2013-11-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag håller med det är synd att man måste se allt elände som inte har med mordet att göra.
Kan man inte låta tilltänkta brott på MB ha en egen tråd? Det har så lite med mordet i sak att göra vem han knullar och när han va på dass, och hur han bråkat med sin fru.,
Det har inget med mordet på VB att göra,. Det är alltså rent spam från postare som inte vill diskutera de verkliga förhållanden som finns. Mörkande av polisen i Boden och MB; AN,. bloggare och fan vet snart vad man får ihop.

Källa på planteringen tack och då gäller utförligt underlag och inte ett tyckande.

Offtopic
Jag brukar i görligaste mån försöka uttrycka mig på ett någorlunda civiliserat sätt till andra skribenter. Du lyckas sannerligen stresstesta förmågan till det maximala. Fast vi gör väl ännu ett försök.
Din s%#¤s för¤#"nade pappskalle, det är för i helvete inte du som bestämmer innehållet i tråden.

De verkliga förhållandena är att MB är en hustrumisshandlare, med knivintresse, som hotar folk till livet. De verkliga förhållandena är att denna hustrumisshandlande, knivintresserade och dödshotande, avskräde till människa har knullat offret både oralt och vaginalt. De verkliga förhållandena är att han ljugit i förhör och har EXTREMA jävla minnesluckor. De verkliga förhållandena är att MB har ett mycket svagt alibi för aktuell kväll. De verkliga förhållandena är att han har haft mycket intressanta bilaffärer. De verkliga förhållandena är att hans fru uttryckt sig extremt osmakligt på sociala medier. De verkliga förhållandena är att han vet hur ett stycke kött ska styckas.

Vad som faktiskt hände borde förhoppningsvis varken du eller jag känna till. Så därför diskuteras detta, men den diskussionen önskar du då kväsa med dina gestapotakter. Eftersom den här tråden rör mordet på VB så vore det förbannat märkligt om det inte förekom åsikter i alla riktningar. Flytta till Kina där jobbas det rätt intensivt på att tycka lika har jag hört. Det som gör det här forumet fenomenalt, på gott och ont, är att alla får göra sin röst hörd, vill du ändra på det?

Åter till ämnet
När jag ändå skriver adresserat till dig, vad menar du kom fram om mordvapnet idag som inte varit känt sedan tidigare?
Citera
2013-11-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tycker samtliga hänger upp sig för mycket vid de sista dagarna före gripandet om placeringar mm. En journalist är i gula huset några dagar efter påträffandet av benen och beskriver mörkret i huset. Endast några springor i väggen lyser, förutom fönstergluggen.

Denna glugg sprider ett bestämt ljus i rummet. Övrigt lämnas i dunkel och mörker. Med det faller att man skulle kunna se om huset är tomt genom att titta in. Så snabbt kan inte ögat anpassa sig och inte så länge man står i ljuset. MPS fynd görs i skenet av ficklampor.

Benen är bättre bevarade än torson, men med tanke på den likvätska som avsatts på golvet, tror jag att benen har legat där en betydligt längre tid. Benen påverkades inte av värmen ute i lika hög grad som torson, som låg oskyddad. Gula huset är stort och jag tror inte dagstemperaturen överskred +12. Nattetid första veckan tror jag bestämt, låg mellan 2-4 plusgrader. Huset höll sig säkert i kylskåpstemperatur.

Kan vara därför inte "fågelhunden" reagerade och visade intresse för något i husets anslutning, för oavsett hundtyp visar de flesta jyckar intresse för kadaver. Vilket "fågelhundens" husse inte trodde.

Akrob*ten tog lite bilder på kladdet och det är ifrån dem jag tror att benen placerats ut senast en vecka efter hennes försvinnande.

Ja, man drar rätt så stor vikt vid att folk eller hundar borde upptäckt kroppen om det legat i närheten av huset länge. Jag tror den har legat i närheten och sen har han fått panik och tänkt elda upp hela huset. Men någon har kommit eller som någon skrev tidigt i tråden och även tidigare idag så har han inte orkat lyfta kroppen och därmed låtit bli. Man kan ju själv tänka sig paniken om man gömt en kropp och sen ska dit igen och flytta på den. Minsta ljud i skogen får nog en att sätta hjärtat i halsgropen.

Hundar är grymma men de kan nog också missa en kropp. Jag blev t ex förvånad hur lång tid det tog för Ida att bli hittad i Trollhättanmordet. Nu vet jag inte hur många hundar som går där i jämförelse med vid gula huset men jag tror inte det är så enkelt att säga att hundar alltid hittar kroppar.

Drömmen är ju att KJ en dag erkänner och verkligen berättar alla detaljer. Det kan tyckas vidrigt att man vill ha minsta lilla detalj om ett mord på en ung tjej men eftersom vi spekulerat så vilt om det så vill man också veta hela förloppet.
Citera
2013-11-12, 18:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det finns tre vittnesmål om huset den 10. S. 91-96. Samtliga tittade in. Visst är det konstigt att gärningsmannen (förutsatt att hon dog den aktuella kvällen) har flyttat kroppen, men så verkar det vara.

Jag ser dessa vittnesmål och jag är inte säker på att dom sett något i ljuset av en mobiltelefon i en lucka ståendes på utsidan. Därför räknar jag med att dom kanske missat benen. Mannen med hunden som va det säkraste kortet är helt borta för han tittade åt ett annat håll.
Och det första R såg inget det va för mörkt. Det tredje hon och han lös med en mobil, så jag anser att dom inte är tvärsäkra direkt,.

Så benen är ett osäkert kort och kan ha legat där betydligt längre än vad man tror.
Missing people gick in och ändå såg dom inte riktigt först va det va för något utan va mycket nära för att se vad detta va för något.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-12 kl. 18:17.
Citera
2013-11-12, 18:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag ser dessa vittnesmål och jag är inte säker på att dom sett något i ljuset av en mobiltelefon i en lucka ståendes på utsidan. Därför räknar jag med att dom kanske missat benen. Mannen med hunden som va det säkraste kortet är helt borta för han tittade åt ett annat håll.
Och det första R såg inget det va för mörkt. Det tredje hon och han lös med en mobil, så jag anser att dom inte är tvärsäkra direkt,.

Och ingen verkar då ha varit in i huset, förutom KJ då som påstår att det var tomt.

Kanske benen legat där från början i alla fall, även om en senare flytt från det eventuellt iskalla värnet skulle kunna ha förklarat varför benen fortfarande hade likstelhet kvar.
Citera
2013-11-12, 18:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och ingen verkar då ha varit in i huset, förutom KJ då som påstår att det var tomt.

Kanske benen legat där från början i alla fall, även om en senare flytt från det eventuellt iskalla värnet skulle kunna ha förklarat varför benen fortfarande hade likstelhet kvar.

Ja, typ. Likstelheten är Hamilkars område så det vågar man inte uttala sig om. Men rättsläkaren gör ingen stor affär av likstelheten direkt. Värnet är ju klart intressant i fallet eftersom man hade markering, och man har ju frågat honom ganska ingående om just värnet.

I princip räcker det väl med lite för att markering ska ske. Tvätten av delarna är också en sak att fundera över. Har för mig det va mögel på benen?
Citera
2013-11-12, 18:24
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Om jag inte minns fel så finns det någon som även varit in i huset efter KJs påstådda besök, dock inte de på fyrhjulingar som letade efter VB, då de stod i gluggen och lyste runt med lampor.

Men får kolla det imorgon, nu är det dags att sova.

Den uppgiften känner jag inte till. Nån annan?

Citat:

Så benen är ett osäkert kort och kan ha legat där betydligt längre än vad man tror.
Missing people gick in och ändå såg dom inte riktigt först va det va för något utan va mycket nära för att se vad detta va för något.

Jag väljer att lita på vittnenas omdöme och utredningens tolkning här. Men visst, det kan vara givande att ifrågasätta en sån här uppgift för att se om det öppnar för en alternativ bild av händelseförloppet.
Citera
2013-11-12, 18:27
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Om jag inte minns fel så finns det någon som även varit in i huset efter KJs påstådda besök, dock inte de på fyrhjulingar som letade efter VB, då de stod i gluggen och lyste runt med lampor.

Men får kolla det imorgon, nu är det dags att sova.

Från FUP sidan 95
Persson gick fram till rampen och tittade in i huset. Han såg bråte inne i huset bland annat en
svart säck av något slag till vänster om fönstret. Han uppfattade det som att säcken var tom.

Benen kan ju ha varit i den. Dom tar inte så stor plats, därför den såg tom ut. Det var den 10/5.
Citera
2013-11-12, 18:31
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Var det inte den 19:e han var på bio och det var den 23:e han greps.

I FUP råder det rejäl förvirring om det hela. Pappan och kompisarna säger olika saker och ändrar sig.

Alex säger den 15 maj.
Patrik säger den 22 och den 24 maj.
Farsan säger den 19 och den 22 maj.

Genom att dra samman informationen framgår dock att det var den 22:a som de var på bion. En biobiljett hittades i bilen också för detta datum.

KJ sögs in den 23:e.
Citera
2013-11-12, 18:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Vad fan svamlar du om nu, manipulationer?

Läs dokumentet som Q länkade till innan du uttalar dig igen.

Enligt det dokument så anser man att det KAN MISSTÄNKAS föreligga en allvarlig psykisk störning, både vid gärningen men även vid undersökningen.

Det jag reagerade på i ditt inlägg var att du skrev: "Misstänks lida av"

Hvilket var missivisande.

Sen, ja, så skrev jag "kan föreligga" (altså mistanke) iställetför "kan mistänkas" (för) vilket är en lägre grad av mistanke änn "Misstänks lida av"
Citera
2013-11-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det gjorde det ju?
Du kan jämföra en kvinnlig stalker med en man som förföljer sitt ex. De är lika dåligt mottagliga för vuxna, mogna resonemang. De slutar aldrig. Ibland inte förrän de haft ihjäl kvinnan i vissa fall.
En vidrig besatthet och hävdandet av sitt eget ego.
Däremot har jag aldrig hört att offret för stalkingen tillgripit våld men det kanske förekommer?

Tydligen är GM inte den förste som blivit stalkat av VB. Skulle vara intressant att veta vad hennes polisanmälningar gällt? Våldtäkt finns nog med? Men när och vem? Antar att hon drog tillbaka dom, när dom stalkade "betalade".

Kan finnas fler som gärna skulle se henne tystad.
Citera
2013-11-12, 18:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det jag reagerade på i ditt inlägg var att du skrev: "Misstänks lida av"

Hvilket var missivisande.

Sen, ja, så skrev jag "kan föreligga" (altså mistanke) iställetför "kan mistänkas" (för) vilket är en lägre grad av mistanke änn "Misstänks lida av"

Psykiatriska utlåtandet har uttalat sig om att han misstänks lida av allvarlig psykisk störning både under händelsen och under undersökningen. Det indikerar på att han är sjuk, och han sitter inte på Öjerbyn för att han är frisk det är en sak att ha i minne.

Om domstolen ska fälla honom för mord, så kommer man åberopa en RPU på längre tid och finna om han ska dömas till fängelse eller vård., Det sistnämnda är mycket troligt.

Det är rätt så allvarligt att man misstänker en allvarlig psykisk störning under undersökningstillfället.

Sven-Erik Alhem: "Vi är på väg mot en fällande dom"
15.20: "Mycket under dagen har gått åklagarnas väg. Det är ingen tvekan att vi är på väg mot en fällande dom", säger Norrbottens-Kurirens rättsexpöert Sven.Erik Alhem i detta nu till 24 Norrbotten.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7094714
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-12 kl. 18:41.
Citera
2013-11-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen är GM inte den förste som blivit stalkat av VB. Skulle vara intressant att veta vad hennes polisanmälningar gällt? Våldtäkt finns nog med? Men när och vem? Antar att hon drog tillbaka dom, när dom stalkade "betalade".

Kan finnas fler som gärna skulle se henne tystad.

Försvarsadvokaten kan ju faktiskt begära ut det där, även om "vem" som polisanmäldes och sådan data måste strykas över.

Men i övrigt så låter det som något som feministerna skapat, dvs. en laglig stridstaktik med just serier av våldtäktsanmälningar som inte syftar till att utredas och sedan används i något otydligt utpressningssyfte. Kanske därför TB blev enrollerad som expertkommentator i NSD, trots allt var det han som generaliserade den sortens lagstiftning i ett helt annat syfte.

Man kanske kan gissa sig till att VB utbildats i sådant under sin studietid.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-11-12 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in