2013-11-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Om ni utgår från VB sista kända sms till MB, vad tror ni hans raderade sms skulle kunna innehålla, som får hela fallet att klarna?

Jag tror inte en sekund på att han ljuger angående sms och sin telefon, dom raderades för att nya skulle få plats.
Ganska normalt beteende, med tanke på VB onormala sms-beteende (samt att han ville mörka för sin fru).

Var minnet fullt då? Har dom kollat det? Det är ju inte en Nokia 8210 precis.
Citera
2013-11-13, 03:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Den finns hos Tingsrätten, men skulle bli våldsamt dyr att köpa lös.
Såg den på plats.

Ska se om jag kan få någon att fixa fram förhöret.

Du ljuger som en häst travar här du har inte sett slasken på någon plats den är sekretessbelagd.,
Fås enbart ut av advokaten och den misstänkte.
Citera
2013-11-13, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Fast det känns väl inte logiskt att transportera bort kroppen 10 mil ut i tassemarkerna, för att sedan ta tillbaka kroppen till civilisationen?

Nej, om gm inte vill att ngn annan ska få ögonen på sig. För hade hon INTE dykt upp där, så hade polisen garanterat dykt upp i deras slakthus i Lakaträsk förr eller senare i spåren efter MB...nu fick de även arbeta ostört med styckningen i en perfekt slaktmiljö.
Citera
2013-11-13, 03:10
Medlem
[quote=MrsMagoo|46117955]Dumheten består i att du inga spår har av MB då eller? Att proffstyckarna som inte sett ett mord mer än på ett vykort sitter och talar om för andra med sakinlägg hur kassa dom är?
Är det så att det en del skriver från en vårdavdelning och inbillar sig att detta är ett ämne för att hänga oskyldiga`? Då får du värdera om. Det är nog så att dumheten är denna fantastiska idiotbubbla som media skriver om som värsta på internet då det gäller mordet i Boden. Så era inlägg ger inget som helst i underlag mer än rent tyckande om vem som är misstänkt rent åsiktsmässigt. Och det håller inte i bevisdelen, så du som är så fantastiskt duktig och inte ser skillnad på sakinlägg och skvaller ska väl redogöra för bevisningen mot MB.- Det gäller alla som hänger denna man som mördare. Så fram med bevisen nu annars sorteras det till skvaller och fantasier.

Medbrottslingar, och man ska börja om med andra gm ifall denna frias.

Det finns inga bevis mot MB, anledningen till det kan vara att man inte har utrett honom ordentligt. Motiv finns onekligen.
Tycker du på fullaste allvar att polisen har gjort ett fullgott arbete?
Jag har svårt att se att de s.k bevis som man har ska räcka till fällande dom i HR. För målet kommer ju att hamna där.
Är det inte lite märkligt att MB inte har legat på mer för att bli rentvådd, då han uppenbarligen visste att det finns personer som misstänker hans inblandning. Borde han inte ha gjort allt för att man ska sluta prata? Det kan inte vara speciellt bekvämt att bli misstänkt i synnerhet då säkert en hel del pengar står på spel, med tanke på att han är näringsidkare.
Citera
2013-11-13, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
I så fall borde ju någon ha varit till Lakaträsk när/strax efter VB försvann och ytterliggare en gång efter det att span upphört men före delarna hittades alt att någon annan åkt från Lakaträsk vid denna tidpunkt. Vet inte om det går att kolla detta?

Polisen har INTE haft dygnet runt bevakning, och inte haft koll hela tiden, därav att de fick fråga vart MB åkte den 18:e maj. Helt enkelt för att de tappade bort honom.
Citera
2013-11-13, 03:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nej, om gm inte vill att ngn annan ska få ögonen på sig. För hade hon INTE dykt upp där, så hade polisen garanterat dykt upp i deras slakthus i Lakaträsk förr eller senare i spåren efter MB...nu fick de även arbeta ostört med styckningen i en perfekt slaktmiljö.

En fråga vilket slakthus och vilka spår efter MB? Vad pratar du om egentligen? Finns detta med i förundersökningen?

Citat:
Det finns inga bevis mot MB, anledningen till det kan vara att man inte har utrett honom ordentligt. Motiv finns onekligen.
Tycker du på fullaste allvar att polisen har gjort ett fullgott arbete?
Jag har svårt att se att de s.k bevis som man har ska räcka till fällande dom i HR. För målet kommer ju att hamna där.
Är det inte lite märkligt att MB inte har legat på mer för att bli rentvådd, då han uppenbarligen visste att det finns personer som misstänker hans inblandning. Borde han inte ha gjort allt för att man ska sluta prata? Det kan inte vara speciellt bekvämt att bli misstänkt i synnerhet då säkert en hel del pengar står på spel, med tanke på att han är näringsidkare.

Varför gör inte advokaten en begäran om fler analyser då?
MB är inte och har inte varit delgiven misstanke här av förklarliga skäl. Vill du skylla på att han inte är utredd ring försvaret för dom kan begära en hel del om dom vill,. Men eftersom dom inte har gjort det så är det mycket snack och liten verkstad. Det betyder att advokaten inser att caset inte leder till någon MB, men det är bra att snacka om det., Men hans åtgärder uteblir.

Att en försvarsadvokat inte agerar trots att han har befogenheter att begära mer undersökningar och analyser är ju beklämmande inte sant? Varför går försvaret inte på åklagarna om mer utredning?
Lite väl sent kan jag tycka dessutom , och advokatens triumfkort har ju fallerat allihop, så vad ska han göra nu?

MB kanske anmäler advokaten för falsk tillvitelse.,
Ja för min del är saken utredd och man har gjort så gott man kunnat på de bevisen man har.
En koncentrerad FUP utan en massa sidomaterial är vad dom levererat. Det ska räcka för att fälla den här för mord, men man vet inte hur Tingsrätten resonerar då beviskraven har en tendens att vara utom rimlighet,. Men jag tror det räcker ändå-
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-13 kl. 03:19.
Citera
2013-11-13, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Varför skulle de ljuga?
Vitsen med span är att få en uppfattning om vad personen gör, sedan frågar man för att kontrollera om de talar sanning.

Talade de sanning då? Och vad blev motfrågan? De ändrade sina uppgifter. Varför? Och hur reagerade polisen på det? Noll reaktion. För man visste inte svaret, för man hade missat spaningsuppdraget.
Citera
2013-11-13, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En fråga vilket slakthus och vilka spår efter MB? Vad pratar du om egentligen? Finns detta med i förundersökningen?

Varför gör inte advokaten en begäran om fler analyser då?
MB är inte och har inte varit delgiven misstanke här av förklarliga skäl. Vill du skylla på att han inte är utredd ring försvaret för dom kan begära en hel del om dom vill,. Men eftersom dom inte har gjort det så är det mycket snack och liten verkstad. Det betyder att advokaten inser att caset inte leder till någon MB, men det är bra att snacka om det., Men hans åtgärder uteblir.

Att en försvarsadvokat inte agerar trots att han har befogenheter att begära mer undersökningar och analyser är ju beklämmande inte sant? Varför går försvaret inte på åklagarna om mer utredning?
Lite väl sent kan jag tycka dessutom , och advokatens triumfkort har ju fallerat allihop, så vad ska han göra nu?

MB kanske anmäler advokaten för falsk tillvitelse.,
Ja för min del är saken utredd och man har gjort så gott man kunnat på de bevisen man har.
En koncentrerad FUP utan en massa sidomaterial är vad dom levererat. Det ska räcka för att fälla den här för mord, men man vet inte hur Tingsrätten resonerar då beviskraven har en tendens att vara utom rimlighet,. Men jag tror det räcker ändå-

Advokaten har inte varit någon lysande stjärna i det här fallet. Märkligt är att åklagaren inte ha begärt mer utredning av alternativa gärningsmän. Hela den här soppan är djupt tragisk för alla inblandade.
Citera
2013-11-13, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns ju faktiskt en mycket enkel förklaring till frågan: Berg kör till Lakaträsk på småvägar såvitt jag förstår (har aldrig satt min fot i närområdet). Det är då förstås inte helt enkelt för polisens spanbil att obemärkt följa efter honom. Man vill dock av rena rutinskäl kolla upp resan eftersom den inträffade under spanperioden och frågar därför om den vid senare förhör. Förstår inte ens varför det ska anses misstänkt att de tar bilen dit?

Du skulle inte ens anse att MB var skyldig om han så erkände dådet. Då skukke du sitta här och ha dina motbevis ändå. INGET mb gör är misstänkt enligt dig. Sluta nu. Vi vill ju bara att polisen ska undersöka MB, och k a n s k e hitta f y s i s k a bevis som s a k n a s just nu i utredningen. Han står ju på en piedistal just nu. Tag ner honom därifrån och utför polisarbetet som det ska utföras. Det är som Grottneger säger. Åsikterna är delade inne i polishuset, man vill sätta tänderna i detta, men blir stoppade från olika håll (elker ett håll i alla fall)

Tills alla frågetecken är utredda så kommer vi spekulera här i tråden, nysta och diskutera. Det är som att lägga ett pussel, där vissa personer gömmer bitarna bakom ryggen.

Du behöver inte svara på detta inlägg, vi vet ditt svar redan.
Citera
2013-11-13, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Vad är det för länkning mellan MB och polismännen som påtalas här?
Det låter ju allmänt lite vanskligt.

Quarrel la upp en länk till en sida med vänner till MB, det var poliser, nsd-journalister och HA-medlemmar.
Citera
2013-11-13, 03:49
Medlem
Saxat från NK

"Enligt polisen dog den unga kvinnans mobiltelefon någon gång mellan klockan 20.38 och 23.53 den kvällen den 4 maj."

Tidsangivelsen 20.38 har vi väl sett i ett annat sammanhang?
Citera
2013-11-13, 03:49
Medlem
Jag hade gärna velat ha en förklaring av MB/polisen som deltagit i mordutredningen, vad de har för koppling till varandra då de är vänner på en internetsida? MB påstås även ha hållit i träningar för poliser, vad har han för relation till dessa poliser och vice versa?

Möjligheten att man kunnat finna mordplats finns även om man gjort en fullständig utredning av MB.

Det som gör MB intressant är främst:
- Mordhot
- Hans frus uttalanden om V
- Varför han befunnit sig i närheten av FP
- Sexuell relation till V, som är 30 år yngre än honom själv

Motiv hade kunnat vara:
- Bli av med henne pga utpressning från frugan
- V hotat med att berätta om deras relation

Vad hade MB och V för en slags sexuell relation till varandra? Var det BDSM och han lyckats lura henne till någon och därefter tortera henne till döds?

Har det gjorts något större kontoutdrag hos MB eller hans fru sedan februari månad (då han påstår sig avslutat relationen till V, som han trots allt ljugit om)? Kan det röra sig om en muta för att köpa sig fri? Har han gett bort någon gåva av högt värde? Sålt något för att få in pengar? Hur ser hans arbete ut, hur har bokföring mm skötts på hans restaurang (som jag förstått var den stängd dagen efter V försvann vilket låter märkligt)?

Listan på motiv och varför MB bör utretts kan göras lång. Detta är en väldigt allvarlig händelse, därav bör alla som kunna tänkas ha haft koppling till V utredas professionellt. Inte bara lyssna på människans ord, MB kanske ljuger? Det vet ingen och kan inte svara på utan en saklig utredning.

Efter en noggrann utredning av MB och han inte längre är intressant, då kan man stryka honom från denna tragedi. Att utesluta honom innan man ens gjort någon vidare undersökning är bara patetiskt.

Får jag svar på dessa frågor om MB, då utesluter jag honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in