2013-11-01, 14:41
Medlem
Många anser att stripp-klubbar är kvinnoförtryckande då de objektifierar kvinnors nakna kroppar.

Här får alla män som besöker stripp-klubbar berätta om varför de inte tycker att klubbarna är kvinnoförnedrande och motivera varför de anser att det är viktigt att stripp-klubbar finns i sverige.

Skulle ni besöka klubben även om det var er egen fru eller dotter som arbetade där?

Vad känner man efter att ha tittat på en halv-naken ung kvinnas kropp i någon timme, är det stärkande på något sätt? Isåfall hur?

Brukar ni ta med er partner (fru/flickvän) på stripp-klubben? Har ni isåfall hört hur hon uppskattar stripp-showen?

Tacksam för svar.
Citera
2013-11-01, 14:47
Bannlyst
Det är inte strippklubbarna som objektifierar kropparna - Objektifieringen har redan skett genom vår biologi.
Citera
2013-11-01, 14:49
Medlem
Tycker det är ganska smaklöst men inte kvinnoförnedrande.

Sen förstår jag inte argumentet att dra in ens familj? Jag tror inte kvinnor heller skulle vilja att den manliga strippan var deras son, inte för att jobbet är fel utan för att det skulle kännas pinsamt.

Objektifiering är ju också ett icke-argument, eftersom vi objektifierar varandra säkert 100 gånger varje dag. Så nej det är inte kvinnoförnedrande. Tyckte själv det var rätt smaklöst men kände inget efteråt, blev inte kåt eller liknande utan kändes som vilken nattklubb som helst.
Citera
2013-11-01, 14:55
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad vet så är det ingen som tvingar dessa tjejer att dansa.
Och hur är det med männen som är strippor?
Är det lika förnedrande..?
Citera
2013-11-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Många anser att stripp-klubbar är kvinnoförtryckande då de objektifierar kvinnors nakna kroppar.

Här får alla män som besöker stripp-klubbar berätta om varför de inte tycker att klubbarna är kvinnoförnedrande och motivera varför de anser att det är viktigt att stripp-klubbar finns i sverige.

Skulle ni besöka klubben även om det var er egen fru eller dotter som arbetade där?

Vad känner man efter att ha tittat på en halv-naken ung kvinnas kropp i någon timme, är det stärkande på något sätt? Isåfall hur?

Brukar ni ta med er partner (fru/flickvän) på stripp-klubben? Har ni isåfall hört hur hon uppskattar stripp-showen?

Tacksam för svar.

Får jag fråga om du tycker barnen ska vara med när föräldrarna knullar eftersom föräldrarna ägnar sig åt sex?
Citera
2013-11-01, 15:04
Bannlyst
Känner för övrigt en del strippor och jag kan garantera att det inte är något som tvingar dom och jävlar vad lättförtjänta pengar det där.

Älskar hur feminister försöker få detta till ännu ett "kvinnoförtryck!" - Jag som man skulle inte ha några problem att stå i kalsonger och dansa om jag lyckades få ett par tusenlappar för det, soft timlön iaf

.. Men när det gäller kvinnor, ja, då är det PATRIARKALA FÖRTRYCKARMÄN, helst vita också!
Citera
2013-11-01, 15:47
Medlem
Rois avatar
Är objektifiering synonymt med förnedring?
Citera
2013-11-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Får jag fråga om du tycker barnen ska vara med när föräldrarna knullar eftersom föräldrarna ägnar sig åt sex?
Ööööhh, nä. Vad menar du? Det finns väl alltid en risk att en mans dotter i 20 årsåldern tar som första jobb ett jobb på stripp-klubb? Det jag menar är om pappan ändå skulle besöka sin lokala stripp-klubb även när dottern tagit anställning där? Jag menar om stripp-klubbar handlar om att hylla kvinnans kropp så är det väl inget fel i det? Men om jag förstår dig rätt så handlar strip-tease om sex för dig?
Citera
2013-11-01, 15:51
Medlem
RingInteSnutens avatar
Strippklubbar är ju så jävla värdelöst.
Det är som att titta på porrfilm och inte runka, helt utan poäng.

OnT: Inte kvinnoförtryck, tjejerna tjänar så jävla mycket cash och dom gör det frivilligt. Snarare mansförtryck eftersom vi måste betala för skiten och inte få någonting för det.
Citera
2013-11-01, 15:53
Medlem
tverskoys avatar
Förtryck? Vilket ordval. Also som under Stalin tiden där man lastade kvinnor på tåg och skickade till sibirien no stop? Stripklubbarnas frånvaro är ett manförtryck dock.
Citera
2013-11-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishmeatballs
Det är inte strippklubbarna som objektifierar kropparna - Objektifieringen har redan skett genom vår biologi.
Klockrent. Begreppet objektifierig är oerhört problematiskt, felaktigt och vulgärpolitiserat.

TS, män är visuellt attraherade av kvinnor. Är det fel? Kvinnor kapitaliserar på och utnyttjar mannens visuella dragning till kvinnan som är biologiskt förankrad. Gott så, eller hur?
Citera
2013-11-01, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Strippklubbar är ju så jävla värdelöst.
Det är som att titta på porrfilm och inte runka, helt utan poäng.

OnT: Inte kvinnoförtryck, tjejerna tjänar så jävla mycket cash och dom gör det frivilligt. Snarare mansförtryck eftersom vi måste betala för skiten och inte få någonting för det.
På rätt stripklubb går det bra att runka och mer därtill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in