2013-11-11, 23:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att polisen har missat det. Det är inte nämnt i utredningen, annat än M:s kollega som pratade om en extra telefon.
Men om numret nu "överlåtits" till en granne/bekant så borde Ms anhöriga ha vetskap om att det exicterat ett till mobilnr och låtit polis begära ut en mobillogg.
Mamman L har ju uppenbart ringt det numret för att söka M.

Här har de inte vart riktigt behjälpliga med information, kan jag tycka.

Edit: Det är mänskligt att en förtvivlad person inte håller allt i minnet (Laila). Däremot tycker jag att polis borde ha reagerat på det när de ändå tog ut L:s mobillogg.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-11-11 kl. 23:56.
Citera
2013-11-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror den kompetensen finns när det inte ens en gång ser kulhål och blodfläckar?
Man har ju mastdata, om man tar tekniker till hjälp löser man det, och får svar på mycket. Kompetensen är liten eller obefintlig hos polisen i detta det håller jag med om, men varför inte utnyttja detta när den finns. Detta har använts i andra sammanhang, och jag tänker då inte på kriminaldeckare och dylikt.
Senast redigerad av Fnero52 2013-11-11 kl. 23:55.
Citera
2013-11-11, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Hansson skitprat leder bara till än mer misstanke och halmstrået ser glesare och glesare ut.
Kvarnström uttalar sig inte eftersom han är advokat i dag. Sannerholm har avancerat till chefsåklagare i Göteborg.

Nä, Kvarnhjul kokar kaffe åt de riktiga höjdarna ett tag till.
Han är biträdande jurist, vilket är ett sjumilakliv mot erfaren advokat.
http://www.kjallgren.se/sv/medarbetare/per-ake-kvarnstrom_21
Gammal och trött sa du ? Du glömde bitter. Jag tycker han ser sammanbiten ut

Hur långt cirkus Sannerholm avancerar får vi se efter Marinarättegången, what goes up, must.....
Citera
2013-11-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror den kompetensen finns när det inte ens en gång ser kulhål och blodfläckar?
Man kan ju hoppas att kompetensen har ökat. Som teletekniker vet jag att det bara är att plottra ut var mobilerna har befunnit sig. Att de har burits med eller inte är en annan fråga. Och att inte den förnyade mobildata inte bara är att någon annan mobil inte är atkuell i fallet.
Citera
2013-11-12, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Därutöver hade Marina ett helt annat förfaringssätt vid första kontakt med personer på nätet än det som ni tror eller försöker hävda. Vidare är det, såsom jag tolkar informationen, inte 33 + 20 individer som har hörts utan 33 totalt, inkluderande de som nämnts i tidigare fup.

Du får nog revidera din ÅSIKT enligt systern & Polisen:
Citat:
Johan(Polis) uppger vidare att systern sagt att Marina träffade många killar. Hon åkte hem till killar som hon bara hade alias-namnet på. Killar som hon träffat på nätet.

Hon kan haft kontakt med en icke-namngiven BDSM-tok, med sin firmamobil.
Det har inte framkommit något i undersökning hur & när M ordnade sina dejter, men chat var ett sätt.
SMS kan ju vara ett annat, eller ett(1) enkelt samtal ?

Hur ställer sig rätten till de fakta som systern uppgett i Polisförhör, de initiala förhören ?

Kan någon sviken piskad BDSM-tok delat ut uppgifter till en annan BDSM-tok om Marina, är delar som rätten måste överväga möjlighet till.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-12 kl. 07:48.
Citera
2013-11-12, 09:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men om numret nu "överlåtits" till en granne/bekant så borde Ms anhöriga ha vetskap om att det exicterat ett till mobilnr och låtit polis begära ut en mobillogg.
Mamman L har ju uppenbart ringt det numret för att söka M.

Här har de inte vart riktigt behjälpliga med information, kan jag tycka.

Edit: Det är mänskligt att en förtvivlad person inte håller allt i minnet (Laila). Däremot tycker jag att polis borde ha reagerat på det när de ändå tog ut L:s mobillogg.

Polisen har inte haft någon vidare koll på sina papper. Troligen har man inte väntat sig tre mobiler eftersom folk bara brukar ha två.

"Den sista chatten" försvann ju också. Det var ju den vars IP slutade i Mexiko och som man därför inte sökte vidare på. Att det kunde vara ett anonymiserat IP verkar man inte ha tänkt på. Men en person med samma namn finns/fanns i Linköping (!) och han talar också engelska.

Att den utskriften av chatten verkar saknas är faktiskt mycket allvarligt. Advokaten använde sin insynsrätt för att kräva ut den men fick den inte. "Sista chatten" alltså.
Citera
2013-11-12, 10:32
Medlem
Citat:
PROTOKOLL
2013-11-04
Häktningsförhandling
i Stockholm

NÄRVARANDE JUSTITIERÅD
Kerstin Calissendorff, Göran Lambertz (referent), Martin \- geke, Dag
Mattsn och Anders Eka

PARTER M.M.
Sökande
Riksåklagaren
Box 5553
114 85 Stockholm
Närvarande genom överåklagaren Björn Ericson, biträdd av chefsåklagaren
Urban Svenkvist och kriminalkommissarie Berry Nejding
Motpart
Fredrik Svensson, 730727

Aktbilaga 36
Mål nr Ö 1752-13

BESLUT
Fredrik Svensson är på sannolika skäl misstänkt för mord. För brottet är inte
föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte uppenbart att
skäl till häktning saknas. Fredrik Svensson ska därför fortfarande vara
häktad

Citat:
Yttrande i Högsta domstolens mål Ö 1752-13; FS angående mord 2013-05-14

I förklaringen anförs att under den tidigare utredningen har polis och åklagare inte sökt efter andra datorer eller mobiltelefoner som MJ kan haft tillgång till, trots att viss indikation på en sådan möjlighet framkom under de tidigare förhandlingarna.

Det är självklart att noggranna efterforskningar görs för att kunna ta del av telefon och datatrafik i en mordutredning. Jag har svårt att förstå vad det är advokat H närmare refererar till. Möjligen kan man tänka sig att vad som avses är vittnet KHs uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon.
Eftersom MJs kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på att MJ förfogade över ytterligare en telefon. Som jag tidigare redovisat talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var någon annan än MJ som KH iakttog.

http://www.aklagare.se/PageFiles/10961/%C3%85M_2013-0544_yttrande.pdf

Det betyder att samtliga telefoner som är kändaär kollade, och enligt RÅ innebär att KH inte har sett Marina.
SÅ adios KH du får peka ut nummer 7 (Fredrik)igen. Nej RÅ menar att det inte är rimligt att Marina hade fler telefoner och det är också det man svarar på i ett yttrande eftersom hounddog den körde Hansson har yttrat sig om petitesser till HD angående resningsansökan.

Hansson har påsar under ögonen, och ser trött ut. Han vet nu att chansen är minimal att man inte fäller Fredrik för mord.

Ja!

En ny sheriff har kommit till stan!

Lösa ändar äro uppkollade och avförda.

Fiktiva gm har befunnits vara just det, "trolluft". Utan substans. Det finns bara EN som kunde ha utfört detta insiderbrott som är av vidrigaste möjliga sort: FEGT, LÖMSKT, SMUTSIGT PSYKOPATMORD på en människa man delat säng/delar bostad med.

Alternativa gm saknar bla. motiv, möjlighet, insiderkunskaper...

I den nya rättegången är manegen krattad av solida sammanhängande indicier.

De pekar blott på en person. Med hela handen.

Han ska inte tillåtas ett liv i frihet på mååånga år efter ha att förvandlat en ung kvinna till en

hög med ben
.

Kommissarie Berry Nejding , RÄTTVISANS TROGNA TJÄNARE MED STÖD AV ALLA HEDERLIGA MEDBORGARE, som fått kämpa med denna ljugande, "amnesidrabbade" psykopat, får nu se frukten av sina seriösa mödor OCH att Europadomstolens vägledande anvisningar att tigande och ljugande och desinformation skall ligga den misstänkta i fatet gäller i Sverige också...

BRA GJORT BERRY!

Alla potentiellt mördande scumbags ska veta att rättvisans svärd väntar på dem...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-12 kl. 10:36.
Citera
2013-11-12, 10:35
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
2011-09-09:
Varför är det så viktigt för dig att ifrågasätta detta med "blodmängden"?

1: När du delade säng med M på din födelsedag, var det bäddmadrasser i sängen?
Hur bäddar man med lakan utan bäddmadrasser....
2: Blodet i resårmadrasserna måste ha kommit dit efter ni återkommit från er båtutflykt eller?
3: Om det rör sig om 2 dl eller 1 till 3 liter, gör det dig till skyldig eller?
4: Tror du att M skulle frivilligt lämmna allt som hon skaffat sig? Prylar...vänner...släkt...arbete...m.m.
FS som"Artmix" i denna tråden svarade givetvis inte på detta
En av dom icke existerande bäddmadrasserna enl. FS var i fyndpaketet, den andra saknas fortfarande.....
Marina var inte bortrest som FS gav sken av till polisen och hans inlägg här.....
Vi som inte låtit oss manipuleras av FS, kommer att bli nöjda med resningen
Citera
2013-11-12, 11:03
Medlem
ZilverZoddes avatar
Då det gäller 2 SIMkort och bevaka inkommande samtal är det ju lätt som en plätt.

Jag har 2 SIM. Det ena numret är vidarekopplat till det andra, svårare är det inte
Den som ringer in märker ingen skillnad.
Citera
2013-11-12, 12:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Då det gäller 2 SIMkort och bevaka inkommande samtal är det ju lätt som en plätt.

Jag har 2 SIM. Det ena numret är vidarekopplat till det andra, svårare är det inte
Den som ringer in märker ingen skillnad.

Men ringa ut kan man inte. Och detta verkar inte vara utrett av polisen.

Men det allra värsta är att utskriften av den sista chatten via MSN inte lämnades ut till advokaten samt att den inte finns någonstans i materialet. Att den existerat vet vi för polisen försökte spåra den och hamnade i Mexiko där det blev stopp, vilket tyder på anonymiserad IP. De email som skickades från polisen med uppmaning att höra av sig besvarades aldrig av vederbörande.

Mailadressen och uppgifter från förhörsledaren antyder vidare att det är en fransman/belgare som talar engelska. En antydan om förnamnet finns också. En sådan person finns i Linköping dit ju Marina enligt uppgift i sista SMSet var på väg.

Jag tror att åklagaren är rökt i hovrätten. Denna lucka i bevisföringen är för stor.
Citera
2013-11-12, 12:46
Medlem
Grillspetts avatar
Undrar om paret F gästade ett tag efter M;s försvinnande kommer att förhöras den här gången - dom måste ju ha fått en bild av hur han betedde sig,. han kan ju även ha lånat deras datorer under tiden, kanske finns något spännande där i deras datatrafik.
tänkerlitebara
Citera
2013-11-12, 12:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja!

En ny sheriff har kommit till stan!

Lösa ändar äro uppkollade och avförda.

Fiktiva gm har befunnits vara just det, "trolluft". Utan substans. Det finns bara EN som kunde ha utfört detta insiderbrott som är av vidrigaste möjliga sort: FEGT, LÖMSKT, SMUTSIGT PSYKOPATMORD på en människa man delat säng/delar bostad med.

Alternativa gm saknar bla. motiv, möjlighet, insiderkunskaper...

I den nya rättegången är manegen krattad av solida sammanhängande indicier.

De pekar blott på en person. Med hela handen.

Han ska inte tillåtas ett liv i frihet på mååånga år efter ha att förvandlat en ung kvinna till en

hög med ben
.

Kommissarie Berry Nejding , RÄTTVISANS TROGNA TJÄNARE MED STÖD AV ALLA HEDERLIGA MEDBORGARE, som fått kämpa med denna ljugande, "amnesidrabbade" psykopat, får nu se frukten av sina seriösa mödor OCH att Europadomstolens vägledande anvisningar att tigande och ljugande och desinformation skall ligga den misstänkta i fatet gäller i Sverige också...

BRA GJORT BERRY!

Alla potentiellt mördande scumbags ska veta att rättvisans svärd väntar på dem...

Jag måste alltså ytterligare en gång påpeka att numret som vi talar om i tråden inte har kontrollerats av polisen. Plus att rättvisans trogna tjänare antingen har slarvat bort eller tjyvhåller på innehållet i den sista chatten. Vilken fördes på engelska och var samtidig med iakttagandet av "kalsongmannen" på rastplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in