Citat:
Ursprungligen postat av
Pan73
Noa , hans familj och alla djur i arken var väl också liv? Då kvarstår precis det som jag skrev.
Så du menar att bibeln ljuger när den säger: "aldrig mer skall det hända att
alla varelser utplånas av flodens vatten"(1Mose 9:11 Bibel2000)?
Ja det var väl du som inte trodde på bibeln? Då är det väl inte så underligt att du tycker det ena och andra om bibeln, men nu talar bibeln om att alla utom Noa och hans familj dog, hur svårt kan det vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pan73
Jo det var det du sade när du skrev: "Och många har fått sätta livet till redan nu på grund av den globala uppvärmningen, nu senast i Filippinerna."
Nej jag sade inte att orkaner bildas av den globala uppvärmningen.
Jag tänkte på att den globala uppvärmningen orsakar extremare väder på olika platser på jorden, som tar liv, där orkaner är en del av det:
http://www.di.se/artiklar/2013/11/11/det-blir-varre-orkaner-framover/
Nu är det delade meningar om global uppvärmning orsakar extremare orkaner, men det var inte länge sedan man hade delade meningar om global uppvärmning överhuvudtaget, och att människan är orsaken. Dom som visat sig ha rätt kallades tidigare för domedagsprofeter, men sanningen var att det var dom andra som blundade för verkligheten.
Jag tycker det är självklart att en snabb uppvärmning av jorden innebär extremare väder, bland annat extremare orkaner som får sin näring i varmare hav. Därmed kommer den globala uppvärmningen att döda mycket liv, men inte allt liv, precis som jag sade:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Fast nu står det: "Never again will the waters become a flood to destroy all life. "
Nej den globala uppvärmningen kommer inte att döda allt liv på jorden, det är ingen som tror det, vattnet kommer inte att täcka hela jordytan om det sker, men en stor del. Och många har fått sätta livet till redan nu på grund av den globala uppvärmningen, nu senast i Filippinerna.
Case closed.