också.
Citera
2013-11-15, 11:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Åklagaren om MB:

- Att han skulle ha mördat "Ploy" och därefter försökt sätta dit 22-åringen är helt uteslutet, säger åklagare Ulrika Schönbeck.

Vad grundar hon detta påstående på? "helt uteslutet"
Citera
2013-11-15, 11:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
- Han har haft uppsåt, menar Schönbeck… (om KJ)

Har han?
Citera
2013-11-15, 11:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om du var oskyldig och skulle lysna på alt vad D&D påstår då skulle du nog ochså behöva en rejäl paus, eller?

Förklara nu istället för tråden på vilken grund du har kunnat göra en personlighetsanalys av KJ som lett fram till att du kan bedöma att han inte har begått mordet. Vilka källor har du utgått ifrån? Hur har du uteslutit ex.vis psykos, extrem aggressivitet som kan visa sig i mycket specifika situationer eller en djupgående personlighetsstörning av annan typ som kan ge hittills nästan dolda våldsimpulser (strypgreppet mot flickvännen, mordhotet i tonåren mot en annan flickvän). Innan du ger en sån beskrivning blir det ju bara nonsens att höra dina nerslag i små detaljer.
Citera
2013-11-15, 11:22
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
För varje sånt här inlägg du skriver (inklusive de som togs bort igår) så avslöjas det ju bara mer och mer i tråden att du inte klarar av att motivera dina åsikter i det här fallet med sakargument. Svara på frågorna du har fått nu istället.

När skall du svara på mina frågor?

https://www.flashback.org/sp46149082
Citera
2013-11-15, 11:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
- Han har haft uppsåt, menar Schönbeck… (om KJ)

Har han?

I juridisk mening JA, eftersom åklagaren argumenterar utifrån att han är mördaren. Uppsåt betyder INTE "Motiv a'la Morden i Midsomer"
Citera
2013-11-15, 11:23
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Glöm inte att han har diagnosen Add också.

Bara för att aggressivitet ingår i diagnosen är det inte sagt att det är det som sticker ut. Boendestödjarna bör isåfall ha vittnat om ex. någon aggressivitet vid försök av städ då detta var ett område han spretade på, de vittnade ej om detta. Därför är det svårt för mig med såna argument emot varandra att avgöra om han är aggressiv i sin diagnos eller ej.

Det jag vill ja sagt är att folk med dubbeldiagnoser enligt min uppfattning är oerhört komplexa där det komplexa just är att det "spretar". Därav ännu svårare att avgöra.
Senast redigerad av Imthisnice 2013-11-15 kl. 11:33.
Citera
2013-11-15, 11:25
Medlem
Hittills har åklagarnas pläderingar varit bra.

Bra t ex att US ganska noga tar upp alternativa gärningsmän, framförallt 50-åringen. Fritt från liverapporteringen:

- 50-åringens vittnesmål är stabilt och trovärdigt, de uppgifter som har kontrollerats har visat sig stämma
- 50-åringen har hört av sig till VB efter den 4 maj, t ex med SMS och på Facebook
- något motiv att undanröja VB saknas enligt US då 50-åringen ville ha kvar VB i sitt liv, att relationen skulle neutraliseras
- US menar att 50-åringens förehavanden 4-5 maj är klarlagda (utrett i relativt stor utsträckning)
- inget anmärkningsvärt att 50-åringen inte sa hela sanningen vid första förhöret på sin arbetsplats otroheten ville döljas
- 50-åringen visste inte var Ploy befann sig när hon messade den 4 maj

PT:
Citat:
"Han visste inte heller var Ploy befann sig när hon sms:ade honom den 4 maj. Han trodde att hon var hemma."
Citera
2013-11-15, 11:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Nej, hade jag varit oskyldig hade jag inte suttit där KJ sitter idag, utan förklaringar på någonting.
Citera
2013-11-15, 11:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
I juridisk mening JA, eftersom åklagaren argumenterar utifrån att han är mördaren. Uppsåt betyder INTE "Motiv a'la Morden i Midsomer"

Mördarens ja, men att det ska vara KJ:s tänk, drift, slutsats..
Citera
2013-11-15, 11:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, hade jag varit oskyldig hade jag inte suttit där KJ sitter idag, utan förklaringar på någonting.
Vad hade du haft för förklaringar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in