2013-11-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Många anser att stripp-klubbar är kvinnoförtryckande då de objektifierar kvinnors nakna kroppar.
Objektifieringen sker ju bara av de kvinnor som strippar. Inte av kvinnor i allmänhet.
Citat:
Skulle ni besöka klubben även om det var er egen fru eller dotter som arbetade där?
Nej, det finns många yrken jag inte skulle vilja att min fru/dotter skulle jobba med. Det är inget skäl till att förbjuda det.
Citat:
Vad känner man efter att ha tittat på en halv-naken ung kvinnas kropp i någon timme, är det stärkande på något sätt? Isåfall hur?
Det är stärkande ja.
Citat:
Brukar ni ta med er partner (fru/flickvän) på stripp-klubben? Har ni isåfall hört hur hon uppskattar stripp-showen?
Varför skulle man ta med sin partner till strippklubb?
Citera
2013-11-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jo, men nu kanske vi kvinnor inte accepterar mäns sk "natur". Karlarna får vara så goda att avstå från deras natur, så slipper det bli rättegångar andra tråkigheter för gubbslemmen.

Ja en eunuck lever tydligen hälsosammare och betydligt längre. Förmodligen det bästa alternativet ifall man har oturen att födas till pojke i Sverige.

Citera
2013-11-10, 23:55
Medlem
ducklipss avatar
Enligt min egen mening är det riktigt mysigt med ett tillfälligt strippklubbsbesök. Inget man av kostnadsfrågan skulle göra var och varannan utgång, utan vid speciella tillfällen (dock har jag hittills bara gjort dessa besök på impuls).
Senast när jag och min pojkvän var på en sån klubb i Göteborg språkade vi lite med bartendern som berättade att tjejerna är så att säga egna företagare och tar därav olika priser och form av betalningar (jag anade nästan sedan att dom hade varsina egna kortläsare). Det kanske inte är någon nyhet för vissa, fast jag blev positivt överraskad. Det känns fräschare att tjejerna sköter sånt själva.
Citera
2013-11-10, 23:59
Medlem
ducklipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
nej själva konceptet är inte kvinnoförnedrande på något sätt utan ganska oskyldig underhållning enligt mig, alla gillar väl att kolla på nakna kroppar i en avslappnad miljö
själva genomförandet på den enskilda strippklubben kan förstås vara mer eller mindre smaklöst, och om så är fallet så kan man ju välja att inte besöka den klubben

har varit på några klubbar och det är inte helt ovanligt att man ser par gå dit tillsammans, jag föreställer mig att det funkar som nåt slags avancerat förspel för par som varit tillsammans länge, efter stripp showen går de till hotellet och ligger med varandra

Det var snyggt förklarat av dig, det är verkligen som ett avancerat förspel.
Citera
2013-11-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yubed
Objektifieringen sker ju bara av de kvinnor som strippar. Inte av kvinnor i allmänhet.
Fast du håller väl ändå med om att stripp-klubbar bidrar till objektifiering av kvinnor? Om samhället accepterar stripp-klubbar så blir det en allmänt vedertagen uppfattning att kvinnor kan ha som jobb att tillfredställa mäns sexuella behov. Det känns inte särskilt mycket 2013 i min bok. Det är dessutom inte konsekvent att tillåta strip-tease samtidigt som vi har en sex-köpslag för att förhindra just att kvinnors kroppar nyttjas som sexuella redskap.
Citat:
Ursprungligen postat av yubed
Varför skulle man ta med sin partner till strippklubb?
Varför inte? Är det skamligt att gå dit, eller vadå? Isåfall varför det?
Citera
2013-11-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Är det däför kvinnor feminister demonstrerar mot strippklubbar?

En lesbisk feminist, skrev en hel bok i frågan... Efter det blev hon utkastad ur feminismen.
För att hon förklarat hur feminister fråntar kvinnors egna val/rättigheter, i sitt utövande av skambeläggange makt; kring sexuella tjänster.

Är det odygdigt att se och beundra en kvinnas fysik. Varför skall män vara dygdiga, när kvinnor som är det känner sig föraktade av feminister?
Det protesteras pga faktumet att det alltid går åt helvete för prostituerade kvinnor eller kvinnor som på ett eller annat sätt är i sex-branschen, exempelvis strip-tease, porr etc. Ge mig 10 exempel på lyckade kvinnor i denna bransch? Kvinnor som mår bra och respekteras i samhället? Som skulle kunna fungera som bra förebilder för våra unga svenska flickor? Så att fler vill arbeta i de här yrkena, så att sverige i framtiden inte behöver importera strippor och sex-säljare från Baltikum, Asien och Afrika.
Citera
2013-11-11, 21:28
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Det protesteras pga faktumet att det alltid går åt helvete för prostituerade kvinnor eller kvinnor som på ett eller annat sätt är i sex-branschen, exempelvis strip-tease, porr etc. Ge mig 10 exempel på lyckade kvinnor i denna bransch? Kvinnor som mår bra och respekteras i samhället? Som skulle kunna fungera som bra förebilder för våra unga svenska flickor? Så att fler vill arbeta i de här yrkena, så att sverige i framtiden inte behöver importera strippor och sex-säljare från Baltikum, Asien och Afrika.
Intressant men samhället blir ju mer och mer sexualiserat, det är ju t.ex helt accepterat att 19 åringar knullar med en 10 år äldre man framför kameran på direktsänd reality tv och mamma och pappa sitter hemma i soffan och tittar på? varför är det bra men stripp klubbar dåligt?

Själv tycker jag att man bör försöka ha lite balans i tillvaron, prostitution och strip tease behöver inte vara dåligt men det är sant man bör vara vuxen nog att sätta gränser.
Citera
2013-11-11, 21:35
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Fast du håller väl ändå med om att stripp-klubbar bidrar till objektifiering av kvinnor? Om samhället accepterar stripp-klubbar så blir det en allmänt vedertagen uppfattning att kvinnor kan ha som jobb att tillfredställa mäns sexuella behov.

Detta kan omöjligen stämma. I Sverige accepterar vi strippklubbar. Ändå är det inte en vedertagen uppfattning att män ska få lov att köpa tjänster från kvinnor som erbjuder att tilldredställa deras sexuella behov.
Citera
2013-11-12, 10:02
Medlem
ducklipss avatar
Citat:
.
Det är något av ett långskott att jämföra porr och strippklubbar på den fronten. Många vill ju ha den här stämpeln på över huvud taget alla tjejer som jobbar inom sexbranschen, de ska vara utlänningar, gärna ha något knarkberoende och vara lite Lilja 4-ever. Sanningen är att på städade klubbar i Sverige är majoriteten av dansarna vanliga svenska tjejer som bara dansar på deltid och kanske pluggar eller har ett annat vanligare svenssonjobb utöver det. Senast när jag och min pojkvän köpte en dans så fick vi vänta lite på ett ledigt bås och språkade då med dansösen på 20-25 år (likt mig själv) som minsann pluggade international business.
Det är klart att det finns dansare som för en extra 1,5 lax utför hand eller oralt på sin gäst, men det får stå för dem. Sånt likställer jag med att idka sexuellt umgänge med sin chef eller liknande för högre lön/befodran. Vilket kan ske på så många olika hederliga arbetsmarknader.
.
[/quote]Fast du håller väl ändå med om att stripp-klubbar bidrar till objektifiering av kvinnor? Om samhället accepterar stripp-klubbar så blir det en allmänt vedertagen uppfattning att kvinnor kan ha som jobb att tillfredställa mäns sexuella behov. Det känns inte särskilt mycket 2013 i min bok. Det är dessutom inte konsekvent att tillåta strip-tease samtidigt som vi har en sex-köpslag för att förhindra just att kvinnors kroppar nyttjas som sexuella redskap.[/quote]
.
Fast tanken med stripp-klubbar är inte att i praktisk mening tillfredsställa mäns (och absolut inte bara män!) sexuella behov. Det är förbjudet enligt lag att utföra sexuella tjänster under en stripp-tease. Teas, teas, TEAS tjejer! Alltså, majoriteten av folk går inte på strippklubb så fort dom känner sig kåta. Om så var fallet vore det ju helt värdelöst med strippklubbar med tanke på att inget annat än din utsikt ska stimuleras. Vad som inte känns särskilt mycket 2013 i min bok är snarare att det finns ganska liten variation på dansare och estetik. Det är faktiskt en myt som är sann, att de flesta tjejer har långt oftast blonderat hår och har förmodligen gjort något ingrepp i ansiktet. Sånt vill man ju inte bara se, det påminner för mycket om porr som helt är till för killar. Detta beror på att sexbranschen inte direkt har anpassat sig efter sina kvinnliga kunder, den är precis som nöjesbranschen väldigt manlig. Jag vill se en utökad sexbransch för tjejer, som kunder! Och säg inte att det inte finns någon marknad för det, hmm... bara halva befolkningen. Kvinnor ser t.ex. på lika mycket porr som män http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kvinnor-ser-mer-pa-porr-an-man_99648.svd
Citera
2013-11-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ge mig 10 exempel på lyckade kvinnor i denna bransch? Kvinnor som mår bra och respekteras i samhället? Som skulle kunna fungera som bra förebilder för våra unga svenska flickor?

Här är det frestande att istället få 10 exempel på lyckade feminister. Kvinnor som mår bra och respekteras i samhället? Som skulle kunna fungera som bra förebilder för våra unga svenska flickor?
Citera
2013-11-12, 20:39
Medlem
ducklipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Här är det frestande att istället få 10 exempel på lyckade feminister. Kvinnor som mår bra och respekteras i samhället? Som skulle kunna fungera som bra förebilder för våra unga svenska flickor?
.
Not falling for that one.
Citera
2013-11-12, 21:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Feminister brukar ju alltid framhålla individen och dennes rätt att själv få välja, så varför kan inte kvinnor som väljer att strippa och män som väljer att titta respekteras. Individens val? Eller gäller inte det när individer väljer "fel"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in