2013-11-14, 08:21
Medlem
saltapinnars avatar
Pappan sa i rätten att KJ är lika med eld.
Vad hade KJ tänkt att göra med VBs kroppsdelar....kan det vara så att han tänkte bränna ner huset.
Varför fixade pappan och KJ släpet,vad var det dom fixade med.....Hade släpet med flytten av VBs kroppsdelar att göra....
Jag får mer o mer en känsla av att pappan vet vad KJ gjort.
Citera
2013-11-14, 08:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
I aftonhoran står uppgifter om skulpjärn. Ovanligt att ha i lägenhet. Kanske hos föräldrarna. Säljs ofta i satser om olika breddar. Senario, ströp och slog henne medvetslös, sen ut i bilen med kroppen insvept i dusch draperiet. Hem till föräldrarna, och upptäckte att hon inte var död. Tog ett av skulpjärnen i garaget och högg henne i ryggen, och ansåg att detta inte fungerade. Fixade ett annat stickverktyg, vände på henne och högg i bröstet. Det blev liten skada men hon dog av inre blödning och lite blodspillan i bilen.

Åh, en syslöjdare till. Verktyget på bilden som kriminalteknikern trr är mordvapnet är inget träbearbetningsverktyg utan det används inom fiske. Vad en fiskare använder det till vet jag inte. Vi får väl anta att KT har undersökt såren och inte bara gissar.
Citera
2013-11-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, från morgonen 20:e. Ljudbevis: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=57 00685
Man avslutade span på MB den 19:e och spanade på KJ från morgonen den 20:e.

ja han säger från morgonen den 20:e, men dom hittade honom inte förrän den 21:e. Men boendestödjaren var hos Kj den 20:e hemma hos KJ, hur kunde då span missa att han var hemma?
Citera
2013-11-14, 08:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Skit i hur han ritar. När han säger Den har en sådan där båge som man har när man gör träskålar är det helt självklart att det är ett håljärn/holkjärn/skölp det handlar om. Kan inte vara något annat som motsvarar den beskrivningen.

Det kan heller inte vara en skölp som beskrivs i förhör i FUP av samma person.
Citera
2013-11-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Span påbörjades den 20:e, efter att benen är hittade.

Den 19:e hade de span på MB.

Jo, de letade efter honom hos föräldrarna, bröderna och hemma i lägenheten. Jag tror att han sov i bilen den natten, därav täcke och kudde, för han hade fått info om att de hittat benen.

Det står i FUP.

span var från morgonen den 20:e och boendestödjaren var hos KJ denna dag, varför missade span honom då? Vid vilken tid hittades benen?
Citera
2013-11-14, 08:37
Bannlyst
Citat:
Någon viskade att skölpjärn används i samehantverk. Någon med anknytning till Jokkmokk i FUP?

KJ har använt rundade stämjärn i Övertorneå för att hugga ut mönster i trä. Duger det? De verktygen var lite dyrare enligt honom. Köpte han något?
Citera
2013-11-14, 08:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
span var från morgonen den 20:e och boendestödjaren var hos KJ denna dag, varför missade span honom då? Vid vilken tid hittades benen?

Jag tror det beror på att de inte beslutade om span förrän efter 20:55, då de hittade benen den 20:e. Första spaningsinsats som är dokumenterad är på natten den 21:a, kring 01, då de anländer till KJs lägenhet.

Hade jag inte vetat bättre skulle jag tro att han sitter och gissar, men jag utgår ifrån att han tar fel på en dag istället, eller två, igen. Han borde ha läst spaningsrapporterna och tagit med dessa som underlag, men sitter åter igen och pratar med minnet som stöd.

Och är det någonting som vi har lärt oss från denna rättegång så är minnet en stor bristvara i Boden.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-14 kl. 08:41.
Citera
2013-11-14, 08:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Har du något stöd för det antagandet, eller försöker du att plantera en trådsanning?
Jag har hört envisa rykten om den här saken med djurplågande och dödande.
Jag vet ju inte om det finns täckning för dem. Det är därför jag undrar om nån kan
bekräfta eller dementera.

"Planterar" gör man i trädgården förresten...
Citera
2013-11-14, 08:44
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Jag tror det beror på att de inte beslutade om span förrän efter 20:55, då de hittade benen den 20:e. Första spaningsinsats som är dokumenterad är på natten den 21:a, kring 01, då de anländer till KJs lägenhet.

Hade jag inte vetat bättre skulle jag tro att han sitter och gissar, men jag utgår ifrån att han tar fel på en dag istället, eller två, igen. Han borde ha läst spaningsrapporterna och tagit med dessa som underlag, men sitter åter igen och pratar med minnet som stöd.

Och är det någonting som vi har lärt oss från denna rättegång så är minnet en stor bristvara i Boden.

Jadu, den spaningsledaren är inte helt uppskattad av sina överordnande för tillfället...
Citera
2013-11-14, 08:45
Medlem
Citat:

span var från morgonen den 20:e.
Citera
2013-11-14, 08:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
span var från morgonen den 20:e.

Det är vad han säger, men inga rapporter styrker detta, därför talar allt för att han har fel.

Första spaningsinsats mot lägenheten sker natten mot den 21:a, efter 01.
Citera
2013-11-14, 08:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte missuppfattat skölpjärn helt totalt så används det tillsammans (oftast) med en träklubba. Man urholkar inte skål med endast handkraft.

När slutade man med träslöjd i Sverige? Min skål gnagde/karvade jag på i två terminer. Man liksom hyvlar med järnet men eftersom alla verkar gått i syslöjden så vet ni väl inte vad hyvling är heller.

Man kan dock banka på med en klubba när man börjar forma träbiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in