2013-11-14, 15:54
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har som sagt läst FUP och där framkommer ingenting av så känslig art att det får mig att höja ett ögonbryn. Av någon anledning mörkar många att de ägnar sig åt BDSM, och det kan ju vara mobilkonversationer av det slaget som MB absolut inte ville skulle komma till allmän kännedom. Framför allt inte mot bakgrund av de omständigheter som verkar ha förelegat när Vatchareeya miste livet.

Det som fanns i mobilen och på Facebook fick tydligen polisen och AN att höja på sina ögonbryn. Jag förstår hur du tänker men det finns inte någon rimlig förklaring att man har en mobil som man vill dölja för frun och sen en extra, för riktigt skämmig information, som man vill dölja ännu mer.
Citera
2013-11-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Har alla dessa som sagt så i förhör varit närvarande när hunden dog/togs om hand efter döden? Vad är det de vittnar om egentligen? Handlar det om hörsägen?

Mig veterligen finns inga bevis för att han dödat hunden men det är ju snudd på ointressant hur den dog. I just det här fallet känns det mer intressant vad han gjorde med hunden efter den hade dött.

Och sen ber jag dig fundera över detta: Du har en hund som biter i en elsladd och dör. Du reagerar som en normal människa och blir ledsen och så bär du ut hunden och transporterar den till nån slags sista vila.

Vad gör du med sladden? Tänker du den här ska jag spara, det kan behövas i framtidenoch lägger den på en plats som du lätt kan komma ihåg.
Eller tänker du ;sladdjävel; och hivar den i närmsta sophink?

Slutligen: Kanske han inte dödade hunden och kanske var det därför han reagerade så oerhört starkt när åklagaren frågade honom om det. Så då undrar man ju varför han sitter lugn och nästan loj när han blir anklagad för att ha dödat en människa...?

Hunden var han bästa vän. Det var inte vb.
Citera
2013-11-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst är det så, det som gör det extra besvärande är att han raderade sms:en innan det var känt att hon var försvunnen.

Det var bara mördaren som visste att hon var försvunnen, och hennes föräldrar förstås.

Om det stämmer ja, så är det såklart konstigt. KJ vet antaglugen mer än vad han säger. Frågan är bara om han var ensam, med någon, var med från start eller fick nys om ngt.

Tänk om, tänk om han SÅG vad som hände, för att han följt efter VB...han kanske lever under mordhot just nu, ich det vete tusan vad som försigår i hans hjärna för att undslippa att bli mördad.
Citera
2013-11-14, 16:26
Medlem
VB var säkert jobbig precis som grabben hade varit. Nu skulle hon fan få gå samma väg tillmötes som den jobbiga hunden som bara ylade och skällde, samt som sket och pissade inne i tid och otid.
Citera
2013-11-14, 16:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium

Jag döljer ditt långa inlägg bakom en spoiler bara för att inte det här inlägget ska ta onödig plats.

Jag vill bara be om ursäkt för att jag använde uttrycket "mongoloidsnack". Det var väldigt dumt och onödigt och tillförde inget alls.

I övrigt är det väl bara att konstatera att vi tycker olika. Jag vill inte förmena någon att debattera och jag vet att alla mer eller mindre upprepar sig när samma delämnen och sidospår avhandlas igen. Jag tycker bara att det är trist att läsa inlägg som bara innehåller ett påstående som har upprepats till leda i tråden, dessutom utan underbyggnad. Men det är väl lite hur man är. Jag är väldigt lite intresserad av VAD folk tycker om jag inte också får veta VARFÖR.

Har du några uppslag kring hur man ska hitta mordvapnet eftersom du är missbelåten med detta? Det bör dock inte involvera den omöjliga insatsen att göra husrannsakan hos en person som aldrig delgivits formell misstanke i utredningen av det enkla skälet att FU-ledningen inte ansett sig kunna hitta tillräckliga skäl för sådan. Tycker det är lite orättvist att klaga på detta både pga juridiken och pga att man faktiskt genomförde omfattande sökinsatser i terrängen i somras för att försöka få fram något. Jag tror personligen att grejerna är sänkta i en sjö eller möjligen brända och sen resterna nergrävda.
Citera
2013-11-14, 16:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Resistansen i en hundkropp är konstant så hur varierar strömmen genom hundkroppen vid olika spänningar?

Du har redan fått svar men det skadar inte att varna för elen.
Om du ansluter en glödlampa till vägguttaget så går det en ström från ene uttaget, genom lamptråden tillbaks till det andra uttaget. Man får en sluten krets och lampan lyser.

Om en hund biter i kabeln och får kontakt med bara den ena tråden så går ingen ström alls om det inte leds av till t.ex jord. Motståndet från tungan till ben 1, 2, 3 och 4 är olika men tillsamans leder de en större ström än om bara ett ben var jordat. Det blir 4 olika strömmar som går via jord tillbaks till kraftverket.

Om nu hunden lyckas bita i kabeln så att den får kontakt med båda trådarna så går mesta strömmen från ena tråden genom tungan tillbaks till andra tråden. Tungan leder strömmen bra och avståndet är kort mellan trådarna.

Från min tunga till mitt finger är det 500 kiloohm. Från min tunga till mina fotsvettiga strumpor är det 300 kiloohm. Mellan två punkter på min tunga är det 100 kiloohm. Strömmen genom kroppen får inte bli större än 10 milliampere. Ohms lag säger att strömmen, I = Spänningen, U dividerat med motståndet, R, I = U/R. Eftersom jag har två fotsvettiga strumpor så blir motståndet 150 kiloohm. Räkna får du göra själv.
Citera
2013-11-14, 16:36
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Ingen kan bevisa vad han gjort med hunden efter den dött.
Att han har lagt den i älven har han sagt åt några som varit i
förhör, de har talat om för honom att det var fel att göra så.
KJ bryr sig nog inte att tänka om han skulle spara sladden eller
inte den fick väl ligga där den var.
Hur skulle du reagera själv på om du blev anklagad för att ha
styckat ditt djur som du älskar?

Det var ju blod inne i lägenheten, utanför lägenheten och vid brevlådorna. Någon beskrev fläcken som ca 30 cm i diameter. Det är väääldigt mycket blod för en hund som bitit sig i tungan.
En annan sak: Om hunden som man älskar så mycket råkar dö så är väl inte det första man gör att konka ut den, lägga den i en pulka och köra ner den i älven? Innan någon hinner dit för att hjälpa/rådgiva/trösta en? Spontant känns det som att man hade ringt veterinären, sina föräldrar, kompisar, ja någon och haft panik. Men visst, han behöver inte fungera så bla bla.
Sedan hade han ju visat en bild på en gravsten till en en vän, OÅ sid 1350 FUP, och sagt att han begravt den på en djurkyrkogård. (!?) Och till VB skrev han att den låg i östersjön. Fast han kanske blandar ihop vad han gjorde med hunden med...
Citera
2013-11-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Han råkade ju veta att blodet var i bagageluckan och att tejpen satt i hennes hår också

Är det bekräftat att tejpen satt i håret då? Jag har bara läst att det fanns hår på tejpen vilket inte riktigt är samma sak.
Citera
2013-11-14, 16:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hunden var han bästa vän. Det var inte vb.

Ja det stämmer. Han älskade henne bara. Så varför känna sig upprörd då över att bli anklagad för att ha mördat henne.

Personligen tror jag dock inte att man kan utläsa särskilt mycket av vare sig reaktioner eller brist på reaktioner. Det är i vart fall en väldigt dålig skuldmätare, eftersom personer som vet med sig att de är skyldiga till något dåligt ofta reagerar minst lika starkt som den som blir rättvist anklagad pga att det dåliga samvetet och frustrationen man känner över att ha ställt till det så för sig pyser ut och projiceras på anklagaren.

NÅNTING han ville dölja hände med hunden, det är den enda rimliga förklaringen till hans beteende. Kanske är kabeltuggandet på sätt och vis sant. KJ kom hem full och irriterad av olika skäl (inte minst för att han fått brev om hunden av sin hyresvärd) och fann då hunden stå och bita i en kabel. Sinnet rann och han gav sig på hunden, kanske med något tillhygge. Det här fixar han givetvis inte att visa upp för familj eller vänner. Hade googlingen på "hund annatomi" gjorts för att utföra någon form av livräddning så hade han säkert kommit ihåg det, han verkar inte ha dåligt minne för själva innehållet i specifika händelser så. Eftersom han vet varför han googlade och inte kommer på någon bra förklaring i stundens hetta i tingsrätten drar han till en tyvärr för honom mycket dålig och lättavslöjad lögn.
Citera
2013-11-14, 16:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Är det bekräftat att tejpen satt i håret då? Jag har bara läst att det fanns hår på tejpen vilket inte riktigt är samma sak.

Ja, det finns både beskrivningar och bilder i FUP
Citera
2013-11-14, 16:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja frågan har ju dykt upp några ggr i tråden, än så länge utan klargörande (kanske inte möjlig att besvara?). Ett svar på detta skulle ev kunna få till följd att man kunde utesluta vissa scenarier kring när huggen utdelades.
En fråga att klura på: bör/kan ett föremål med skop/gröp/C-form föra med sig mer/el mindre fibrer i skadorna jämfört med ett normalt knivblad?
Tycker spontant att en C-form sannolikt (i jämförelse) borde "tendera" att efterlämna mer fibrer (om nu BO haft kläder på sig). Å andra sidan var ju föremålet relativt smalt.
Klädesplaggens beskaffenhet/material/vävkvalité måste givetvis också spela in.

Tänker också på det här med att det knivliknande föremålet hade en eggvinkel på 20-40 grader (ngt åkl gick ut med på ett tidigt stadium). Vad "hände" med den uppgiften (har missat om den finns i fup)? Och (ursäkta dumheten) vad syftar eg detta med "eggvinkel" på: den vinkel föremålet hade kontra kroppen vid huggen eller på själva eggens slipgrad (och vad säger det isf om troligt "vapen")?

Hursomhelst: det här med avsaknaden av fibrer i sår är en så pass viktig fråga att det är märkligt att den inte alls togs upp under huf (inte enl NSD:s rapportering iaf).

Eggvinkeln på rygghuggen är olika d.v.s en del ser ut som C andra som U och allt däremellan.
Citera
2013-11-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är omedveten humor på hög nivå att förfölja någon och sedan påstå att den förföljde ger en paranoidt intryck. Eller som någon sa; jag kanske är paranoid men det hindrar inte att jag är förföljd. :D

Lite pinsamt av polisen att låtsas att den misstänkte är nervös när han försöker köra ifrån dem och psyka ned dem för att han vet om att de förföljer.

Eller är polisen så korkad så de inte fattar det? Om så är fallet, att de vet om det, varför skriver dom inte det i rapporten, det är ju viktigt att veta när man blivit upptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in