2013-11-12, 20:29
Medlem
Pelleblaous avatar
Har missat vem var VB:s ex?
det borde vara den enda som har agg mot både KJ och VB eller är jag fel ute
Citera
2013-11-12, 20:31
Medlem
Druttentrudeluttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Taxikvitto, eller e liter prima källvatten?

Som företagare är det ju jätte konstigt att man sparar ett Taxikvitto Sherlock!
Citera
2013-11-12, 20:34
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och nu har advokaten Bosse dragitr sig tillbaka helt och släppt alla förhör till sitt biträde.

Har han möjligtvis lyckats inse sina begränsningar i fall som dessa.

Om Kj blir dömd lär han få en vassare advokat i hovrätten. Undrar hur viktig valet av advokat är i ett mål av denna kaliber
Citera
2013-11-12, 20:34
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druttentrudelutten

Absolut, god tanke som visar på företagsanda från ditt håll. Nästa fråga är osökt: Skriver man av alla kvitton? Då är det säkrast att jag tar kvittot från McDonalds förra helgen och skriver av som arbetsmaterial.
Citera
2013-11-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druttentrudelutten

Detta var ju en privat middag och en privat resa. Mig veterligen är dom inte avdragsgilla.

EDIT. Han sparade på klockslag
Senast redigerad av Remark 2013-11-12 kl. 20:42.
Citera
2013-11-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det behövdes inte läsas två gånger eller fler av ditt svar.. en gång räckte och det är så uppenbart att du behöver vård istället för att flumma ikring på nätet. Du går igång på att man besvarar och med lite annan info så får man att du är totalt offside men vill gärna angöra tråden med bara dynga.. du lider av det men faktum att kärnan i tråden är väldigt seriös och vill lösa detta sen dag 1.

WORD!

Vissa människor har inga gränser, en kall och omdömeslös idiot som definitivt inte ser allvaret i denna makabra historia. Jonkoping83 borde uppsöka hjälp! Alla får självklart komma med sina teorier, men att säga sig veta saker och insinuera att poliser eller andra myndigheter är inblandade utan att isåfall anmäla detta är ju ett sjukt beteende och borde rendera i att man blir avstängd??
Citera
2013-11-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om Kj blir dömd lär han få en vassare advokat i hovrätten. Undrar hur viktig valet av advokat är i ett mål av denna kaliber

Kommer inte att ändra utgången om han döms för mordet, det ända är möjligen tidsrymden om han befinnes i sinnes fula bruk vid tillfället och det är osannolikt.
Inlåsning psyk lång tid framöver så länge han ej öppnar sig och säger sanningen om VB's mord och efter.. då kan han rehabiliteras från sådana tankar..säger möjligen.. men tror knappt det..skadan är och finns.

Kan ej se att någon annan försvarare i rådande underlag skulle kunna ändra något, det är så enkelt att KJ har mördat VB och hur med stickvapen. När och i situation får vi förmodligen aldrig veta om han inte ser framtid bortom vad han har gjort.
Citera
2013-11-12, 20:46
Medlem
Att tro att MB får hjälp av "poliskompisar" måste väl ändå anses som oerhört osannolikt, den eller de poliser dom skulle sopa undan bevis eller liknande sätter ju hela sin karriär på spel.
Har svårt att tro att en polis skulle hjälpa en möjlig GM i en sån här utredning.
Kan givetvis ha fel men jag tror sannolikheten är minimal
Citera
2013-11-12, 20:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Om KJ led av en allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för mordet, borde inte hans bror märkt någon skillnad på KJ från när han senast såg han innan kvällen den 4/5?
Brodern såg KJ troligen strax efter att KJ begått ett mord. Vad jag läst verkade KJ som vanligt enligt brodern. KJ satt i soffan en stund. Om KJ drabbades av en plötslig allvarlig psykisk störning och inget märktes på han kanske denna störning inte var så plötslig. Mer ett "normaltillstånd" på han.
Agerar personer som får en plötslig psykisk störning vid mord som KJ gjorde när han såg sin bror? Som vanligt.

Han har kanske en manipulativ personlighet och kan anpassa sig snabbt efter vad som gynnar honom? Tänk om han lurat i alla att han är totalt oförmögen att sköta om sig, med mat och städ? Han kanske skulle kunna om han ville, men struntar i det, och får dessutom hjälp med det värsta. Jag börjar grunna på om han kanske inte har as, som några är inne på.

Killen kan snabbt rycka ut och köra en berusad kompis, han var omvittnad svarttaxiförare. En person med as har nog svårt för plötslig omställning, att snabbt vara på fötterna utan förberedelse och så vidare. Det är väldigt otypiskt as tror jag, ett handikapp som kräver planering, förutsägbarhet med mera. Tänk om detta landar på att killen enbart är kraftigt personlighetsstörd?
Citera
2013-11-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta var ju en privat middag och en privat resa. Mig veterligen är dom inte avdragsgilla.

EDIT. Han sparade på klockslag

Du avgör väl för fan inte vad han kan dra av eller inte? Det är väl upp till skatteverket isåfall. Du har ju inte direkt koll på företagande hör jag! Som jag sagt tidigare så har han ett motiv tidigt i utredningen, men om han nu blivit avförd från utredningen så litar jag på att polisen har belägg för detta? Om jag hade suttit på bevis som ni tror er sitta på så hade jag inte delgett dom på FB utan isåfall gjort en anmälan? Konspirations teorier och annat jidder kan ni väl lägga i lämpligt forum eller?
Citera
2013-11-12, 20:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
De farligaste individerna, psykopaterna, ger intryck av att vara helt normala med helt vanliga, "normala" intressen. Bemödar sig om att uppfattas som sådana av sin omgivning, har som regel en medfödd begåvning som de filar på och utvecklar till fulländning - och ingen misstänker dem förrän det är försent. De är i själva verket mänskliga kameleonter och ofta förbluffande framgångsrika inom sina gebit, oavsett det handlar om bedrägeri - eller som i det här fallet, om mord.

Uppfattar inte KJ som en normal person med normal intressen. Han var besatt av få intressen, typiskt aspigt på ett sätt, men andra beteenden tycker jag är otypiska för as-diagnos, exempelvis att snabbt klara av att ta sig ut genom dörren för att skjutsa kompisar. Oberäknelighet och impulsiva ärenden, påkallade av andra, är inget en aspie uppskattar eller klarar av. De behöver ofta mycket förberedelsetid, mentalt, för att göra något alls. Tycker också att han verkar vara för social, och för kall för diagnosen. Han har inte varit förbisedd på något sätt under uppväxten, eller i nuvarande liv, han valde själv att hoppa av skolan, och verkar inte vilja göra något mer än att samla på knivar.

Om en "normalaspie" haft en hund som dött tror jag nog att hundens frånfälle blivit kommenterat. Han visar inte ledsamhet, enda reaktionen är ilska om någon ställer en jobbig fråga. Han känner sig kränkt. VB kan ha kommenterat något helt vardagligt, och fått plikta med livet för det.

Han verkar bli berörd först när han blir omtalad som möjlig gm, då vidtas många åtgärder för att komma bort från uppmärksamheten. Tror att KJ försöker få världen att snurra runt KJ, och om någon invänder mot det (kanske VB?) kan det bli jobbigt för personen. Varför antogs han inte av pliktverket, vad sa den utredningen? Det ska mycket till för att inte vara lämplig för lumpen.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-12 kl. 21:03.
Citera
2013-11-12, 21:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
KJ var inte en "lönsam" person att stalka - han levde med en matbudget på 1.000;-. Hans pappa var god man för honom och betalade väl övriga fasta utgifter.

Att stalka nån är inte lönsamt, tvärtom. Tänk bara på mobilräkningarna..fast hon kanske hade fria sms?
Hot/utpressning för att få nån att göra som man vill har inte heller med pengar att göra.
Det är bara fantasin som sätter gränserna.
Ska förskona er från mina fantasier. Eller förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in