Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-14, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Skadliga för folkkroppen...

Ni skulle gått kvar i skolan och skaffat er en utbildning. Schas, troll.

Så degenerering och bastardisering är inte ett kommande problem? Tror du att ett högteknologiskt samhälle som byggts av ett folk kan upprätthållas av ett annat folk från tredje världen som på tio år inte ens lärt sig spola i toaletten?
Citera
2013-11-14, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Kan du ge några exempel från krönikan som du uppfattar som rasistiska?

Seriöst.. Allt detta luktar uppmärksamhets sökande.
Byt ut norskar/norrmän mot somalier så kanske du förstår? Detta är dock ganska OT.
Citera
2013-11-14, 15:04
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:

Har du svårt att läsa innantill, Herr Särskrivare? Enligt Helins värdegrund och rasismdefinitioner är texten ett solklart exempel på hets mot folkgrupp.

Personligen skiter jag fullständigt i "rasism", "värdegrunder" och "HMF" men det är alltid rätt kul när judemedierna så uppenbart demonstrerar sitt hyckleri och oblyga hat mot nordiska och europeiska folk och människor.
Citera
2013-11-14, 15:11
Medlem
Citat:

Hets mot folkgrupp handlar inte om vad som är "rasistiskt", utan vad som kan anses...:

Citat:
... hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Vilket Fadakar gör i sin text.
Citera
2013-11-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Enligt Helins värdegrundsdefinitioner av rasism, fascism, nazism och främlingsfientlighet så är blattens krönika i princip att betrakta som Aftonbladets Mein Kampf.
Mein Kampf är ett utomordentligt verk med stort sanningsinnehåll, det vore en enorm skymf att jämföra det med blattens befängda krönika.
Citera
2013-11-14, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Så degenerering och bastardisering är inte ett kommande problem? Tror du att ett högteknologiskt samhälle som byggts av ett folk kan upprätthållas av ett annat folk från tredje världen som på tio år inte ens lärt sig spola i toaletten?
Är dessa människor inkapabla att lära sig? Är dessa människor i majoritet? Tar Sverigedemokraterna in fler sådana människor än vad vi gör i dagens läge?
Citera
2013-11-14, 15:30
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Är dessa människor inkapabla att lära sig? Är dessa människor i majoritet? Tar Sverigedemokraterna in fler sådana människor än vad vi gör i dagens läge?

Det är väl i rasbegreppet som skon klämmer förstås, men man kan förneka rasskillnader tills man blir blå i ansiktet och det hjälper ändå inte mot genetisk och evolutionär fakta. Rasskillnader existerar och det är därför länder och kulturer skiljer sig åt.
Citera
2013-11-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är väl i rasbegreppet som skon klämmer förstås, men man kan förneka rasskillnader tills man blir blå i ansiktet och det hjälper ändå inte mot genetisk och evolutionär fakta. Rasskillnader existerar och det är därför länder och kulturer skiljer sig åt.

Ja. Det kan skilja så mycket som 0.5% mellan två olika människor ur olika raser genetiskt. Då får man tänka på att det endast skiljer 0.2% mellan olika hundraser. Och att det endast skiljer 1.5% mellan en chimpans och en människa.

Det finns alltså raser i allra högsta grad och de har olika egenskaper och beteenden som inte går att ändra - oavsett kulturell uppfostran.
Citera
2013-11-14, 17:44
Medlem
Är jag som 50% svensk, 25% finsk och 25% finlandssvensk välkommen i Sverige för partiet? På pappret står det ju givetvis att jag är 50/50 finsk/svensk men finnar och finlandssvenskar anser sig oftast vara två spridda folk.

Värt att tilläggas är att jag har bott i Sverige hela mitt liv, men att jag dock endast hade finskt medborgarskap fram till för 4 år sedan då jag skaffade dubbelt. Innehar dock fortfarande endast finskt pass. Har 6:e generationens släktingar som var finska romer, samt även belgiska valloner.

MVH
Citera
2013-11-14, 17:59
Medlem
Deatheads avatar
Citat:
Vad i texten uppfattar du som rasistiskt?

”Allt verkar gå ut på att bevara den ROMSKA kulturen, vad den nu är värd. ZIGENARE har inte direkt gjort sig kända som några hårdjobbande, smarta *eller innovativa världs*erövrare.”

SVENSKEN frågar sig vidare;

”Var är ZIGENARES bidrag till världen? Är det den bortskämda ung*domen som inte vill jobba?”

Hade det varit skillnad?
Citera
2013-11-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Är jag som 50% svensk, 25% finsk och 25% finlandssvensk välkommen i Sverige för partiet? På pappret står det ju givetvis att jag är 50/50 finsk/svensk men finnar och finlandssvenskar anser sig oftast vara två spridda folk.

Värt att tilläggas är att jag har bott i Sverige hela mitt liv, men att jag dock endast hade finskt medborgarskap fram till för 4 år sedan då jag skaffade dubbelt. Innehar dock fortfarande endast finskt pass. Har 6:e generationens släktingar som var finska romer, samt även belgiska valloner.

MVH

Är nog inga problem rent etniskt. Det finns ju en hel del personer med finsk bakgrund inom partiet och att du skulle ha någon rom i släkten för typ 150-200 år sedan lär nog knappast ligga dej i fatet idag. Däremot vet jag personligen inte hur partiet ställer sig till personer med dubbelt medborgarskap men jag antar att det är ok för en vanlig medlem. Hör av dej till partisekreterare Jonas Andersson och fråga. Kontaktadress finns på www.svenskarnasparti.se
Citera
2013-11-14, 18:35
Medlem
Deatheads avatar
Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Tolkar det som att en Norsk, Tysk eller andra vita europeér ska kunna bli svenska eller tolkar jag det fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in