2013-11-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Vissa frågor hade kunnat avbrutits ändå av domaren om inte försvaret kunde motivera varför det skulle vara så viktigt att veta vad detta vittne gjorde på lördag förmiddag eller på söndag.

När hann han fara till Lakaträsk och vad gjorde han egentligen där?
Citera
2013-11-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jag kan förstå ditt resonemang,men jag kan tyvärr inte tänka som du i detta fallet med MB och VBs mor.
MB är ju faktiskt inte åtalad för detta utan det är ju KJ och med tanke på KJs beteende under rättegången då VBs mor kom in i rättsalen,han satt och ritade ville visa att han inte lyssnade på mamman ja som om hon vore luft för KJ.

Kan tänka mig att MB känner stor skam över hans otrohet med VB,men han hade iaf mod att gå fram till VBs mamma.

Sen få man inte glömma att VB var en vuxen kvinna och ville fortfarande "hålla på" med MB. Så att lägga all skuld på MB är bara löjligt när det handlar om två vuxna människor. Hon hade faktiskt kunna välja en person att lägga sin energi på som inte var gift.
Citera
2013-11-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Den har visats i tråden, men jag kan för mitt liv inte hitta den. Går det inte att göra bildsök? KJ öppnar en konservburk med ett stämjärn som har gult plastskaft.
Precis den bilden. Stämkniv är alltså som det låter ett kombinerat stämjärn/kniv. utmärkt verktyg för oss som bygger och snickrar, men dom är ej bågformade. antingen har han sett ett annat verktyg eller också det här som finns på den där bilden. och i så fall minns han fel om att det är bågformat.
Citera
2013-11-12, 13:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har också en bild av något med orange skaft, tror det var på något kort från bakluckan ...

Materialförteckning över vad som fanns i bilen:

FUP 312

"kniv med orangeskaft"
Citera
2013-11-12, 13:35
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
Jag håller inte med. Att beklaga sorgen var väldigt fint av honom. Ngt som vuxna msk gör. Hur det än var så var VB en del av hans liv och han var uppenbarligen en stor del av hennes liv och hon tyckte om honom väldigt mkt. Jag gillade skarpt att han faktiskt gjorde detta och han får ett + av mig för detta.

Hade MB velat beklaga sorgen på ett uppriktigt sätt hade det varit betydligt klädsammare av honom att göra det privat. (Det kanske han gjort, men jag är tveksam till det).

Nu blev det bara ett spel för gallerierna...
Citera
2013-11-12, 13:36
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Problemet är att visa att hon var vid medvetande under tiden hon dog, annars har det inte medfört ett utdraget lidande.

Just det, tack, jag förstår problematiken.
Citera
2013-11-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Angående att förmodat mordvapen skulle vara något sorts stemjärn/skölpjärn, så är det ju väldigt interssant at MB just den 4 Maj timmar innan VB försvann SNICKRADE:

FUP 1104
Förhör med Mbs fru AN:

AN berättar att hon var ledig på lördagen (läs 4 maj 2013) hon var bara hemma under
dagen. AN säger att MB åkte till hans Sushi-restaurang för att snickra och tillreda
såser.

Vore interssant att veta om det fattas ett stemjärn i MBs värktygslåda !

Ja oerhört intressant! Han snickrade alltså samma dag som VB förmodligen blev mördad. Vad kan detta innebära? Kontakta genast Bo Forssberg och meddela detta sensationella sammanträffande!

Kom ner på jorden nu...
Citera
2013-11-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Hade MB velat beklaga sorgen på ett uppriktigt sätt hade det varit betydligt klädsammare av honom att göra det privat. (Det kanske han gjort, men jag är tveksam till det).

Nu blev det bara ett spel för gallerierna...

Nej. Du har fel. Du är en dramaqueen i de flesta av dina inlägg. Vuxet och moget av MB. Inget annat. Men vill du få allt till ett drama så fine.
Citera
2013-11-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
Jag håller inte med. Att beklaga sorgen var väldigt fint av honom. Ngt som vuxna msk gör. Hur det än var så var VB en del av hans liv och han var uppenbarligen en stor del av hennes liv och hon tyckte om honom väldigt mkt. Jag gillade skarpt att han faktiskt gjorde detta och han får ett + av mig för detta.
Fint av honom. Du är ju antingen sjuk på något sätt eller har en relation till NSD-mannen.
Citera
2013-11-12, 13:38
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Massi Fritz läser ur förhören, där det bland annat framkommer hur 22-åringen och hans kompis har resonerat gällande "det perfekta mordet". Detta ska ha skett några månader innan Vatchareeya Bangsuans försvinnande.

Han erkänner även att han och 22-åringen diskuterat hur man skulle kunna undan med ett mord.
Platser i Boden ska också ha nämnts av 22-åringen som tänkbara dumpningsplatser, där spåren skulle kunna förstöras av exempelvis stridsvagnar. Även platser "mitt ut i ingenstans", alltså inte i Boden därför att det finns få områden som är i radioskugga där.

Kläder och skor skulle djupt ner i marken, för att därefter eldas upp, ska 22-åringen också ha sagt enligt kompisen.

22-åringen har alltså, enligt sin vän, haft relativt avancerade teorier hur man kommer undan med mord.
http://www.nsd.se/nyheter/live.aspx

Detta med stridsvagnar får mig att tro att KJ har utnyttjat sina vänner,han har lurat med dom att gå ut i skogen för att leta efter VB,men KJs tanke har varit att ta med sina stridsvagnar-kompisarna som trampar och förstör spår där KJ innan har gått för att gräva ner VBs kroppsdelar,sen har han ju fått alibi ifall han åkte fast.
Han har ju nästan kommit undan med det perfekta brottet och vem vet,han kanske har planerat detta en tid tbx.
Citera
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Precis den bilden. Stämkniv är alltså som det låter ett kombinerat stämjärn/kniv. utmärkt verktyg för oss som bygger och snickrar, men dom är ej bågformade. antingen har han sett ett annat verktyg eller också det här som finns på den där bilden. och i så fall minns han fel om att det är bågformat.

Jag minns bilden, den var upp i somras. Fritt ur minnet är jag inte så säker på att det var en stämkniv, det såg mer ut som ett långsmalt mejselliknande verktyg. Får söka vidare efter bilden.

Edit: Jo, det kan nog visst ha varit en stämkniv. Letsdoit la upp bilderna: https://www.flashback.org/sp44131537
Senast redigerad av rayravioli 2013-11-12 kl. 13:41.
Citera
Medlem
Fråga vem som helst thai, om de tror att V.B skulle ha berättat till M.B om före detta hennes pojkvänner, så får ni säkert svar att hon har berättat och M.B har länge känt allt om V.B:s liv.

Thai människor ljuger inte på samma sätt som vissa av oss gör. Det har förekommit mycket sagor och minnesförlust i denna rättegång. Mycket snälla förhör, inga klipska frågor från något håll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in