2013-11-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Har suttit och försökt jämföra KJs svar på rättegången mot hans svar i förundersökningen. Av uppenbara skäl är det inte så lätt eftersom det bara blir genom text i Fup.
Jag får känslan av att han börjar komma till någon form av insikt av vad han gjort ( jag tänker inte dra upp alternativa gärningsmän, det finns inget som på ett troligt sätt talar för någon annan GM än han som sitter på bänken nu enligt mig) och att han faktiskt kommer att erkänna.
Åklagare och biträde beslår honom gång efter annan med lögn efter lögn. Han har inte bättre svar än "jag vet inte" och vilda förklaringar som han sett på CSI. Fast jag tror det är någonstans här som erkännandet kommer. När han inte längre kan se det som ett CSI avsnitt längre utan faktiskt inser vad han gjort och att han är rökt.

Jag hoppas i alla fall. För VB och hennes familj.
Om det är han som gjort det så hoppas jag också att han erkänner och får en stor psykiatrisk utredning samt att han blir dömd inom rättspsykiatrin Öjebyn. Tror det vore bäst för honom.

Men jag tror tyvärr inte att detta sker....
Citera
2013-11-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är en pina för alla anhöriga för offret, den åtalades anhöriga och även många som finns i FUP av olika skäl, det är en liten stad och förmodligen inte så kul att finnas med i en sådan här oerhört uppmärksammad utredning om mord även om det i flesta fall är helt oförskyllt.

Lite OT från artikeln.. nytt ord man fått lära sig..

Al*em skriver bl.a.

"Så tung att den vid ett första påseende känns som oomkullrunkelig..
Han beskriver tekniska bevisningen...

Det är iaf inte särskrivning..

Ett äldre ord än den sortens runka du tänker på och betyder att man inte kan gunga omkull det.
Citera
2013-11-11, 18:31
Medlem
Enligt Mi*cha låg benen i kors vid vristerna.
Fup sid 75.

Men enligt krimteknikerna låg benen med
vristen i höjd med knävecken. Fup sid 259.

Är det månne någon som ändrat på dem.
Citera
2013-11-11, 18:33
Medlem
Citat:
Det är en pina för alla anhöriga för offret, den åtalades anhöriga och även många som finns i FUP av olika skäl, det är en liten stad och förmodligen inte så kul att finnas med i en sådan här oerhört uppmärksammad utredning om mord även om det i flesta fall är helt oförskyllt.

Lite OT från artikeln.. nytt ord man fått lära sig..

Al*em skriver bl.a.

"Så tung att den vid ett första påseende känns som oomkullrunkelig..
Han beskriver tekniska bevisningen...

Det är iaf inte särskrivning..

Både Alhem och GW läser på flashback, liksom KJ, dennes advokat(er), åklagarna m.fl. Det är ju helt uppenbart.

Jag måste säga att EMF är lite skicklig i sina förhör när det gäller att få folk att medge otroliga pinsamheter även om EMF inte lyckades få fram något brottsligt komprometterande.

I övrigt verkar vittnena ha blivit väldigt osäkra, i förhållande till fup:en.

Det är inte särskrivning utan Svenska på Engelskt fundament, en väldigt vanlig åkomma i akademiska kretsar där språket, litteraturen och allt som skrivs är på Engelska.
Citera
2013-11-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Enligt Mi*cha låg benen i kors vid vristerna.
Fup sid 75.

Men enligt krimteknikerna låg benen med
vristen i höjd med knävecken. Fup sid 259.

Är det månne någon som ändrat på dem.
Det borde den andre personen som var mer missing people och såg benen kunna bekräfta.
Citera
2013-11-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om det är han som gjort det så hoppas jag också att han erkänner och får en stor psykiatrisk utredning samt att han blir dömd inom rättspsykiatrin Öjebyn. Tror det vore bäst för honom.

Men jag tror tyvärr inte att detta sker....

Om han döms vilket jag tror så är det psykvård.. och vill han ut därifrån så måste han nog komma till insikt och berätta/erkänna vad han har gjort och hur han har gjort.

Vem vågar annars skriva ut honom med vetskapen att utan införståelse om sitt grova brott och att det är fel, en återfallsrisk som heter duga.
Han måste ut ur sin bubbla annars blir han kvar på psyket och inlåst inom överskådlig tid.
Citera
2013-11-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Både Alhem och GW läser på flashback, liksom KJ, dennes advokat(er), åklagarna m.fl. Det är ju helt uppenbart.

Jag måste säga att EMF är lite skicklig i sina förhör när det gäller att få folk att medge otroliga pinsamheter även om EMF inte lyckades få fram något brottsligt komprometterande.

I övrigt verkar vittnena ha blivit väldigt osäkra, i förhållande till fup:en.

Det är inte särskrivning utan Svenska på Engelskt fundament, en väldigt vanlig åkomma i akademiska kretsar där språket, litteraturen och allt som skrivs är på Engelska.
KJ är att han läser FB uteslutet men de andra runt honom ja.
KJ får knappast använda dator och mobil.
Citera
2013-11-11, 18:39
Medlem
Citat:
Om han döms vilket jag tror så är det psykvård.. och vill han ut därifrån så måste han nog komma till insikt och berätta/erkänna vad han har gjort och hur han har gjort.

Vem vågar annars skriva ut honom med vetskapen att utan införståelse om sitt grova brott och att det är fel, en återfallsrisk som heter duga.
Han måste ut ur sin bubbla annars blir han kvar på psyket och inlåst inom överskådlig tid.
Bubblan han går in i kan vara det som vi upplever är autistiskt. Det är inte ovanligt att personer med AS således autism går in i en bubbla då saker och ting blir för jobbigt.
Citera
2013-11-11, 18:40
Medlem
Tema skägg

Pga av att ena länken strulade tidigare ställer jag frågan igen, i hopp om att någon skall kunna förklara vilka personer bilderna föreställer och på vilket sätt dessa kan ha samröre med KJ.
Båda bilderna är ursprungligen hämtade ur denna tråd men jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang.

Vilka personer föreställer bilderna?

Skägg1-->http://imgur.com/r6qTaeZ

Skägg2-->http://imgur.com/d04GVM1
Citera
2013-11-11, 18:45
Medlem
NisseNyfikens avatar
KJ härlig kille dödar och styckar lite som han tycker och vill sedan avslutar han kvällen med en dildo I röven. Nä han nekar in I döden även om dom har bevis till svar jag var besatt av något eller någon det var inte jag.
Citera
2013-11-11, 18:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Nu har jag visat 2 bilder på killen m skägg har en till när han sitter med sin hund i snön med fullt skägg, men känner att 2 bilder på killen/ Gm med skägg får räcka.

Han är som åklagaren redan sagt mest intr i utredningen allt runt killen stämmer allt från att han såg henne sist till gömman i en g.a försvars lokal styckningen och den panikatrade dumpningen av likdelar. Han var säkert en persom som har full koll på g.a tomma armelokaler.

Motivet är som Leif GW säger är en lyx för finsmakare.

Nu är LGWP ett stolpskott i varje tum, omöjlig att överskatta tillräckligt enligt min uppfattning, och i så motto är han av samma tveksamma kaliber som TB som skördat större framgångar på fotbollsplaner än i domstolar.

KJ går fri om advokat Forssberg i sin slutplädering på ett övertygande sätt lyckas förmedla insikt om att det inte är ställt bortom tvivel att den åtalade har gjort sig skyldig till de brott han är åtalad för och därför inte skall fällas på någon åtalspunkt, inbegripet brott mot griftefrid. Samt yrka att KJ omedelbart försätts på fri fot. I detta inte alls osannolika scenario bör åklagarsidan avstå från att överklaga om det inte oväntat inom tid för överklagande framkommer nya omständigheter som talar för överklagande, dvs att överklaga för överklagandets skull, i tron att detta är kutym, är ett jävla ofog.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-11 kl. 19:29.
Citera
2013-11-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du ser, det här duger bra att spinna vidare på, det kanske även är en sannolikare förklaring till diareen dagen efter.

Jag har haft svårt att se KJ som ensam GM i detta och jag har vacklat mellan delaktighet på nåt sätt och obefintlig delaktighet/ditsatt men, OM nu detta med ev. pojkvän till KJ stämmer, att en man med skägg ska ha stängt fönstret så måste jag erkänna att det rimmar med det faktum att bara KJ:s flickvänner har kommit på tal men inte hans manliga partners och det kan ju i så fall tänkas bero på att om dessa män nämns, måste de också redogöra för huruvida de var hos KJ dessa aktuella dagar osv och sen rimmar det också med de tankar som korsat min skalle om det egentligen var så att VB ens var hos KJ denna kväll och inte nån annanstans där masten täcker upp hennes mobil?

Kan hon ha varit nån annanstans och KJ var själv med nån man?

OM det stämmer med en manlig partner, som ryktats om, kan det falla in i många troliga scenarion faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in