2013-11-13, 14:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Det är en skandal om KJ blir fälld i mina ögon, men jag är övertygad om att han blir det.
Åklagarna har seplat ett spel och bygger flera emotsägande tidslinjer och tydningarna skriver om "åklagares segervrål"

Varenda expert och varenda vittne gjorde det där lilla exta. Nu var det helt plötsligt hjärtskärande skrik, påhittade sannolikheter och hundar som absolut aldrig felmarkerat.

Usch och fy.
Jag har varit med ett tag här på forumet nu. Jag har varit med i ganska många krimtrådar med röststarka "alternativteoretiker". Och jag kan tala om för dig precis vad raderna ovan ser ut som. De ser ut som ett klockrent exempel på den dolkstötslegend som alternativteoretikerna alltid brukar bygga upp vid slutet av rättegången, när de inser att saken inte kommer att gå deras väg. Jag vet att du tidigare inte har bundit dig vid MB:s skuld, men det där ser likafullt precis ut som ett standardexempel på alternativteoretikerns dolkstötslegend. Det där med att hela den lilla staden ihop har bestämt sig för att döma (se ditt nästa stycke)var ett paradnummer i arbogatrådarna, till exempel.

Citat:
EN sådan enkel hypotes som att VB helt enkelt gick hem till MB och AN och ställde till ett helvete, kanske påstod sig själv vara gravid och AN hugger VB i ryggen med en potatisskalare känns mer trovärdig än den här efterbliva kufen hela boden nu försöker döma.
Om den "efterblivna kufen" inte hade haft VB:s blod i sin likdoftande bagageskuff, ja. Och om den "efterblivna kufen" i förhör efter förhör, med sig själv och andra, inte hade framstått som en person som i hög grad bestämmer hur efterbliven han ska vara från situation till situation. Och om det inte hade funnits DNA som mest troligt har kommit från honom på ena benet efter döden.

Bortser man från dessa om kanske ditt scenario känns mer trovärdigt. Men nu finns de om:en där.
Citera
2013-11-13, 14:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
En liten artikel om Polisen i Luleå... så kanske ni förstår vår skepsis till hur saker och ting fungerar i Norr.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7094807
Fast det där har ju inte ett skvatt att göra med nånting som är revlevant för den här utredningen.
Citera
2013-11-13, 14:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Påstår du att MB mördade VB?

O Nej, o nej. Skrev lite fel där bara. Halkade på tangenterna.
Citera
2013-11-13, 14:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har jag också. Finns på Jula.
SKL köpte tejp på Jula och jämförde. Det var inte samma typ.
Citera
2013-11-13, 14:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Den finns hos Tingsrätten, men skulle bli våldsamt dyr att köpa lös.
Såg den på plats.
Varför skulle slasken finnas hos tingsrätten? Den definieras ju mer eller mindre som den del av utredningen som inte skickas till tingsrätten, utan blir kvar hos polisen?
Citera
2013-11-13, 14:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Det är en skandal om KJ blir fälld i mina ögon, men jag är övertygad om att han blir det.
Åklagarna har seplat ett spel och bygger flera emotsägande tidslinjer och tydningarna skriver om "åklagares segervrål"

Varenda expert och varenda vittne gjorde det där lilla exta. Nu var det helt plötsligt hjärtskärande skrik, påhittade sannolikheter och hundar som absolut aldrig felmarkerat.

Usch och fy.

EN sådan enkel hypotes som att VB helt enkelt gick hem till MB och AN och ställde till ett helvete, kanske påstod sig själv vara gravid och AN hugger VB i ryggen med en potatisskalare känns mer trovärdig än den här efterbliva kufen hela boden nu försöker döma.

AN är faktiskt den enda i utredningen som uttryckt ett starkt och okontrollerat hat mot VB.
AN som attackerare kan även förklara varför såren på ryggen var så ytliga.

Mb får städa upp och avsluta vad AN startade dels för att hålla ihop sitt liv men även för att AN vet de flesta av hans hemligheter.

Dagen efter mordet så kanske VB redan är placerad i sommarstugan vilken vi först nu får reda på att MB besökt dagen efter. MB håller sig sedan lugn till spanet är över. Det gjordes inga husisar och det söktes inte med hundar.

Flyttning och utplacering av ben och torso har ju uppenbarligen placerats ut för att hittats och det vad som verkar vara i en brådska, dagen, dagarna efter span upphörde mot MB.

Det ligger en skum snubbe på golvet i en caddy på Kjs parkering, klart ett tillfälle att lägga lite blod i kufens baklucka. Det var så mycket skit i den så det kunde nästan enbart smetas ut på listerna och lite på mattan där teoritiskt planerare lyckas lyfta lite bråte.

Det här fallet är vi många som inte komma släppa oavsett om KJ blir dömd eller inte, när slasken väl kommer så kommer de alternativa teorierna ta fart.

MB har int någon rolig tid framför sig.

Han skulle försökt rentvå sig själv för sitt egna bästa.

Ja, det ligger i farans riktning att KJ blir fälld, trots att styrkan i bevisningen är otillräcklig.

Undrar hur advokat Forssberg resonerar och hur hans slutplädering kommer att se ut. Advokatens uppgift är att anföra allt som kan anföras till skydd för sin klient, och vad vore strategiskt riktigt i det här läget, om advokaten misstänker att klienten sannolikt kommer att fällas på samtliga åtalspunkter ? Att inleda slutpläderingen med att meddela att hans klient erkänner sig skyldig till inblandning i mordet på Vatchareeya Bangsuan, men att han inte varit ensam om detta ? En delikat situation, förvisso. Vad blir domstolens utslag ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-13 kl. 14:40.
Citera
2013-11-13, 14:37
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
En fullfjädrad psykopat har inga problem med det .. Tvärtom, en fullfjädrad psykopat skulle förmodligen charma rätten genom att göra eller säga något som för tillfället vore passande.

Som att gå fram till modern inne i rättssalen och ta henne i händerna och säga:
Jag beklagar det som hände din dotter.... Lögn1
Psykopat!

Citat:
Citat:
Det var aldrig meningen att den gifte 50-åringens vänsterprassel skulle bli offentligt allmängods i en mordrättegång.
– Därför berättade jag inte först för polisen om vår relation. Jag ville hålla den hemlig för frun, förklarade 50-åringen.
http://www.pitea-tidningen.se/pitea/50-ariga-alskaren-lade-alla-korten-pa-bordet-8011436-default.aspx

Vid tiden för polisens förhör var ju vänsterprasslet redan avslöjat av dels A.Flyg*are direkt till frun och dels av Vatchareeya själv, bland annat i ett inlägg på karateklubbens forumsida.
Affären var allmänt känd bland berörda redan innan hon försvann. Därav AN:s famösa fb-inlägg. MB:s förklaring om varför han inte berättade för polisen håller inte. Lögn2
Citat:
Citat:
Advokat Carolina Holmberg konstaterar att 50-åringen och Vatchreeya Bangsuan har en otroligt intensiv kontakt under våren, trots att han nu säger att förhållandet avslutades i februari. Under denna tid svarade 50-åringen på 700 av 2.000 sms från henne.
http://www.kuriren.nu/nyheter/50-aringen-jag-vet-ju-att-jag-inte-har-gjort-nagot-7096835.aspx
700sms betyder avslutat förhållande i MB:s värld. Lögn3

Citat:
Citat:
Alla sms har dock raderats och försvunnit. Inte ett enda har gått att återskapa – trots idoga försök eftersom Ploy skickade sju sms till 50-åringen kvällen då hon försvann.
http://www.pitea-tidningen.se/pitea/50-ariga-alskaren-lade-alla-korten-pa-bordet-8011436-default.aspx
you tell me...why?
Senast redigerad av extremtlagom 2013-11-13 kl. 15:11.
Citera
2013-11-13, 14:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SKL köpte tejp på Jula och jämförde. Det var inte samma typ.

Med typ menar jag perforerad sårtejp alltså. Det var inte samma struktur står det väl
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-13 kl. 14:41.
Citera
2013-11-13, 14:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Teorin från polisen ang mordvapnet var en
märlspik= används inom sjömansarbete http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik
Finns visst flera utseenden på dessa.

På kroppen fanns en bit grönaktigt fibermatriel Fup sid 277.
Kan det vara månne från fisknät eller rep som används
vid fiske? Någon som vet?

I Lakaträsk finns en fin sjö.
Det finns fler sjöar i Norrbotten. Ganska många. En precis bredvid KJ:s föräldrars sommarstuga, till exempel.
Citera
2013-11-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Nu överdriver du allt lite. De äldre var slöa, de har blivit vassare. Men det var bara ett tänk i mängden.

Mja, det handlar väl om saker som kläder och grovhet också, i permafrostens rike så kan tältpinnar som körts ned i jorden gå av pga. kylan.
Citera
2013-11-13, 14:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Teorin från polisen ang mordvapnet var en
märlspik= används inom sjömansarbete http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik
Finns visst flera utseenden på dessa.

På kroppen fanns en bit grönaktigt fibermatriel Fup sid 277.
Kan det vara månne från fisknät eller rep som används
vid fiske? Någon som vet?

I Lakaträsk finns en fin sjö.

Märlspik, ja det passar ju in. Som den på bilden är utformad skulle den dock ge olika form på Cet beroende på hur djupt den sticks in. Nu har jag ju inte sett såren irl men det kanske de är. Verktyget kanske kan ingå i någons knivsamling också.
Citera
2013-11-13, 14:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Nu hänger jag inte med...
I vilket land är du nu i? I Sverige har vi inte permafrost

Jodå, enligt denna kartan:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Permafrost_NH.png

Den börjar visst töa:
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090218081629.htm

Citat:
Permafrost is ground that is frozen year round at least two years in a row. North of the Arctic Circle permafrost is common due to the cold climate.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-13 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in