Citat:
Ursprungligen postat av
HerrMikkelson
Vem vet egentligen vad Gud har sagt? Ingen har ju ens sett Gud (vad jag vet).
Här, här har vi det första tecknet på att Kristendomen och bibeln är full av BS. Och att folk sedan tror på det som står, lever sina liv efter det och försöker tvinga andra till att också leva efter det, vad fan?

Hoppas du inser att du precis klev på en av dina egna minor.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrMikkelson
Men som kristen tror man på att Jesus är/var Guds son (eller Guds immanenta uppenbarelse). Då bör man ju rimligtvis som en god kristen anse att Jesu ord har auktoritet över allt annat som någonsin sagts om Gud.
Jag kan personligen inte tolka Jesus kärleksbud på något annat sätt än det jag uppgivit här (även om jag redovisat en något förenklad version av min personliga uppfattning). Och det övergår mitt förstånd hur man skulle kunna tolka det på ett helt annat, fullständigt diametralt sätt.
Och nej, jag tillhör inte någon liten avart sekt till kristendomen. Min tolkning bygger på mina egna funderingar. Jag är heller inte engagerad i någon religiös organisation och därför har jag svårt att avgöra hur nära den officiella kristna tolkningen som min privata tolkning ligger.
Varför ger det att det Jesus sagt är den version som är riktig? Hade Jesus istället kommit i gamla testamentet och det som står i gamla testamentet om gud i det nya, vad hade gällt då?
Om du inte ens tillhör en kristen grupp, varför väljer du då att erkänna dig till den religionen? Det finns ju så många andra och trevligare religioner om du nu känner att du måste ha en religion!