2013-11-14, 04:47
Medlem
Låt oss för skojs skull säga att hunden dog med tänderna i el-sladden.... GRABBEN har åxo bitit sig i tungan....
Uppenbarligen blöder han ostoppbart. Hans husse tar honom(i ett stycke) utomhus för att sänka honom i floden. Då bloder GRABBEN ohämmat så att all hittar blodspår utanför hans lägenhet... samt mera spår i trappen...etc. EN DÖD HUND!!! Med bit-sår i tungan??!!!!
Citera
2013-11-14, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Visa det... En hund såsom oss vuxna ryggar... det krävs mer an 220 för att döda oss... men du har väl ngn som kan intyga??!!

Hur i hela friden dag ska jag kunna visa det, det är många år sedan det hände. Men det har trots allt hänt. Jag har ingen anledning att ljuga om det. Jag föreslår att du pratar med en veterinär. Det händer att människor avlider av 220 volt även om inte det heller är så vanligt, normalt tål vi mer. Men som sagt det förekommer.

Hundar precis som oss människor kan ha t.ex ett svagt hjärta.
Citera
2013-11-14, 04:51
Medlem
Citat:
Låt oss för skojs skull säga att hunden dog med tänderna i el-sladden.... GRABBEN har åxo bitit sig i tungan....
Uppenbarligen blöder han ostoppbart. Hans husse tar honom(i ett stycke) utomhus för att sänka honom i floden. Då bloder GRABBEN ohämmat så att all hittar blodspår utanför hans lägenhet... samt mera spår i trappen...etc. EN DÖD HUND!!! Med bit-sår i tungan??!!!!

Din ursprungliga fråga var om hundar kunde dö av att bita i elkablar. Det var den jag svarade på.
Citera
2013-11-14, 05:14
Medlem
Tror du på fullt allvar att GRABBEN som då gett honom klagomål från grannar, bitit i en sladd och därför lämnat blodspår i hela trappen???
Allvarligt talat??
Citera
2013-11-14, 05:19
Medlem
Citat:
Visa det... En hund såsom oss vuxna ryggar... det krävs mer an 220 för att döda oss... men du har väl ngn som kan intyga??!!
Wikipedia:
En ström av 10 mA (tio milliampere, en hundradels ampere) som går genom hjärtat kan döda en människa. För att detta skall inträffa krävs, enkelt uttryckt, att kroppen utsätts för en viss elektrisk spänning som är beroende av strömmens frekvens, luftfuktigheten, avståndet mellan beröringspunkterna, vad man ätit och så vidare. Det går alltså inte att säga exakt hur stor denna spänning är. I ett vanligt vägguttag är spänningen i Sverige och flertalet andra länder 230 volt, 50 Hz växelspänning, vilket är fullt tillräckligt för att döda en människa.
Citera
2013-11-14, 05:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför togs inte detta upp i förhandlingarna?

Detta kan även förklara mammans ovilja att delta i TR, hon kanske förstår att han är skyldig.
Citat:
Frida minns att hon inte tyckte att det var så roligt att Kristoffer ringde till henne, eftersom hon inte hade någon relation till honom förutom att han varit ihop en månad med hennes kompis. Frida minns inte om hon svarade på hans första samtal, men när hon väl svarade frågade Kristoffer efter Sara. Han sa att han skulle döda henne.

Frida minns inte på vilket sätt han skulle döda Sara eller hur orden föll, om han sa det direkt eller indirekt. Hon blev i alla fall väldigt upprörd av samtalet. Fridas storasyster Johanna Åkerlund fick veta vad som hade hänt och ringde upp Kristoffer och bad honom att inte ringa mer.

Även Fridas mamma Britt-Marie Åkerlund ringde och pratade med Kristoffers mamma. Frida tror att hennes mamma fått reda på vad Kristoffer sagt och därför ringt upp hans mamma eftersom de kände varandra sedan tidigare.

Mammorna redde upp det hela, därför polisanmäldes aldrig hotet
. Frida kommer ihåg att hennes mamma sa att Kristoffers mamma nämnt att hon var oroligt för honom eftersom han inte visade någon förståelse för andra människor. Hon utvecklade inte saken närmare
Ja, varför gjorde man inte det?
Lite märkligt är det allt.
Citera
2013-11-14, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Wikipedia:
En ström av 10 mA (tio milliampere, en hundradels ampere) som går genom hjärtat kan döda en människa. För att detta skall inträffa krävs, enkelt uttryckt, att kroppen utsätts för en viss elektrisk spänning som är beroende av strömmens frekvens, luftfuktigheten, avståndet mellan beröringspunkterna, vad man ätit och så vidare. Det går alltså inte att säga exakt hur stor denna spänning är. I ett vanligt vägguttag är spänningen i Sverige och flertalet andra länder 230 volt, 50 Hz växelspänning, vilket är fullt tillräckligt för att döda en människa.

Jepp Men de ggr det dödat en människa har det inneburit att de har fastnat och därför dött pga fortsatt spänning..... Har du ngn gång sett en hund likt en gnagare fastnat med tänderna i strömsladden??
Citera
2013-11-14, 05:36
Medlem
Citat:
Jepp Men de ggr det dödat en människa har det inneburit att de har fastnat och därför dött pga fortsatt spänning..... Har du ngn gång sett en hund likt en gnagare fastnat med tänderna i strömsladden??
Nä, inte en mänska heller.
Citera
2013-11-14, 06:04
Medlem
Jag har fått 220 tre ggr och har dragit mig undan.... Att en hund med dess tänder skulle fastna i en 220 sladd är ett skämt!! Och ett ljug som ingen behöver....
Han dödade sin hund.... Och innan han gjorde sig av med den så blödde hunden... styckad eller inte... så pass att alla såg blodspår.... DÖD tunga?? Hehehehee
Citera
2013-11-14, 06:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Då får du nog vara lite skamsen, vi hade en schäfervalp som dog för att han tuggade kablar. Det är nog inte så ofta det händer, men gör det uppenbarligen ibland. Det kliar i munnen när valparna ömsar tänder och då tuggar de på allt möjligt.
Citat:
Har även sett hur hundar kan börja uppföra sig konstigt efter en ordentlig stöt. Däremot verkar dom överleva tuggandet även då dom får frysboxar m.m. att lägga av.
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=58871

http://www.youtube.com/watch?v=ufANwO-6SuM
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-14 kl. 06:28.
Citera
2013-11-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det har pratats en del om att KJ skulle vara svartsjuk och att det skulle vara motivet. En tidigare flickvän har intygat att hon inte sett några sådana tendenser hos KJ.

Är det någon som har tänkt tanken att karatetränaren kanske var svartsjuk?
Det är så mycket som inte stämmer med hans berättelse om VB.

Om jag skulle göra slut på en relation som är besvärande skulle jag absolut inte fortsätta att ta kontakt med personen i fråga. Tycker att det är märkligt att MB inte avslutar sin kontakt med VB om den nu är så besvärande. Jag tror inte att det är så vanligt att en person som känner sig stalkad frivilligt tar kontakt med personen som stalkar.

Svartsjuka kan ta sig rätt så underliga uttryck. Jag råkade en gång i tiden ut för en man som var notoriskt otrogen. Vi gjorde slut och allt var frid och fröjd. Han gifte om sig och fick barn. När jag sedan träffade en ny man, bröt helvetet ut.

MB var nog ganska nöjd med att ha VB som älskarinna annars hade han inte som du säger fortsatt kontakten. KJ kan givetvis ha varit svartsjuk men troligare så är det helt enkelt så att han blev vansinnig av att bli dissat och så att säga kände sig förminskad/förnedrad av att VB riktade sin uppmärksamhet åt annat håll. En person med Aspbergers som har en historia av att vara mobbad kan bli en farlig person om de rätta knapparna blir tryckta på det har vi sett hos flertalet galna mördare som tex. Adam Lanza. Må domen bli den rätta i morgon så att vi slipper se mer mord från denna tok i framtiden.
Citera
2013-11-14, 06:42
Medlem
Citat:

Fel, du behöver inte alls fastna utan sker strömpassage genom thorax räcker det med någon sekund för att hjärtrytmen skall påverkas. Det är inte som i amerikanska filmer från deathrow där ljuset börjar flimra i hela fängelset när dom kör i gång stolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in