2011-09-09, 14:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Artmix
Reagerade lagmannen mot att mobilloggen inte hade med alla mobilmastningar de aktuella dagarna som polis/åklagare anser vara Ms sista, och i så fall, hur?
Citera
2011-09-09, 15:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vilken tur att detta är FB då.. Ska detta du poängterar även gälla anhöriga och andra vittnen, eller bara FS tycker du? (om du nu fick bestämma).

Bestämma vad?

Jag ställde mig frågande till varför man inte förstår varför svaren inte kan bli annorlunda, oavsett skuldfrågan.

Om man ställer frågan, "Är du inblandad i Marinas försvinnande" så blir svaret om han är skyldig "NEJ" och om han är oskyldig blir svaret "NEJ".

Vad är det då som gör att man använder det svaret emot honom, jo ens egen övertygelse om hans skuld, vilket innebär att frågan i sig inte inte betyder något.
Citera
2011-09-09, 15:03
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Fast det har dom ju inte gjort. Hela den grejen är ju bara en stor gissning.

Varför är det så viktigt för dig att ifrågasätta detta med "blodmängden"?

1: När du delade säng med M på din födelsedag, var det bäddmadrasser i sängen?
Hur bäddar man med lakan utan bäddmadrasser....
2: Blodet i resårmadrasserna måste ha kommit dit efter ni återkommit från er båtutflykt eller?
3: Om det rör sig om 2 dl eller 1 till 3 liter, gör det dig till skyldig eller?
4: Tror du att M skulle frivilligt lämmna allt som hon skaffat sig? Prylar...vänner...släkt...arbete...m.m.
Citera
2011-09-09, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bestämma vad?

Jag ställde mig frågande till varför man inte förstår varför svaren inte kan bli annorlunda, oavsett skuldfrågan.

Om man ställer frågan, "Är du inblandad i Marinas försvinnande" så blir svaret om han är skyldig "NEJ" och om han är oskyldig blir svaret "NEJ".

Vad är det då som gör att man använder det svaret emot honom, jo ens egen övertygelse om hans skuld, vilket innebär att frågan i sig inte inte betyder något.

Får man ifrågasätta varför FS och anhöriga till Marina samt andra vittnen ändrar sig i förhör/ inte ger ett trovärdigt intryck?

Jag förstår absolut varför FS ger de svar han ger. Jag förstår också varför han ändrar sig vartefter..
Citera
2011-09-09, 15:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Får man ifrågasätta varför FS och anhöriga till Marina samt andra vittnen ändrar sig i förhör/ inte ger ett trovärdigt intryck?

Jag förstår absolut varför FS ger de svar han ger. Jag förstår också varför han ändrar sig vartefter..

Du får förstås ifrågasätta precis vad du vill.
Citera
2011-09-09, 15:27
Bannlyst
Artmix...Tycker du inte att det är bra att polis och SP i Borås, (de som är experter)..försöker ta reda på vad som hänt Marina?
Det är väl bra att inte alla struntar i henne? Eller?
Citera
2011-09-09, 15:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
I mina ögon är du inte trovärdig. Du anpassar dina svar enbart utifrån dig själv och din sits just då.
Dina svar är motsägelsefulla.

DU har upptäckt detta nu ja förstår jag.
Givetvis är det så att man enbart förvillar det här hemska mordets historia med att ens lyssna på en misstänk,. Han ska behandlas som den han är enligt åklagaren sätt att se på fallet.
Citera
2011-09-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Givetvis är det så att man enbart förvillar det här hemska mordets historia med att ens lyssna på en misstänk,. Han ska behandlas som den han är enligt åklagaren sätt att se på fallet.

Ska han väl inte alls? Klubban har inte fallit än. Tills dess kan man väl åtminstone visa lite hyfs?
Citera
2011-09-09, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Nej, jag har från början haft den åsikten att FS är inblandad i Marinas försvinnande. Åtminstone sen blodet hittades och jag fick veta omständigheterna med mobiltrafik etc. Däremot tror jag inte att han kommer bli fälld förrän kroppen hittas, OM den hittas.
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-09 kl. 15:39.
Citera
2011-09-09, 15:57
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Artmix
Reagerade lagmannen mot att mobilloggen inte hade med alla mobilmastningar de aktuella dagarna som polis/åklagare anser vara Ms sista, och i så fall, hur?

Vet jag inte, jag vet att han reagera på att det kom in så sent.
Citera
2011-09-09, 16:00
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Artmix...Tycker du inte att det är bra att polis och SP i Borås, (de som är experter)..försöker ta reda på vad som hänt Marina?
Det är väl bra att inte alla struntar i henne? Eller?

Självklart e de bra.
Citera
2011-09-09, 16:06
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ska han väl inte alls? Klubban har inte fallit än. Tills dess kan man väl åtminstone visa lite hyfs?

Du har iaf rätt syn på ett rättssamhälle.
En person är oskyldig till motsatsen bevisats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in