2013-11-11, 20:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft
Schlangekraft drivs av någon bakom nicket "wehrwulfaz", denne skribent förekommer även på en blogg kallad Situation Skitstörd. Denne person har både postat bilder och bloggat om fyndplatsen. Läs.
Personen har även länkat till artiklar gällande fallet.

http://situationskitstord.blogspot.se/2013/10/death-worship-pilgrimage-to-north.html

Här är inlägget som helhet

Den där människan (om man kan kalla hen det ) är ju hur störd som hellst, även MB kommer ju till att framså som en gullig nallebjörn jämfört med Schlangekraft !

Tror dock fortfarande på att MB har med VBs fall att gjöra.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej det är inte Schlangen på bilden. (100 % säker).

Kan det vara L*vi, han som har en bror och som ser farliga ut?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och koncentrationen ökar om man dör, men om man fäller en droppe blod på marken så är det ju dött, finns inte i en levande kropp, så hur skiljer hunden på den droppen och en som kommer ifrån en död människa? Jag har aldrig tänkt på detta trots att jag anser mig kunnig på tjänstehundar.

Bloddroppen ligger några dagar på marken precis som en död människa, vad gör att hunden kan skilja på att bloddroppen kommer ifrån en levande människa? Ökar inte kadaverinhalten i bloddroppen när den ligger på marken såsom på en död människa, intressant fråga faktiskt.
Marina blödde mycket i sin säng i Spekeröd, men eftersom kroppen togs ut inom 20 minuter reagerade inte likhunden. Blodet fanns kvar.
Citera
2013-11-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den där människan (om man kan kalla hen det ) är ju hur störd som hellst, även MB kommer ju till att framså som en gullig nallebjörn jämfört med Schlangekraft !

Tror dock fortfarande på att MB har med VBs fall att gjöra.

Ja du hade ju hittat något sansationellt i FUP som ingen annan sett. Kan du inte delge denna kioskvältare för oss vanliga dödliga nu som tror att KJ är den skyldiga?
Senast redigerad av nosskirneh 2013-11-11 kl. 21:04.
Citera
2013-11-11, 21:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Doftmolekyler utsöndras från liket/kroppsdelar och sprids med väder och vind. De finns i luften och kan fastna på ytor, i det här fallet ytor i lägenheten. Golv, tak, väggar, föremål.

Om KJ har hanterat ett lik så undrar jag hur fasen han lyckades sanera bort all doft innan han kom hem till sin lägenhet eller för den delen sin bil. Något borde ha fastnat i bilens kupé eller i lägenheten, eller var tvättade han sig? Hade han ombyteskläder med sig vid dumpnings och styckningsplats, jag kopplar inte det här, mystiskt.

Och frågan är: varför har åklagarna inte kunnat ange kläder, som KJ ägde, som fattas???
Citera
2013-11-11, 21:05
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ett av stickskadorna var ju HJÄRTAT och det borde ju ha resulterat i "blodsprut."

Nej, jag tror det var rättsläkaren som sa det under rättegången. Försöker hitta arkivet på NSD men lyckas inte än. Någon annan som minns detta?
Citera
2013-11-11, 21:05
Medlem
Citat:
Och frågan är: varför har åklagarna inte kunnat ange kläder, som KJ ägde, som fattas???

Vem vet vilka kläder KJ haft? Bara KJ antagligen... Eller?
Citera
2013-11-11, 21:06
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Kan inte klandra dem för att de försöker, men när man kan knacka hål på det där alibit bara utifrån att läsa innantill i FUP, då är det fan inte mycket värt.

Vi kan ta några exempel, där det framgår att KJ INTE sitter i pappas knä hela denna period:

Den 19:e, kl 02:49 Niklas S ringer ett kort samtal till KJ och KJ susar iväg genom natten för att köra hem en full Niklas. (1334)

Den 19:e, kl 11:53. Pappan ringer KJ.

Den 19:e, kl 13:54. Pappan ringer KJ.

Den 20:e, kl 04:26. Pappa Jonny ringer till KJ mitt i natten. Var är KJ då?

Den 20:e, kl 04:33: KJ:s kort är iväg och handlar på Statoil på Garnisonsgatan.

Den 20:e, kl 07:01 . Mamma ringer KJ medan pappan "är på jobbet och planerar
för ett jobb i Norge.” (1151)

Den 20:e, kl 12:51. Pappan ringer KJ.

Så vida man inte antar att familjen Johansson har ett så stort hus att de faktiskt måste ringa till varandra även om de bara befinner sig i olika rum, så kommer man till slutsatsen att pappa Jonny inte har haft uppsikt över KJ hela denna tid - speciellt inte på nätterna!

Varför ringer pappa KJ kl 04:26???
Antar man inte att ungen ligger och sover då?
Särskilt när mamma ringer kl 07.
Vad hände den 20e? - Visste pappa att han var ute och körde?
Veckan innan (13-17/5 var pappan bortrest).

Var det på kvällen den 20e som benen hittades? Visste KJ att benen hade hittats samma kväll?
Citera
2013-11-11, 21:06
Medlem
Citat:
Och koncentrationen ökar om man dör, men om man fäller en droppe blod på marken så är det ju dött, finns inte i en levande kropp, så hur skiljer hunden på den droppen och en som kommer ifrån en död människa? Jag har aldrig tänkt på detta trots att jag anser mig kunnig på tjänstehundar.

Bloddroppen ligger några dagar på marken precis som en död människa, vad gör att hunden kan skilja på att bloddroppen kommer ifrån en levande människa? Ökar inte kadaverinhalten i bloddroppen när den ligger på marken såsom på en död människa, intressant fråga faktiskt.

Kadaverin utvecklas nog i blod både utanför och innanför kroppen, efter att cirkulation upphört. Dvs. kadaverinet i spillt blod från levande person kommer att utvecklas och avge doft. Ja.

Men jag förstår hur du tänker, ifall hunden var tränad på någon kemikalie som utsöndras vid förruttnelse och som inte ingår i blod så skulle man ju kunna resonera om "lik i bagaget", men nu är det ju inte så enkelt i verkligheten utan om en polisman säger att hans hund aldrig markerar fel så är det ju för att polismannen antingen är en stor lögnhals eller för att han inte har bättre förstånd eller utbildning.
Citera
2013-11-11, 21:07
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Kan det vara L*vi, han som har en bror och som ser farliga ut?

Nope, han på bilden är utredd i tråden som kom fram till att han inte var inblandad. Initialer JE.
Citera
2013-11-11, 21:07
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina blödde mycket i sin säng i Spekeröd, men eftersom kroppen togs ut inom 20 minuter reagerade inte likhunden. Blodet fanns kvar.

Tack Q. Det var det jag var ute efter.
Citera
2013-11-11, 21:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Varför ringer pappa KJ kl 04:26???
Antar man inte att ungen ligger och sover då?
Särskilt när mamma ringer kl 07.
Vad hände den 20e? - Visste pappa att han var ute och körde?
Veckan innan (13-17/5 var pappan bortrest).

Var det på kvällen den 20e som benen hittades? Visste KJ att benen hade hittats samma kväll?
Benen hittades på kvällen den 20:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in