2013-11-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det kanske mest besvärliga i den här situationen, vilket är ganska oförändrat inofficiellt från vad det varit för 5 månader sedan är just att en del nyckelpersoner undvikit att misstänka en speciell person som inte sitter åtalad nu, men likväl finns under kontroll sedan en kort tid tillbaka. I ett tidigt skede valde en del inblandade i utredningen att se åt ett annat håll i en del frågor, mot mångas inrådan. Man kan ta exemplet med Christer Pettersson och Palme mordet. Det är en hint, fundera gärna själva!

Många är de som misstänkt en annan person som blivit omnämnd senaste tiden, och med facit i hand svider det då det är precis som många ansett, enda skillnaden är att man nu gör det officiellt.

Mm, må den man som satt på en stubbe i maj och rökte pipa titta upp på fjärilen som precis vinglade förbi hans ansikte säga det högt ut som han tänkte den dagen. Polisen såg att det fanns en asfaltsväg precis i närheten där mördaren stannade till ett tag för ett rödljus när han skulle till macken och köpa en vaxduk. Alla tänker rätt men ändå fel. Tänk er att ni slår in ett nummer på text-tv men att det numret är fel. Så tänker fyra poliser just nu medan fyra andra är inne på rätt bana som ändå är fel. Om ni tänker efter lite så förstår ni vad jag menar. Ännu är grenen inte funnen som kan avslöja den riktiga mördaren.
Citera
2013-11-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det känns som om vissa konspirationsteoretiker grundar hela sin uppfattning kring MB tack vare nån sorts bitter gammal oförrätt de själva varit med om.

Alla mobbade bokstavsbarn ställer sig i ren princip på KJs sida, för att reda ut gamla komplex. Många verkar känna igen sig i honom och hyser agg mot alla de anser MB representerar: "den normala".
Inte för jag tycker att det är speciellt normalt att slå kvinnor...MB är en skamfläck för alla män.
Sedan behöver man inte vare sig vara bitter eller bokstavsbarn för att ha empati för människor med handikapp. Man kommer långt med kunskap.
Citera
2013-11-12, 20:06
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så du litar på polisen då men inte på att de har avfärdat honom?

Span fanns absolut, men mot mångas inrådan valde man att avbryta. Varför? Den nöten är svårare att knäcka, men tro mig, min vän, att anledningarna var av väldigt egendomlig art och betydligt besvärligare än man vågar tro om de kommer fram i dagens ljus.
Citera
2013-11-12, 20:09
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Mm, må den man som satt på en stubbe i maj och rökte pipa titta upp på fjärilen som precis vinglade förbi hans ansikte säga det högt ut som han tänkte den dagen. Polisen såg att det fanns en asfaltsväg precis i närheten där mördaren stannade till ett tag för ett rödljus när han skulle till macken och köpa en vaxduk. Alla tänker rätt men ändå fel. Tänk er att ni slår in ett nummer på text-tv men att det numret är fel. Så tänker fyra poliser just nu medan fyra andra är inne på rätt bana som ändå är fel. Om ni tänker efter lite så förstår ni vad jag menar. Ännu är grenen inte funnen som kan avslöja den riktiga mördaren.

Grenen är funnen, men vad gör det när motarbetet är totalt? Så totalt att det faktiskt har orsakat stor osämja bland de tidigare oskiljaktiga i en viss typ av arbete där den här typen av upggifter är A och O.
Citera
2013-11-12, 20:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det kanske mest besvärliga i den här situationen, vilket är ganska oförändrat inofficiellt från vad det varit för 5 månader sedan är just att en del nyckelpersoner undvikit att misstänka en speciell person som inte sitter åtalad nu, men likväl finns under kontroll sedan en kort tid tillbaka. I ett tidigt skede valde en del inblandade i utredningen att se åt ett annat håll i en del frågor, mot mångas inrådan. Man kan ta exemplet med Christer Pettersson och Palme mordet. Det är en hint, fundera gärna själva!

Många är de som misstänkt en annan person som blivit omnämnd senaste tiden, och med facit i hand svider det då det är precis som många ansett, enda skillnaden är att man nu gör det officiellt.

Jag gissar...Den riktiga GM har poliskompis/kompisar som ordnat lite av varje så att mistankarna mot denne GM styrdes åt annat håll ganska snabbt nämligen KJ...andra inom polisen är frustrerade imo dom fortfarande tycker/vet att denna alternativa GM är en mera sannolik GM.
Något åt det hållet?
Citera
2013-11-12, 20:11
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Grenen är funnen, men vad gör det när motarbetet är totalt? Så totalt att det faktiskt har orsakat stor osämja bland de tidigare oskiljaktiga i en viss typ av arbete där den här typen av upggifter är A och O.
Är du inne på satanisterna?
Citera
2013-11-12, 20:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, typ. Likstelheten är Hamilkars område så det vågar man inte uttala sig om.
Fast likstelhet i kyla är egentligen inte mitt område, får man komma ihåg. Jag går på likstelhet under normala förhållanden, plus en extrapolering av hurpass mycket långsammare biokemiska reaktioner i stort brukar gå när det blir kallare. Någon hänvisade i tråden till ett gammalt inlägg från användaren AmandaPanda, som påstod sig ha jobbat på bårhus och där observerat likstelhet efter både två och tre veckor i kylförvaring. Eftersom jag gick patologikursen på den tid det var ordning på saker, obducerade vi minsann inga ens veckogamla lik, så min praktiska erfarenhet av längden på likstelhetsfasen i kyla är i princip obefintlig. Jag kan alltså ha fel, och det faktum att rättsläkaren inte gör affär av det antyder att det är mindre konstigt än vad jag tycker.
Citera
2013-11-12, 20:14
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag gissar...Den riktiga GM har poliskompis/kompisar som ordnat lite av varje så att mistankarna mot denne GM styrdes åt annat håll ganska snabbt nämligen KJ...andra inom polisen är frustrerade imo dom fortfarande tycker/vet att denna alternativa GM är en mera sannolik GM.
Något åt det hållet?

Absolut ingenting som GM kan kontrollera, snarare en del väldigt märkliga sammanträffanden. Låt det nu vara sagt att en GM inte kan kontrollera Polis eller utövaren som skipar rättvisa. Det finns däremot en väldigt stark påverkan som inte alltid syns eller är medveten av olika anledningar, och den främsta ingrediensen där är något så enkelt som... Sympati för en viss person, vilket gör att saker kan ta en riktning som inte var från början avsedd.
Citera
2013-11-12, 20:17
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har all respekt för olika uppfattningar och diskussion om tråden/ämnet men du vill inte diskutera, du har inte ett uns av fakta utan får lust när dina inlägg besvaras.

Jag skall besvara dig och dina gelikar som suktar på uppmärksamhet i tråden där en ung tjej blivit mördad och styckad, du njuter av det och detta faktum så du ser din chans att få vara i centrum med ingenting.

Skulle närmast tro att du borde nog få samma undersökning P/ stor som KJ kommer att få genomgå innan TR fastsäller domen.

Absolut, det är bra att man respekterar, ibland tvingas man respektera de mest dåraktiga ideérna även från de så kallade experterna.

Njuter inte av något särskilt annat än lösningen på brottet egentligen..

Centrum? Ja kanske. Ingenting? Tveksamt, eftersom det dag för dag sedan cirka 48 timmar sedan äntligen blir officiellt med fakta och belägg för vad som egentligen hänt i den här eländiga röran. Vill inte påstå att jag inte förklarade för bland annat dig redan för månader och åter månader sedan hur oskyldig den nu åtalade är.
Citera
2013-11-12, 20:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Span fanns absolut, men mot mångas inrådan valde man att avbryta. Varför? Den nöten är svårare att knäcka, men tro mig, min vän, att anledningarna var av väldigt egendomlig art och betydligt besvärligare än man vågar tro om de kommer fram i dagens ljus.

Jag tror att MS den "klantiga" spanigsledaren LJUGER när han plötsligt, i sista timman, påstår att han skrivit fel datum, TVÅ ställen, för span på KJ och MB, och jag tror att han är möjligtvis är kompis med MBs poliskompis MB (samma initialer som karatetränaren) Mb som är en av dom poliser som var i KJs lägenhet den 8 Maj och förhöra KJ.
Citera
2013-11-12, 20:25
Medlem
Finns det någon bild på MB?
Citera
2013-11-12, 20:26
Medlem
Druttentrudeluttens avatar
[quote=jonkoping83|46112125]Precis vad jag gjort de senaste gångerna Men visst vore det ganska stolligt att berätta saker som egentligen redan kommer fram senare?

Men ett tips. Fundera gärna över hur man skapar ett perfekt alibi genom att spara på material som man normalt sett inte sparar på? Eller varför inte ett motiv som egentligen slår allt det andra?

Men jag förstår att det ibland är enklare med uppfattningen att man vänder kappan efter vinden och tror på den som är skyldig för dagen... Bevis och spår till trots.[/QUOTE

Ok, då J*nny men sluta att prata i skägget samt i gåtor och lägg fram vem som är gärningsmannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in