2013-11-14, 11:03
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror ni att han planerat dådet, eller att det är ett oplanerat svartsjukemord?

Jag tror inte det här var ett svartsjukemord, lika lite som han var svartsjuk på de djur han påstås ha dödat och dissikerat.
Det känns lite märkligt att många räknats upp här i tråden som har blivit stalkade, hotade eller utpressade av VB - och så är det den enda vi inte vet som blivit det som gör processen kort med henne?
Motivet som många inte tror KJ har kan ju faktiskt vara en reaktion på nåt hot av nåt slag. Nåt hon hotat att avslöja eller anmäla honom för.
Det avbrutna 112-samtalet ligger kanske i linje med det?
Att hota/utpressa sej till saker var ju nåt VB ägnat sej åt tidigare.
Två personer som har svårt med social interaktion kan nog lätt missförstå eller reta upp varann ordentligt.
Det känns igen av de som arbetat med personer i grupper som lider av dessa störningar.

Edit : fyllde i tappade ord, det är tgbt som tappar. Absolut inte jag
Senast redigerad av LaScala 2013-11-14 kl. 11:14.
Citera
2013-11-14, 11:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliveiraDeFigueira
Nope, det där gjorde jag bara för att besserwissertyper som du ska ha något att anmärka på...

Hur går det med dina fynd a la Jönköping83?

Du har ju försökt göra ett nummer av mina antagna personliga problem, men jag tycker att ditt hackande på mig tyder på att det är du som har nån form av svårigheter som du spammar tråden med. Du får jättegärna PM:a mig allt du irriterar dig på med mig och mina inlägg så att tråden som handlar om ett mord och inte om din personliga antipati gentemot mig kan få syssla med annat. Jag lovar att läsa allting.

OnT så vill jag som sagt avvakta en pågående konversation med en annan deltagare i tråden. Tänkte också att rättegången kan få avslutas först. Men jag förstår inte varför du blåser upp detta? Jag har inte påstått att det skulle vara något avgörande eller fullständigt sensationellt. Eller att jag kan garantera att uppgiften stämmer. Det är en bit (ev) till pusslet runt den åtalade som också innehåller uppgifter som öppnar för tankar i vissa banor. Varken mer eller mindre. Det finns mycket annat att tjafs... förlåt diskutera kring i tråden så länge.
Citera
2013-11-14, 11:07
Medlem
Hon kanske skulle avslöja att han körde upp ölflaskor i anus. Vem vet de kanske låg o kelade och efteråt när KJ trodde hon sov, så börja han trycka flasker i arslet för att få utlopp för lustarna han inte fick, och hon ser det och hotar att avslöja honom.
Citera
2013-11-14, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Hon kanske skulle avslöja att han körde upp ölflaskor i anus. Vem vet de kanske låg o kelade och efteråt när KJ trodde hon sov, så börja han trycka flasker i arslet för att få utlopp för lustarna han inte fick, och hon ser det och hotar att avslöja honom.

Nu verkar inte KJ så bekymrad över att hans något udda sexlekar ska komma fram. Då hade han nog inte berättat så glatt om dem i rätten?
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekitub
Jag vill inte ens att hans namn ska skrivas ut i klartext här. (du glömde asterisken) Jag efterlyser en mer balanserad rapportering från media.

Ok, vi lär väl inte bli överens om vad "balanserad" borde innebära. "MB" står inte åtalad någon annanstans än här inne på Flashbacks folkdomstol. Jag tycker nog att de tidningar jag läst har skrivit en hel del om honom. Att man sen kanske inte nämnt saker som vad en fd älskarinna uppger hände för 10 år sen (och - märk väl - aldrig polisanmäldes) tycker jag nog är fullt förståeligt.

Jag förstår dock fortfarande inte vad det har med domstolen att göra, den ska ju döma på vad som förebringas i domstolen och inte vad media skriver eller inte skriver.
Citera
Medlem
Jag har läst hela FUP och undrar över följande:
1. Har KJ sett en bild på tejpen i håret innan han refererar till att den är placerad där? Enl vad jag kan läsa mig till säger de bara att de hittat tejp på kroppen. 2. När han vid ett tillfälle säger "plockade upp henne på natten" så reflekterar ingen över detta utan fyller i typ "den dagen, ja" eller liknande. Detta är jättekonstigt. När har KJ plockat upp henne "på natten"?! 3. Vem är det som använt KJs bild på facebook under annat namn, vet man det? Är det KJ/VB/AF...? 4. Ljuger vittnet som sett honom "bära ut ngt stort", eller ljuger någon kompis/brodern/pappan om detta, och i sådana fall varför? 5. Borde man inte kunna fastställa tidpunkt när duschdraperiet försvann genom LSS-personal eller dylikt? Samma med sängen? 6. Varför ljuger MBs son om VB/KJ? Vad har han för anledning att göra det? (Insinuerar inget kring denne men undrar, rent spontant.)

För säkerhets skull ber jag om ursäkt om jag missat info längre bak i tråden då jag inte läst vartenda inlägg i tråden. Ni som är grymt insatta får gärna försöka komma med svar på frågorna. Tack
Citera
2013-11-14, 11:22
Bannlyst
Personer med Aspergerproblematik kan ljuga. Allt annat är myter. Däremot är de inte bra på att ljuga och lögnerna blir ofta bisarra. Det tycker jag stämmer in i det här fallet.
Citera
2013-11-14, 11:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Jag skulle vilja säga att det redan HAR drabbat släkten.. Oavsett om KJ frias eller ej så är redan skadan skedd. Dessutom, pappan gör för sin son vad alla borde göra för sin familj.. Tycker han har uppträtt väldigt korrekt och bra med tanke på den ohyggliga press och ångest som familjen måste genomlida. När man själv har barn förstår man pappan på ett helt annat sätt. Vi föräldrar har inbyggda skyddsmekanismer avsedda att skydda både oss själva och barnen. OAVSETT om vi bor i stora eller små städer. Det är föräldrars ansvar att stötta sina barn till det yttersta, och speciellt i det här fallet, när det finns SÅ många som tvivlar på KJ:s skuld, då vore det "tjänstefel som förälder" att inte tro på den version som är mest gynnsam för sin son. Jag förstår honom i alla fall!

Där har du fel, det gynnar barnen om man inte sitter enögd. Jag tycker att båda föräldrarna varit lite för godtrogna, och det beror på att de inte velat tappa ansiktet i hålan Boden. Det framkommer i tråden att mamman kommit överens med en annan förälder om att inte polisanmäla sonen för dödshot och stalkning av en flicka. Så här i efterhand kan man tycka att det varit bra om rättvisan fått ha sin gång, då sonen kanske skulle fått annan vård tidigare då. Han har kommit för lätt undan, och har kunnat teststrypa sina tjejer utan att det fått några som helst konsekvenser.

Jag menar, det är skillnad om en unge upptäcks med att palla äpplen, än om barnet dödshotar andra barn. Det är helt onormalt och något man inte borde sopat under mattan. En lärdom för föräldrar som kanske stöter på problemet någon gång är att låta sådant komma upp till ytan, så att barnet kan få rätt stöd, och behandling. KJ borde nog ha varit på institution långt tidigare.

Familjen är inte alltid bästa valet för ett barn med riktigt svåra störningar. Här ser vi ju en som föll igenom totalt, och som hunnit skada medmänniskor, djur och till sist har personen nog också dödat.

Rykten gick om att familjen skulle vara rädd för sin egen son, enligt grannar. Det må vara ett rykte, men ligger det ett korn av sanning i detta är det riktigt jobbigt. Då kan man förstå att pappan kanske inte säger allt han skulle vilja säga, han ska ju faktiskt ha kontakt med KJ sedan också.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-14 kl. 11:35.
Citera
2013-11-14, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror ni att han planerat dådet, eller att det är ett oplanerat svartsjukemord?

Jag tror inte på något planerat mord. Det var VB som sökte upp KJ och ville hälsa på. Något hände under eftermiddagen kvällen. Vad låter jag vara osagt.
Citera
2013-11-14, 11:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är vad han säger, men inga rapporter styrker detta, därför talar allt för att han har fel.

Första spaningsinsats mot lägenheten sker natten mot den 21:a, efter 01.
Men, polismannen säger klart och tydligt "morgonen den 20:e". Han talar under ed och är 110 % säker. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=57 00685 Första spanrapporten i FUP, sid 565, är daterad 2013-05-21, 00:39:00. Det kallar jag inte "morgon". Den slutsats jag drar är att spaning pågick från morgonen den 20:e, men att det inte rapporterades i FUP. Span på MB släpptes alltså senast natten till 20:e, första kroppsdelarna påträffades på kvällen den 20:e, och telefonanalyserna säger ingenting om vad MB gjorde den dagen. Varför inte det? Varför ha span på en person men inte kolla hans telefon?

Jag har fått spanings-PM: http://img32.imageshack.us/img32/8492/9rl.pdf Intressant är att läsa att polisen tolkade KJ:s varierande hastigheter och rondellkörning som nervositet. Var det inte så att han tog sig en liten span på span?
Citera
2013-11-14, 11:34
Medlem
Åklagarna måste alltså kunna presentera ett troligt händelseförlopp det ska bli intressant och se hur det stämmer med tex Rubars teroi,nu tror jag att KJ kommer att befinnas skyldig men livstids fängelse bli det aldrig med tanke på omständigheterna runt Kj.s person.Efter den stora sinnesundersökningen som man kommer att göra blir det fråga om vård.
Citera
2013-11-14, 11:35
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du har ju försökt göra ett nummer av mina antagna personliga problem, men jag tycker att ditt hackande på mig tyder på att det är du som har nån form av svårigheter som du spammar tråden med. Du får jättegärna PM:a mig allt du irriterar dig på med mig och mina inlägg så att tråden som handlar om ett mord och inte om din personliga antipati gentemot mig kan få syssla med annat. Jag lovar att läsa allting.

OnT så vill jag som sagt avvakta en pågående konversation med en annan deltagare i tråden. Tänkte också att rättegången kan få avslutas först. Men jag förstår inte varför du blåser upp detta? Jag har inte påstått att det skulle vara något avgörande eller fullständigt sensationellt. Eller att jag kan garantera att uppgiften stämmer. Det är en bit (ev) till pusslet runt den åtalade som också innehåller uppgifter som öppnar för tankar i vissa banor. Varken mer eller mindre. Det finns mycket annat att tjafs... förlåt diskutera kring i tråden så länge.

Jag spammar tråden? Se dig i spegeln...Det var förövrigt du som ansåg det nödvändigt att påpeka det där om finskan...i själva länken stod det på svenska...eller?

Alltid sista ordet...Check
Överföring...Check

Ont; Varför överhuvudtaget nämna dessa oviktiga fakta innan du anser att de är värda att posta?

Överdriven uppmärksamhetstörst...Check

Verkar nästan som du blev lite putt när jag påvisade felet du gjorde angående raderandet av Sms...

Problem med att bli påkommen med att ha fel...Check

Angående mitt spammande, jag har genom en länk och några citat försökt påvisa att en dels önskan om ett solklart motiv ej är nödvändigt när det gäller aspies...
Jag har också ställt mig frågande till hur man kan erkänna hustrumisshandel i ett polisförhör utan att detta leder till åtgärder.
Senast redigerad av OliveiraDeFigueira 2013-11-14 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in