2013-11-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paugadrul
Jag ska mönstra imorgon, även jag har sökt till jägartjänst.
Hur gick jägartestet för dig?

Vad motsvarade nivå 6 på cykeln där till skillnad från en "vanlig" du hittar på ett gym?

Tack på förhand!

Finns en väldigt hjälpsam tråd om cykeltestet, förutsatt att du har tillgång till en träningscykel som visar watt. Går att mäta ut precis hur tungt varje nivå kommer kräva utifrån din vikt.
https://www.flashback.org/t1867651p2
2013-11-13, 20:06
Medlem
Thaiwai : Trisst o höra men tack för informationen! Hoppas det går bättre för dig nästa gång!

Angående isokai'en så är det väldigt förvirrande, haha, vissa säger ta det lugnt i början men du sa att ta i som fan direkt från början. Var det instruktörerna som sa det efter eller var det nån där bredvid som också gjorde mönstringen? Vad är fördelen med att rycka isåfall? Att den skulle skjutas upp lite då eller?

Tack
2013-11-13, 21:17
Medlem
Spelar ingen roll om du rycker eller drar. provade båda och att rycka gör ont i axlarna. Tekniken, marklyft som övergår till drag till hakan.
2013-11-13, 21:19
Medlem
VxoOis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantstreet
Thaiwai : Trisst o höra men tack för informationen! Hoppas det går bättre för dig nästa gång!

Angående isokai'en så är det väldigt förvirrande, haha, vissa säger ta det lugnt i början men du sa att ta i som fan direkt från början. Var det instruktörerna som sa det efter eller var det nån där bredvid som också gjorde mönstringen? Vad är fördelen med att rycka isåfall? Att den skulle skjutas upp lite då eller?

Tack

Kanske skiljer sig från person till person. Men jag tog i allt vad jag hade direkt och tryckte fötterna hårt i marken. Satte en 9a. Då har jag aldrig tränat marklyft eller liknande. Så bara ta i allt vad du har!
2013-11-13, 21:45
Medlem
monamuslims avatar
Angående Isokaien. Mitt tips är att bara rycka så jävla hårt du bara kan. Gjorde testet igår och kammade hem en 9a utan större problem. Tar ca 120 i marklyft.
2013-11-13, 21:51
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monamuslim
Angående Isokaien. Mitt tips är att bara rycka så jävla hårt du bara kan. Gjorde testet igår och kammade hem en 9a utan större problem. Tar ca 120 i marklyft.
Ta i med benen är också att rekommendera. Lyfte först två 6r men sen när tekniken satt så var det inga svårigheter att nå 9
2013-11-13, 22:07
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Ta i med benen är också att rekommendera. Lyfte först två 6r men sen när tekniken satt så var det inga svårigheter att nå 9
Absolut så är det. Ett tips är även att träna stående rodd, det är över midjan det börjar bli tungt.
2013-11-13, 22:10
Medlem
Någon som tagit i19 ajb i första hand? Pma
2013-11-13, 22:26
Medlem
Mönstrat nyligen med ok resultat

Skrivning: 6
Psykolog:7
Styrketest:9
Cykel:9
Jägartest:godkänd

Preliminärt antagen i AJB som jägare soldat. Någon annan än jag som ska dit? om jag kommer in vill säga.

Kan säga till er som ska mönstra att det var riktigt roligt (tänker på upplevelsen) även fast jag var väldigt nervös. Träffade mycket trevligt folk som gick fort att lära känna!
2013-11-13, 23:47
Medlem
qlulps avatar
Varit på antagningsprövning inför GMU1 2014 med godkänt resultat.

Längd: 169
Vikt: 58
Ålder: 23

Muskelstyrka: 5
Fysisk arbetsförmåga (cykel): 4
Syn: A
Hörsel: A
Färgseende: 0 fel
Testresultat (inskrivningsprovet): 4
Psykisk funktionsförmåga: 5
Tjänstbarhet: D

Inte så pass imponerande. Men är i stort sett tacksam för möjligheten. Blev preliminärt antagen som bevakninssoldat (P7), hoppas att jag kommer in . Någon som ska dit också?
Senast redigerad av qlulp 2013-11-13 kl. 23:51.
2013-11-14, 00:18
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlulp
Varit på antagningsprövning inför GMU1 2014 med godkänt resultat.

Längd: 169
Vikt: 58
Ålder: 23

Muskelstyrka: 5
Fysisk arbetsförmåga (cykel): 4
Syn: A
Hörsel: A
Färgseende: 0 fel
Testresultat (inskrivningsprovet): 4
Psykisk funktionsförmåga: 5
Tjänstbarhet: D

Inte så pass imponerande. Men är i stort sett tacksam för möjligheten. Blev preliminärt antagen som bevakninssoldat (P7), hoppas att jag kommer in . Någon som ska dit också?

Om du nu blir antagen så vill jag verkligen tipsa dig om att börja träna upp din fysiska styrka nu på en gång. Annars kommer du få det besvärligt under utbildningen.
2013-11-14, 05:46
Medlem
Ska förtydliga en sista gång på hur du ska göra på ISOKAI.
Du ska ta i med allt vad du har, gärna så det kommer en skitstråle ur röven på dig, dra med alla dina krafter du har upp till hakan, stanna inte utan bara tryck ifrån.

Lyftet mäts genom trycket på dina fötter för du står ju på en våg, ju mer du trycker ifrån - ju bättre resultat så det är bättre att du rycker utav bara helvete än att hålla en jämn nivå.
Sedan ett tips om du vill kanske få en extra push till högre nivån är att hyper-extenda ryggen, alltså luta dig bakåt, du får mer kraft i fötterna och lyftstyrka men det är inte bra för ryggen men det är ändå bara 2 lyft.

PS. De räknar ditt resultat utav ditt starkaste lyft, inget medelvärde eller något sånt skit från båda lyften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in