Citat:
Jag har varit med ett tag här på forumet nu. Jag har varit med i ganska många krimtrådar med röststarka "alternativteoretiker". Och jag kan tala om för dig precis vad raderna ovan ser ut som. De ser ut som ett klockrent exempel på den dolkstötslegend som alternativteoretikerna alltid brukar bygga upp vid slutet av rättegången, när de inser att saken inte kommer att gå deras väg. Jag vet att du tidigare inte har bundit dig vid MB:s skuld, men det där ser likafullt precis ut som ett standardexempel på alternativteoretikerns dolkstötslegend. Det där med att hela den lilla staden ihop har bestämt sig för att döma (se ditt nästa stycke)var ett paradnummer i arbogatrådarna, till exempel.Det är en skandal om KJ blir fälld i mina ögon, men jag är övertygad om att han blir det.
Åklagarna har seplat ett spel och bygger flera emotsägande tidslinjer och tydningarna skriver om "åklagares segervrål"
Varenda expert och varenda vittne gjorde det där lilla exta. Nu var det helt plötsligt hjärtskärande skrik, påhittade sannolikheter och hundar som absolut aldrig felmarkerat.
Usch och fy.
Åklagarna har seplat ett spel och bygger flera emotsägande tidslinjer och tydningarna skriver om "åklagares segervrål"
Varenda expert och varenda vittne gjorde det där lilla exta. Nu var det helt plötsligt hjärtskärande skrik, påhittade sannolikheter och hundar som absolut aldrig felmarkerat.
Usch och fy.
Citat:
Om den "efterblivna kufen" inte hade haft VB:s blod i sin likdoftande bagageskuff, ja. Och om den "efterblivna kufen" i förhör efter förhör, med sig själv och andra, inte hade framstått som en person som i hög grad bestämmer hur efterbliven han ska vara från situation till situation. Och om det inte hade funnits DNA som mest troligt har kommit från honom på ena benet efter döden.
EN sådan enkel hypotes som att VB helt enkelt gick hem till MB och AN och ställde till ett helvete, kanske påstod sig själv vara gravid och AN hugger VB i ryggen med en potatisskalare känns mer trovärdig än den här efterbliva kufen hela boden nu försöker döma.
Bortser man från dessa om kanske ditt scenario känns mer trovärdigt. Men nu finns de om:en där.
Lögn2