2013-11-15, 00:33
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror vi kan utgå ifrån att mordet på Vatchareeys har filmats med åtminstone mobil, men troligtvis med bättre utrustning än så.

Utgå ifrån? Knappast, det är din spekulation.
Citera
2013-11-15, 00:37
Medlem
KJ hade problem med tidsuppfattning, jag har inte ätit på flera dagar men oavsett om jag käkar en körv så är väl ändå coop där det ligger och ica likaså i förhållande till.... Allt? Ica är likförbannat rak väg för KJ och COOP väldig omväg
Citera
2013-11-15, 00:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Utgå ifrån? Knappast, det är din spekulation.

Jag utgår ifrån det. Man är fler än KJ om det här, mordet var planerat, och att eventet har filmats kan du nog betrakta som säkert. Förövarna, sådana som jag tror att de är, skulle aldrig missa ett sådant tillfälle.
Citera
2013-11-15, 00:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är mitt fel, jag som ställde frågan, sorry. Ville bara kolla hur det låg till med den saken. Kanske kan du kommentera mitt senast inlägg om MB sms-trafik med VB, har du en vettig förklaring till hur det hänger ihop med vad MB berättat i förhör? Vänligen!

Det gör inget!

Så här sade han i förhöret den 9/5:.

Citat:
Berg berättar att han under lördagen fick ett antal sms ca 4-6 sms av Vatchareeya som han läste
sporadiskt på vägen hem till Timjanvägen vid 18 tiden och svarade på ett sms : "Jag jobbar" för
att slippa svara på något vidare sms. Berg berättar att om han skrev åt Vatchareeya att han jobbar
så slutade hon ofta skriva och han fick vara ifred.

Vid ett senare förhör den 24/5 - då det framgår att han blivit mycket mer detaljerat utfrågad om saken kommer lite mer detaljerade uppgifter:

Citat:
Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke
kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke
ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. Micke kommer inte ihåg vad det var
som Ploy var upprörd över. Micke förklarar att han har ett synfel och när han läser
SMStexten så har han svårt att läsa ut Ö;Å eller Ä. Han kan inte förstora texten på sin mobil.
Micke var även stressad och tyckte inte att han hann svara på Ploys SMS. Micke vill
förtydliga i att när Ploy skrev att hon var upprörd så skriver hon även "kan vi prata". Micke
tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av
dessa var samma och texten var "svara, svara". Detta skickades 2-3 gånger. Sammanlagt så
fick han 10 SMS unde tiden han var i restaurangen. Alla var inte från Ploy.
Micke uppger att när de går till restaurangen vid 18.30-19.00 så svarar han "jag jobbar" till
Ploy. Efter detta så hörde inte Micke av Ploy under hela kvällen.

Du vet att jag gillar enkla förklaringar snarare än fantasifulla. När Berg intervjuas av Aftonbladet är han under press: Han har varit uppe hos polisen och "bekänt" sin otrohetsaffär med Vatchareeya. Han har berättat eller vet att han måste berätta för sin fru. Om vi nu ska tro att han inte är en total psykopat så finns kanske också ett dåligt samvete över att han ignorerade henne och undringar om det har fått henne att göra något dumt. När så Aftonbladet (hur kan man fråga sig) får tag i honom så drar han till med en lögn (ljuga i trängda situationer vet vi förvisso att han kan) som ska få honom att framstå i bättre dager. Typ "Det var inte mycket jag kunde göra när jag väl fick klart för mig att något hänt". Han vill heller inte berätta för hela Boden att det är HAN som skickat det sista SMS:et i deras konversation.
Senast redigerad av MrFold 2013-11-15 kl. 00:48.
Citera
2013-11-15, 00:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Varför säger KJ "de" när han i polisförhöret försvarar sig med orden: "Plastpåsen är min och jag har stoppat den där. Och sen när de har hällt ner blodet i min bil, så kan det ju ha kommit på plastpåsen också."

Om KJ inte styckat eller ens mördat VB - bara misshandlat henne och sexuellt förgripit sig på hennes medvetslösa kropp - så kan man mellan raderna i förhören läsa ut vad han erkänner att han vet.

Nja, sakta i backarna nu. Jag tror att "de" är hans två antagonister som han i förhören hade som kandidater till "planteringen" i hans bil men senare i rättegången ersatt med Berg.
Citera
2013-11-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade:

Varför skulle de gå skilda vägar, vad i deras långa kamp för deras son som inte är psykiskt frisk har de gjort fel eller skulle föranleda att de skulle gå skilda vägar.

Jag vill ge dem stort beröm för just deras engagemang för sitt barn på allehanda olika sätt genom uppväxten och in i vuxenlivet. Jag har sett baksidan på myntet där föräldrar fullständigt skiter i sin/sina barn som har behov av hjälp och stöd, där kan man prata om skottpengar på sådana föräldrar men i detta fall har de med all kraft och även bröderna att hjälpa son/broder efter bästa förmåga.

Sen kan man som lekman se också att signalerna om våldsamhet mm är ytterst få om inte säga nästan obefintliga förutom rykten som kom igång när KJ greps.
Denna härdsmälta på KJ mot VB är iaf i mina ögon fullständigt omöjligt att förutse just p.g.a. omgivningen har aldrig uppfattat KJ som våldsam fysiskt, däremot har han ett stort militärintresse och militär brukar innehålla våld av något slag, det går ju faktiskt ut på att döda eller dödas i strid den dagen man skulle hamna i konflikt/krig.

Hoppas att omgivningen ger familjen allt stöd de kan i en oerhört svår situation i livet som ingen hade kunnat förutse, att vända dem ryggen vore ett stort svek. De är brottsoffer likväl som VB's moder och styvfar, de behöver allas stöd och hjälp.
2. jag applåderar ditt inlägg och vet själv hur svårt och tungt det är att
vara förälder till ett sådant barn, men man kämpar och gör sitt bästa för att han/hon ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt! Ja, vi måste visa hans föräldrar att vi ger dom vårat fulla stöd och att vi inte dömer dom på något sätt!, dom har inte-är jag säker på- uppfostrat honom till att vara empatilös, dom har säkert försökt att få honom att känna både empati och medlidande men kunde inte ana att detta kunde gro i honom!. vem vet det?. detta har nog funnits i honom en lång tid, och kulmen blev denna ödesdigra kväll och gick inte att hejda!
Citera
2013-11-15, 00:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag utgår ifrån det. Man är fler än KJ om det här, mordet var planerat, och att eventet har filmats kan du nog betrakta som säkert. Förövarna, sådana som jag tror att de är, skulle aldrig missa ett sådant tillfälle.

När växlade du från Airsoftspåret och att hon var levande måltavla vid "Fallen Angel"? Jag tycker mig minnas att du var inne på MB-spåret ett tag också, men det kanske var fel?
Citera
2013-11-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likgiltighet
KJ hade problem med tidsuppfattning, jag har inte ätit på flera dagar men oavsett om jag käkar en körv så är väl ändå coop där det ligger och ica likaså i förhållande till.... Allt? Ica är likförbannat rak väg för KJ och COOP väldig omväg

Precis. Minsta motståndets lag. Han valde det som fanns närmast.
Citera
2013-11-15, 00:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
DU ser dem som halmstrån, medan jag ser det som en icke utredd MGM med klar motivbild. Du och jag är inte samma och jag tycker annat, inse det.
Den stora skiljelinjen är att MrFold tycker att det ska argumenteras och du tycker att det räcker med att det tycks. Och det ena tyckandet är ju värt lika mycket som det andra.

Men den ena argumentationen är inte värd lika mycket som den andra.
Citera
2013-11-15, 00:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Minsta motståndets lag. Han valde det som fanns närmast.

Men vad har detta med något att göra, förstår ingenting av er diskussion? Han har ju medgivit att plastpåsen är hans egen (efter att han fått veta att hans fingeravtryck finns på den), så vart vill ni komma?

KJ åkte ju f ö omkring och handlade och tankade lite varstans tycker jag det verkar när man går igenom kartläggningen av hans rörelser mellan mordet och gripandet.
Citera
2013-11-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Du vet att jag gillar enkla förklaringar snarare än fantasifulla.

Det har TOTALT undgått mig. I så fall.
Citera
2013-11-15, 01:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har TOTALT undgått mig. I så fall.

Jaså? Du kan väl iaf medge att teorin att allt faktiskt är vad det synes vara och att den åtalade verkligen är skyldig åtminstone är den ENKLASTE förklaringen till vad som hänt här. Betydligt enklare än konspirationer med bevisplantering och märkliga svar och rena lögner från den åtalade som då ändå inte skulle bero på att han faktiskt är skyldig.

Sen vet jag fortfarande inte vart ni ville komma med ert Konsum-spår, men jag slog lite i FUP:en och simsalabim! Klockan 14:47 söndagen den 5:e maj handlar KJ för kr 65,80 på COOP Drottninggatan 41 (s. 462) Och den 11 maj skickar han kl 19.41 ett SMS till någon där han stämmer träff vid "Coop". Så ska ni släppa påsspåret nu eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in