2013-11-12, 22:59
Medlem
Är det nu en samlad bedömning bland deltagarna här att KJ är gärningsman?
Citera
2013-11-12, 23:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
VB blev transportstyckad. Hon mördades på en olämplig plats och benen fick avlägsnas för att kunna forsla bort henne osedd. Detta tog längre tid än GM räknat med och med andra benet sprider sig paniken, därav flertal knivmärken och ojämna snitt. GM har tiden emot sig. Här finns tejp, säckar och engångshandskar, men också boende.

För att inte väcka uppmärksamhet tas bara torson med till ett lämpligare ställe att göra sig av med bevis (blod, dna), där kommer GM på att VB försvarat sig med händerna. GM är rädd att GM:s dna, fibrer från kläder eller andra spår som kan härledas finns kvar under hennes naglar. Huvudet på GM klarnar. Denna gång används en betydligt vassare/finare kniv och händerna avlägsnas med stor precision utan stress.
Detta är en plats GM har kontroll över. Bra med ljus, förbandslåda och många engångshandskar.

GM lastar sedan torson i bil och kör mot fp2 där GM gömmer kroppen. GM låter henne glida ur emballaget och täcker med omgivande sten, mossa och grenar. Platsen tycker GM är bra, då den besöks av många människor och inte kan knytas till honom specifikt som styckningsplats 1 och 2.

Benen har läckt där de legat gömda och GM spolar av dem och undersöker dem noga innan GM emballerar dem igen. Benen har aldrig varit på styckplats 2, utan förvarats kallt. Lättare att gömma till sin form. Eftersom rättsläkaren tyckte de såg tvättade ut, undrar jag varför de inte letat ev. klor-rester i besudlingarna.

GM forslar bort dem senast ett dygn efter torson. På väg till nästa gömställe blir GM störd och får vända. GM avvaktar, men inget händer, klockan skenar dock och GM bestämmer sig för att bli av med dem bara. GM bär in dem i Gula huset och drar av emballaget. Det finns ingen koppling mellan GM och fyndplatserna.

Nu finns ingen BP, styckningsplatser, mordvapen, verktyg, emballage, fingeravtryck, dna eller spår efter GM.
Eller gör det det?
Kanske i kommunikationsvärlden…och nu kan en planteringsplan ta vid.

Vilken dag googlar KJ på handens anatomi, det var väl före mordet, eller?
Citera
2013-11-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Om ni utgår från VB sista kända sms till MB, vad tror ni hans raderade sms skulle kunna innehålla, som får hela fallet att klarna?

Jag tror inte en sekund på att han ljuger angående sms och sin telefon, dom raderades för att nya skulle få plats.
Ganska normalt beteende, med tanke på VB onormala sms-beteende (samt att han ville mörka för sin fru).

Ingen som har några fantasier om detta, varför ska ni då ta upp det som ett argument överhuvudtaget.
Citera
2013-11-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Det man slås av i denna soppa är ju HUR alla dessa människor hittat varandra.
KJ som verkar helt absurd , VB som utpressar och ligger runt , MB & AN respektive som inte verkar kunna hålla sig till sanningen var för sig och MB som inte kán hålla kuken i styr.

Sedan alla som finns runt om dessa.
Alla mörka tokar i sataniströran , alla dessa dödsdyrkare , kompisar med knepiga intressen.
Alla bekanta som rör sig runt alla dessa personer.

Man undrar ju vad mer som händer som man inte får veta om??
Det lär ju bara vara toppen av ett isberg men ändå en kulmen med ett mord.

Ni kan ju maila Håkansson på NSD om saken och fråga om det kan vara som så att NSDs artiklar ligger bakom det hela.
Citera
2013-11-12, 23:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
"Det perfekta mordet"

Den misstänkte styckmördaren berättade i förtroende om "det perfekta mordet":

# Mobiltelefonen skulle lämnas hemma om man lämnade bostaden i syfte att mörda eller dumpa någon. Allt för att man inte skulle kunna spåras av telefonmaster.

# Den döda kroppen skulle förvaras i obevakade lador, bunkrar eller förråd. 22-åringen avslöjade att han kände till sådana platser utanför Boden. Sedan skulle kroppen dumpas "mitt ute i ingenstans".

# Allt som hade varit i kontakt med personen, som kläder och skor, skulle grävas ner i marken och eldas upp. Det enda som skulle gå att hitta var kol som ingen skulle reagera på.

Likheter

Och flera likheter finns med mordet på Vatchareeya Bangsuan.

# 22-åringen har berättat att hon lämnade hans lägenhet samma kväll hon försvann och att han åkte till sin lillebror. Men vare sig hans eller hennes mobiltelefon lämnade bostaden den kvällen, visar polisens utredning. Hennes mobiltelefon dog samma kväll och har inte hittats.

# Kvarlevor efter Vatchareeya Bangsuan hittades i det gula ödehuset vid Gammelängsberget utanför Boden.

# Offrets kläder har inte återfunnits.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7096086

Kan detta då tyda på att han under en längre tid verkligen planlagt ett mord, att diskussionen fött tankarna på att mörda? Eller var det hela impulsdrivet, utlöst av plötslig ilska, och han gjorde som han tycker att han borde göra...? Vilken nytta kan man ha i sökandet efter fler bevis av att försöka förstå hur han tänkte, planerat eller impulsivt? Googlade på handens anatomi gjorde han, men när? Inför brott, eller som lösning på ett problem?

Någon i tråden påstod att det eldats i samband med försvinnandet?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-12 kl. 23:09.
Citera
2013-11-12, 23:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Blodet i bagaget är VB:s och kommer säkerligen ifrån henne som död, därmed får man också med likdoften som Uno markerar.

Ett tidligare inlägg från dig idag tycker jag var mycket interessant.

Det gjäller ditt inlägg angående att MBs mobil plingade i Buddbyn den 6 Maj, 2013 (tyvärr ingen tidspunkt angett i FUP, borde skaffas!!!)

Att KJs mobil OCHSÅ plingade i Buddbyn (föräldrarnas stuga) den 6 Maj 2013 (kl 18:23), är ju ganska interessant!

Undrar om MB följt efter KJ den dagen? Och om MB gjorde det, då är frågan varför???

Om MB är GM då kunde han ju pressat VB på upplysningar ang KJ och på så sätt redan på morddagen/natten fått upplyningar han behövt för att planera att sätta dit KJ.

Vad jag inte rigtigt förstår är att i FUP står det at KJ var tillsammans med hans kompis AB (bor Smedjegatan i Boden, och Buddbyn ligger ca 6-7 ligger km norrut) och att ABs föräldrar i FUP konfimerar att KJ var där redan på efter middagen och att KJ och AB satt och spelade dator spell hela tiden senn KJ komm, och AB säger i FUP att KJ komm hem till AB lite efter 12:00 på dagen och lämnade AB någon gång mellan kl 24:00 och 01:00

Så hur kommer det sig att KJ mobil plingade i Buddbyn kl 18:23?

hadde KJ med sig sin mobil till AB eller hadde han lämnat den hemma?
Om KJ hadde lämnat mobilen hemma hur fasiken hamnade den då någonstand så att den plingade i Buddbyn 18:23???

Någon som vet mer om detta?
Citera
2013-11-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Ni kan ju maila Håkansson på NSD om saken och fråga om det kan vara som så att NSDs artiklar ligger bakom det hela.

Jag som inte ens läser på NSD tror mer det beror på FB.
Finns betydligt fler kopplingar HÄR än man kan finns officiellt.
Men även om man inte vet allt är det ju ganska skumt.

NSD är nog lika förda bakom ljuset.
Citera
2013-11-12, 23:11
Medlem
Angående sängspåret så är det väl inte dött?
Det är väl så att flera stycken tycker sig minnas en säng efter April/majs månadsskifte?
Jag har ju ingen säker källa men nån kan säkert rätta.
Citera
2013-11-12, 23:12
Medlem
CleanFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
[..] sen ska vi inte glömma hur HA startades här uppe, och av vilka...
Du kan egentligen gå in på gemene man och hitta kopplingar till HA.

Du kan väl berätta för trådens läsare hur HA startades här uppe och av vilka...
Citera
2013-11-12, 23:14
Medlem
Citat:
Är det någon som analyserat mobilmastningarna tillräckligt för att kunna peka ut en NY ev. BP eller styckningsplats för de omtalade gärningsmännen? En adress, plats eller två, där man kan arbeta ostört i avlägsnandet bevis och emballering. Tänk nu på hur rena BO:s kvarlevor var, förutom torsons skogsspår som kommit dit på naturlig väg.

Du tänker så nära ett operationsbord man kan komma? Jag kan bara komma på ett ställe. Där dina förutsättningar finns : älglagets slakthus/kylrum i Lakaträsk. Där hänger man normalt upp älgkroppen /efter urtagning av innehållet så att blodet får avrinna - en vecka eller så. Sedan avspolas kroppen och styckas.

Men några mobilrörelser finns inte - vad jag vet.

Bättre förutsättningar än så, kan inte jag komma på.
Citera
2013-11-12, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du tänker så nära ett operationsbord man kan komma? Jag kan bara komma på ett ställe. Där dina förutsättningar finns : älglagets slakthus/kylrum i Lakaträsk. Där hänger man normalt upp älgkroppen /efter urtagning av innehållet så att blodet får avrinna - en vecka eller så. Sedan avspolas kroppen och styckas.

Men några mobilrörelser finns inte - vad jag vet.

Bättre förutsättningar än så, kan inte jag komma på.
Oavsett mobilrörelser, så finns det en person i FUP som upprepade gånger är i Lakaträsk. Han är karatetränare.
Citera
2013-11-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad jag inte rigtigt förstår är att i FUP står det at KJ var tillsammans med hans kompis AB (bor Smedjegatan i Boden, och Buddbyn ligger ca 6-7 ligger km norrut) och att ABs föräldrar i FUP konfimerar att KJ var där redan på efter middagen och att KJ och AB satt och spelade dator spell hela tiden senn KJ komm, och AB säger i FUP att KJ komm hem till AB lite efter 12:00 på dagen och lämnade AB någon gång mellan kl 24:00 och 01:00

Kan nån uppdatera sammanfattningen med alla namnförkortningar?
Det är ju massa olika namn som dykt upp på slutet att det är svårt att hålla isär.

AB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in