Citat:
Ursprungligen postat av
Laxrosa
Jag skulle vilja säga att det redan HAR drabbat släkten.. Oavsett om KJ frias eller ej så är redan skadan skedd. Dessutom, pappan gör för sin son vad alla borde göra för sin familj.. Tycker han har uppträtt väldigt korrekt och bra med tanke på den ohyggliga press och ångest som familjen måste genomlida. När man själv har barn förstår man pappan på ett helt annat sätt. Vi föräldrar har inbyggda skyddsmekanismer avsedda att skydda både oss själva och barnen. OAVSETT om vi bor i stora eller små städer. Det är föräldrars ansvar att stötta sina barn till det yttersta, och speciellt i det här fallet, när det finns SÅ många som tvivlar på KJ:s skuld, då vore det "tjänstefel som förälder" att inte tro på den version som är mest gynnsam för sin son. Jag förstår honom i alla fall!
Där har du fel, det gynnar barnen om man inte sitter enögd. Jag tycker att båda föräldrarna varit lite för godtrogna, och det beror på att de inte velat tappa ansiktet i hålan Boden. Det framkommer i tråden att mamman kommit överens med en annan förälder om att inte polisanmäla sonen för dödshot och stalkning av en flicka. Så här i efterhand kan man tycka att det varit bra om rättvisan fått ha sin gång, då sonen kanske skulle fått annan vård tidigare då. Han har kommit för lätt undan, och har kunnat teststrypa sina tjejer utan att det fått några som helst konsekvenser.
Jag menar, det är skillnad om en unge upptäcks med att palla äpplen, än om barnet dödshotar andra barn. Det är helt onormalt och något man inte borde sopat under mattan. En lärdom för föräldrar som kanske stöter på problemet någon gång är att låta sådant komma upp till ytan, så att barnet kan få rätt stöd, och behandling. KJ borde nog ha varit på institution långt tidigare.
Familjen är inte alltid bästa valet för ett barn med riktigt svåra störningar. Här ser vi ju en som föll igenom totalt, och som hunnit skada medmänniskor, djur och till sist har personen nog också dödat.
Rykten gick om att familjen skulle vara rädd för sin egen son, enligt grannar. Det må vara ett rykte, men ligger det ett korn av sanning i detta är det riktigt jobbigt. Då kan man förstå att pappan kanske inte säger allt han skulle vilja säga, han ska ju faktiskt ha kontakt med KJ sedan också.