2013-11-15, 00:01
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte missminner mig totalt hade KJ handlat det mesta på Statoil och ICA Kvantum, kan bara komma ihåg ett inköp från Coop. Kommer inte på rak arm under hur lång tidsperiod det handlade om. Men det är i vart fall mitt intryck (och jag letade särskilt efter Coop kvitton eftersom påsen i bilen kom just därifrån).

Men en coop-kasse kan han ju fått ändå, t.ex om någon anhörig handlar åt honom.
Citera
2013-11-15, 00:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Remark letar halmstrån. Alla tänkbara som finns duger.

Tyvärr är detta halmstrå imaginärt för:

Citat:
KJ: Plastpåsen är min och jag har stoppat den där. Och sen när de har hällt ner blodet i min
bil, så kan det ju ha kommit på plastpåsen också.

(FUP 1966)
Citera
2013-11-15, 00:06
Moderator
OYs avatar
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Från 22-åringens lägenhet skickade hon flera sms till en man i 50-årsåldern som hon var kär i.

– Hon skickade sju sms till honom, han skickade tre-fyra sms till henne, säger åklagare Anna Bergström.

Det allra sista sms:et skickades klockan 18.40.

Det är det sista säkra livstecknet från den styckmördade kvinnan.

En knapp timme senare svarade mannen på sms:et, men då var det tyst från Vatchareeyas telefon.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/sms-kunde-ha-lost-gatan-7982025.aspx

De sista SMS'et handlade om att Ploy ville prata och att hon var upprörd.

FUP s.994

Mi*ke tillfrågas om han hade ngn mer kontakt med Ploy efter det att de kommit tillbaka till
sin bostad. Han uppger att han kollade om hon skickat fler SMS eller Facebook och där fanns
inget från Ploy.

FUP s.995

Mi*ke tillfrågas om hur han gjorde när han svarade på Ploys SMS, om han svarade, när de
satt på P*r o Mi*ke restaurangen. Han uppger att han satt nog kvar vid bordet och tog
mobilen åt sidan och svarade. Det är så han brukar göra. Om det är ngn som ringer så går han
iväg och svarar.

Blir inte riktigt klok på det här med sista sms:et och att han såg det först på kvällen? Sista sms:et, då var ha ju på restaurangen, efter det har han väl inte fått något?
Citera
2013-11-15, 00:06
Medlem
Från KJs lägga är det rak väg i princip till Ica kvantum. Till coop nog närmast svea? Alternativt stans coop vid opalen/entre
Citera
2013-11-15, 00:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Remark letar halmstrån. Alla tänkbara som finns duger.

Tyvärr är detta halmstrå imaginärt för:

(FUP 1966)

Det är mitt fel, jag som ställde frågan, sorry. Ville bara kolla hur det låg till med den saken. Kanske kan du kommentera mitt senast inlägg om MB sms-trafik med VB, har du en vettig förklaring till hur det hänger ihop med vad MB berättat i förhör? Vänligen!
Citera
2013-11-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Jovisst, men det var bara därför jag kommer ihåg affärerna. Kassen kan ha funnits där i bakluckan i evigheter och dess ursprung har vi ingen aning om. Han var ingen frekvent kund på Coop i alla fall - som jag uppfattade det.

Ska bli intressant att följa morgondagens (numera dagens) förhandlingar.
Citera
2013-11-15, 00:15
Medlem
Redisas avatar
Den där konstiga Schlangekraft, vem är han/hon gentiligen? Jag hade googlat lite och det verkar vara lite åt satanistiskt hål så att säga.

Över 4000 sidor mer rena spekulationer. Jag hoppas verkligen att åklagarna fått tag på rätt person, annars blir det hela stort misstag. Om inte den killen är skyldig och mördaren går fri så lär det vara fler riktiga schlangekraft bilder i Norrbottens trakter.

Alla tankar går till Vatchareyas familj och föräldrar till den misstänkte.
Citera
2013-11-15, 00:15
Medlem
Theforeigners avatar
Någon som vet vilken restaurang och vem denne mannen är?
Är det MB?
I FUP (hittar det tyvärr inte nu) finns det info att VB påstått att hon skulle jobba i MBs restaurang.
Jag har hela tiden trott att det bara var någon sorts önsketänkning från VBs sida, men när jag nu läser detta så undrar jag om det möjligtvis var sant... hmmm...och denna restaurangägren säger att VB har praoat där.
jag har inget minne om att Vb har haft någon anknyting till en resaurang, men jag kan förståss ha missat det.

14 Maj, 2013 Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16769049.ab

– Hon är en så snäll tjej, jag vågar inte tänka på vad som kan ha hänt henne,
och hoppas de hittar henne vid liv, att hon håller sig borta frivilligt av någon anledning, säger en restaurangägare.

– Hon skulle eventuellt sommarjobba här, och har praoat här innan
. Det är en fin så tjej.

Kommer att tänka på detta:

FUP 1076

Förhör med AH
ANDRA UPPGIFTER – RIK KILLE I BODEN

På fråga om han har något som han reagerat på under tiden han umgåtts med Vetchareeye

säger AH, att hon sade ibland konstiga saker och "man fick känslan av att det inte är bra".

En gång berättade hon, att "jag ska jobba hos en rik kille i Boden" och att det skulle ske under

helgen. AH fick inga uppgifter om namn bara att det var en man i typ medelåldern.
Citera
2013-11-15, 00:17
Medlem
MossTrumss avatar
Varför säger KJ "de" när han i polisförhöret försvarar sig med orden: "Plastpåsen är min och jag har stoppat den där. Och sen när de har hällt ner blodet i min bil, så kan det ju ha kommit på plastpåsen också."

Om KJ inte styckat eller ens mördat VB - bara misshandlat henne och sexuellt förgripit sig på hennes medvetslösa kropp - så kan man mellan raderna i förhören läsa ut vad han erkänner att han vet.
Citera
2013-11-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jovisst, men det var bara därför jag kommer ihåg affärerna. Kassen kan ha funnits där i bakluckan i evigheter och dess ursprung har vi ingen aning om. Han var ingen frekvent kund på Coop i alla fall - som jag uppfattade det.

Ska bli intressant att följa morgondagens (numera dagens) förhandlingar.
Närmaste ICA mig veterligen är kvantum nära shell och blå ängeln, kan nämna apoteket också... Jävliga är att jag kan inte komma på en enda coopaffär annat än sveafältet annat än vid shoppingcentre (mitt i city) där hundratals människor handlar vardagligen
Citera
2013-11-15, 00:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Styckmordet i Boden har likheter med styckmordet i Bollnäs där tre 19-åringar som ej var kriminellt belastade styckmördade en kamrat. Likheterna är följande: brottsoffret kände förövaren, blev överfallen i en lägenhet, misshandlad, stucken, transporterad från lägenheten och styckad på annan plats.
Polisens rekonstruktion är filmatiserad och väcker hos mig en del tankar till styckmordet i Boden: http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/polisens-film-visar-det-makabra-styckmordet-i-bollnas/

När nu Schlangenkraft varit på tal på tråden ska man minnas att styckningen i Bollnäs - med tre gm - dokumenterades med gm:s kameramobiler. Vad vet vi om att styckningen av VB inte blivit dokumenterad? Vilken obskyr internetsida skulle läcka dessa filmsnuttar om han kom över dem?

Jag tror vi kan utgå ifrån att mordet på Vatchareeya har filmats med åtminstone mobil, men troligtvis med bättre utrustning än så.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-15 kl. 00:34.
Citera
2013-11-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likgiltighet
Närmaste ICA mig veterligen är kvantum nära shell och blå ängeln, kan nämna apoteket också... Jävliga är att jag kan inte komma på en enda coopaffär annat än sveafältet annat än vid shoppingcentre (mitt i city) där hundratals människor handlar vardagligen

Så är det ... händer mig ofta. Närmaste vad då? Man kommer ihåg där man själv handlar.

KJ hade ju svårt med tidsuppfattningen och om ingen sa att han skulle äta - så åt han inte. Glömde bara bort. Jag tror inte han spenderade så mycket pengar på mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in