Nej, det gör man inte.
Logik kommer från tankar som är bundna till medvetandet som är bundet till våra hjärnor. Om man inte tror på övernaturligt dravel är det förmodligen så man anser det fungera. Inget konstigt där.
Ärlig debatt är absolut inte ditt gebit märker jag.
Den objektiva verkligheten är sanningen, det vi strävar efter.
Om du börjar med dina falska dikotomier om antaganden och presuppositionalism igen skjuter jag dig genom skärmen...
Är det Eric Hovind du tagit efter den här veckan?
Citat:
Det kan det visst. Vi kallar den "verkligheten".
, eftersom en världsbild utan Gud kan inte ha någon sanning
Citat:
Jodå. Logik är ett sätt att tänka på och ingen förnekar medvetandet, utom kanske solipsistiska teistapologeter.
, så som finns i matematiken till exempel, och det kan inte finnas någon logik utan Gud heller
Citat:
Strawman. Kan du inte debattera utan att vara oärlig?
, eftersom logikens lagar är oföränderliga och immateriella, vilket man inte kan tro på, om man tror att materia är det enda som finns.
Logik kommer från tankar som är bundna till medvetandet som är bundet till våra hjärnor. Om man inte tror på övernaturligt dravel är det förmodligen så man anser det fungera. Inget konstigt där.
Citat:
Säger du ja. Varför ska jag tro på dig?
Rationalitet kan inte heller finnas utan Gud, eftersom man kan inte ha kunskap utan Gud
Citat:
Strawman igen, ditt oärliga stycke.
, eftersom det måste finnas sanning om det finns kunskap, och de som inte tror på Gud tror väldigt sällan att det finns sanning.
Ärlig debatt är absolut inte ditt gebit märker jag.
Den objektiva verkligheten är sanningen, det vi strävar efter.
Om du börjar med dina falska dikotomier om antaganden och presuppositionalism igen skjuter jag dig genom skärmen...
Är det Eric Hovind du tagit efter den här veckan?