2013-11-11, 22:48
Moderator
Eerieyes avatar
Bättre med HD, och det är vart numret tog vägen.
Citera
2013-11-11, 22:52
Medlem
MrsMagoos avatar
PROTOKOLL
2013-11-04
Häktningsförhandling
i Stockholm

NÄRVARANDE JUSTITIERÅD
Kerstin Calissendorff, Göran Lambertz (referent), Martin \- geke, Dag
Mattsn och Anders Eka

PARTER M.M.
Sökande
Riksåklagaren
Box 5553
114 85 Stockholm
Närvarande genom överåklagaren Björn Ericson, biträdd av chefsåklagaren
Urban Svenkvist och kriminalkommissarie Berry Nejding
Motpart
Fredrik Svensson, 730727

Aktbilaga 36
Mål nr Ö 1752-13

BESLUT
Fredrik Svensson är på sannolika skäl misstänkt för mord. För brottet är inte
föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte uppenbart att
skäl till häktning saknas. Fredrik Svensson ska därför fortfarande vara
häktad
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-11 kl. 23:14.
Citera
2013-11-11, 22:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Yttrande i Högsta domstolens mål Ö 1752-13; FS angående mord 2013-05-14

I förklaringen anförs att under den tidigare utredningen har polis och åklagare inte sökt efter andra datorer eller mobiltelefoner som MJ kan haft tillgång till, trots att viss indikation på en sådan möjlighet framkom under de tidigare förhandlingarna.

Det är självklart att noggranna efterforskningar görs för att kunna ta del av telefon och datatrafik i en mordutredning. Jag har svårt att förstå vad det är advokat H närmare refererar till. Möjligen kan man tänka sig att vad som avses är vittnet KHs uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon.
Eftersom MJs kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på att MJ förfogade över ytterligare en telefon. Som jag tidigare redovisat talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var någon annan än MJ som KH iakttog.

http://www.aklagare.se/PageFiles/10961/%C3%85M_2013-0544_yttrande.pdf

Det betyder att samtliga telefoner som är kändaär kollade, och enligt RÅ innebär att KH inte har sett Marina.
SÅ adios KH du får peka ut nummer 7 (Fredrik)igen. Nej RÅ menar att det inte är rimligt att Marina hade fler telefoner och det är också det man svarar på i ett yttrande eftersom hounddog den körde Hansson har yttrat sig om petitesser till HD angående resningsansökan.

Hansson har påsar under ögonen, och ser trött ut. Han vet nu att chansen är minimal att man inte fäller Fredrik för mord.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-11 kl. 23:45.
Citera
2013-11-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det finns ett dokument som tillställts Högsta domstolen. Detta dokument sägs visa att Marina inte hade några kontakter den ödesdigra dagen. Där finns inte Marinas firmamobil redovisad.
Finns den förnyade mobilannalysen tillgänglig för oss på FB, är det någon som kan dela den ?
Citera
2013-11-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Finns den förnyade mobilannalysen tillgänglig för oss på FB, är det någon som kan dela den ?

Info finns nypostat i den andra tråden
Citera
2013-11-11, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

I förklaringen anförs att under den tidigare utredningen har polis och åklagare inte sökt efter andra datorer eller mobiltelefoner som MJ kan haft tillgång till, trots att viss indikation på en sådan möjlighet framkom under de tidigare förhandlingarna.

Det är självklart att noggranna efterforskningar görs för att kunna ta del av telefon och datatrafik i en mordutredning. Jag har svårt att förstå vad det är advokat H närmare refererar till. Möjligen kan man tänka sig att vad som avses är vittnet KHs uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon.
Eftersom MJs kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på att MJ förfogade över ytterligare en telefon. Som jag tidigare redovisat talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var någon annan än MJ som KH iakttog.

Ja, t.o.m. RÅ medger att det finns omständigheter som skulle kunna tyda på att M förfogade över en extra telefon. Och det finns fler omständigheter som tyder på det, hennes firma hade ett telefonnummer och hennes mamma ringde det numret minst två gånger medan M var försvunnen.
Citera
2013-11-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Info finns nypostat i den andra tråden
Är det bara de dokumentet som är analysen är det väldigt tunnt. Jag skulle vilja se ROMING analys, var mobilerna befann sig.
Citera
2013-11-11, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Det betyder att samtliga telefoner som är kändaär kollade, och enligt RÅ innebär att KH inte har sett Marina.
SÅ adios KH du får peka ut nummer 7 (Fredrik)igen. Nej RÅ menar att det inte är rimligt att Marina hade fler telefoner och det är också det man svarar på i ett yttrande eftersom hounddog den körde Hansson har yttrat sig om petitesser till HD angående resningsansökan.

Hansson har påsar under ögonen, och ser trött ut. Han vet nu att chansen är mininal att man inte fäller Fredrik för mord.

inte tröttare än LJ, han vet inte vilken dag han såg något, vem han var med osv.
men det är tydligen naturliga omständigheter ?

skulle det visa sig att firmamobilen inte är kollad så är det adios Svinkvist.
KH kommer stå rak i rätten, det är ett som är säkert.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-11 kl. 23:26.
Citera
2013-11-11, 23:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, t.o.m. RÅ medger att det finns omständigheter som skulle kunna tyda på att M förfogade över en extra telefon. Och det finns fler omständigheter som tyder på det, hennes firma hade ett telefonnummer och hennes mamma ringde det numret minst två gånger medan M var försvunnen.
Är det något polis missat eller är det Ms anhöriga som undanhållit det nummer M förfogade över?
Citera
2013-11-11, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är det något polis missat eller är det Ms anhöriga som undanhållit det nummer M förfogade över?
Jag tror att polisen har missat det. Det är inte nämnt i utredningen, annat än M:s kollega som pratade om en extra telefon.
Citera
2013-11-11, 23:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Berry Nejding va med som kriminalkommissarie på häktningsförhandlingen där justitieråden häktade Fredrik för mord. Ja, men då får han ju chansen igen att fråga Fredrik lite om emballaget kanske och de här knoparna och hur hon kunde dö i sin säng då han sagt att hon reste i väg.
Vilket klimax för Nejding och co. Nu får han dessutom förklara sig inför hovrätten och kommer således inte undan.

Hansson skitprat leder bara till än mer misstanke och halmstrået ser glesare och glesare ut.
Kvarnström uttalar sig inte eftersom han är advokat i dag. Sannerholm har avancerat till chefsåklagare i Göteborg. Och mordroteln i Göteborg sitter och jublar inför återseendet av Fredrik.
Skånegatans tårtbit är jättefint förövrigt och toaletter har man numera i häktescellerna.
Isolering eller Skogome anstalten kan vara kommande för Fredrik Svensson.
Inte högt i rang alltså på anstalterna dom här typerna som mördar och stjäl från sina x.
Missing peoples medverkan i fallet är ju avgörande i alla avseende, och signalen är att tro inte du klarar dig för att du gömt en kropp., Mord jagar dig hela livet, så va aldrig säker för när som helst tas det upp.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-11 kl. 23:32.
Citera
2013-11-11, 23:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Är det bara de dokumentet som är analysen är det väldigt tunnt. Jag skulle vilja se ROMING analys, var mobilerna befann sig.
Tror den kompetensen finns när det inte ens en gång ser kulhål och blodfläckar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in