2013-11-11, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Du tror att HR kommer att ignorera HD:s slutsats härvidlag?

Mer sannolikt är att tyngden i befintligt mobilevidens helt enkelt är överväldigande, eller, ska vi säga betryggande, ur rättssäkerhetssynpunkt.

Kommer du att ropa "orättvist" etc när FS nu snart fälls?

HD kände inte till firmamobilen explicit, det kanske HR får ?
Citera
2013-11-11, 17:23
Bannlyst
Citat:
Svårt att säga men åklagare Svenkvist är van att ta hand om trash så samhället kan skyddas...

Vad gör du själv för bedömning av FS som person? Vilka ev. positiva och vilka mer "problematiska" personlighetsegenskaper kan du se och tror du att dessa kan påverka utgången av rättegången?

Tycker du själv att det verkar normalt att strypa, våldta och hänga ut dockor genom fönstret, i halsen?

Har FS våldtagit & strypit dockor ? Fyfan.
Citera
2013-11-11, 17:31
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Rätten får ta ställning till det en tredje gång, antagligen med samma utfall, sammanträffande skall tala för något, inte mot något.

Jag tolkar det SMS från M som Carina berättar om är just ett sådant SMS där hon kommer ringa upp.
"Kan inte prata nu..."
Hon hade kanske för avsikt att ringa tillbaka när hon var ute på motorvägen och hade täckning.
Hon kanske fick ett ryck och stannade till hos FB...sedan var det gonatt ?
men hon hade ju ställt bilen på parkeringen?
Citera
2013-11-11, 17:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det som säger att BO kände sin baneman?
Det finns en annan möjlighet också där en sexkontakt kan ha pratat lite för mycket och oavsiktligt gett uppgifter som kan ha lett till ett rån med ödedigra konsekvenser.
Jo, du...det låter ju jävligt sannolikt...not

Skulle en rånare brytt sig om att forsla iväg Marinas döda kropp och gömt undan den, tror du?
Brukar rånare som slår till i hemmen hos folk och dödar sina offer ta liken med sig och
dumpa på undanskymda platser? Hur ofta händer det nu då?

Enligt den där haschtomten FS hade Marina gett sig iväg den dagen, men hon har ju
bevisligen dödats i sin säng för där påträffas långt om länge blodspår från just henne och
ingen annan.

Ta och beakta lite grann vad som är rimligt och motsatsen, så gör du dig själv en tjänst.

Och visst fan kände Marina sin baneman - det var ju ingen mindre än knarkaräcklet i egen
hög person; han som på nåder fick bo i källaren i huset i Spekeröd.
En kattdödare, kvinnomisshandlare, cannabismissbrukare, parasit och snart nu också
dömd kvinnomördare!

Det blir inget mer julfirande i frihet för den här skithögen på väldigt, väldigt länge.

Han är rökt så in i helvete nu!
Citera
2013-11-11, 17:33
Medlem
Citat:
Du tror att HR kommer att ignorera HD:s slutsats härvidlag?

Mer sannolikt är att tyngden i befintligt mobilevidens helt enkelt är överväldigande, eller, ska vi säga betryggande, ur rättssäkerhetssynpunkt.

Citat:
Jag tänker hur rätten kommer resonera. Då gäller det att sätta på sig en mördares glasögon för ett ögonblick. Vad hade du gjort om du hade mördat någon och ville ge sken av att personen levde ?

Vore det inte enklare för FS och köra sin telefon till tex. havet, en badplats.
Lämna den där, åka tillbaka till Övre Röra och skicka ett SMS från Ms telefon med texten: "Tack för att du förstår och ger mig en fribiljett, jag är skyldig dig en tjänst"
Sedan gå in på datorn, surfa lite "under radarn" på Ms dator. Ta telefonen, kör till pendeln, stäng av telefonen, slit ut batteriet.
Därefter åka till havet, bada lite, dumpa telefon, köpa glass och skaffa sig alibi, kanske campa någonstans ?

Eller

Hade du börjat skicka SMS hemifrån bostaden på fordon som passerar utanför dörren, och sedan ett SMS till systern som du inte har en aning om hur hon kommer reagera, dessutom finna sig snabbt och använda ord som bara de känner till ?

Jag tycker fordonsförfrågan & SMS till systern är ett rätt kasst efterbrottsbeteende om man är så slipad i övrigt. Än mindre stå och hoppa i kalsongerna utanför Stora Högas mest trafikerade toalett.
Eller ange en kyrkogård som plats för att ge sig själv alibi, på fel dag...

Sammanträffande skall tala för något - inte mot något. Det måste rätten väga in.

Citat:

Om man sätter på sig mördarens glasögon, och har läst FUP:en, vilket "man" (HR) har och dessutom är erfaren jurist (som man är i HR och i HD) så vet man:

En som mördat/är kapabel att mörda är INTE rationell, själva handlingen är i grunden stendum (och en massa annat...).

En mångårig knarkare är ännu mindre så, alltså ännu mindre rationell (massor av hjärvävnad har gått förlorad, återfås ej...).

Man kan alltså utgå från att mördaren handlat erratiskt, alltifrån han sätter pistolen mot hennes huvud och framåt...

T.ex. kyrkogårdsalibit, som är ett stort skott i foten, på mördaren själv, visar tydligt hur det är ställt på "övre våningen"...

Så bilden av denna mördare stämmer excellent! Stackars Marina! Föga erfarenhet hade hon av sådana här "människor"...

Ev. mobilevidens kommer inte att kontradikteras av HR, nu när HD sagt sitt...

Citera
2013-11-11, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
men hon hade ju ställt bilen på parkeringen?

Säger vem ? Inte enligt KH, hon kommer nog vittna igen tror jag.
Citera
2013-11-11, 17:39
Bannlyst
Citat:
Om man sätter på sig mördarens glasögon, och har läst FUP:en, vilket "man" (HR) har och dessutom är erfaren jurist (som man är i HR och i HD) så vet man:

En som mördat/är kapabel att mörda är INTE rationell, själva handlingen är i grunden stendum (och en massa annat...).

En mångårig knarkare är ännu mindre så, alltså ännu mindre rationell (massor av hjärvävnad har gått förlorad, återfås ej...).

Man kan alltså utgå från att mördaren handlat erratiskt, alltifrån han sätter pistolen mot hennes huvud och framåt...

T.ex. kyrkogårdsalibit, som är ett stort skott i foten, på mördaren själv, visar tydligt hur det är ställt på "övre våningen"...

Så bilden av denna mördare stämmer excellent! Stackars Marina! Föga erfarenhet hade hon av sådana här "människor"...

Du menar att pga. FS varit på kyrkogården är det ett bevis på att Marina inte använde sin firmamobil ?
Jag kan tänka mig att rätten resonerar annorlunda.
Citera
2013-11-11, 17:43
Medlem
Citat:
Svårt att säga men åklagare Svenkvist är van att ta hand om trash så samhället kan skyddas...

Vad gör du själv för bedömning av FS som person? Vilka ev. positiva och vilka mer "problematiska" personlighetsegenskaper kan du se och tror du att dessa kan påverka utgången av rättegången?

Tycker du själv att det verkar normalt att strypa, våldta och hänga ut dockor genom fönstret, i halsen?

Citat:
Har FS våldtagit & strypit dockor ? Fyfan.

Instämmer!

Dock med invändningen att Fyfan är för milt när man:

Stryper och våldtar levande kvinnor!

Hänger dockor i halsen ut genom fönstret som någon sorts pervers signal till omgivningen, vilken nivå står man på då? Haschnivå?

Tycker du att det verkar normalt?

Citera
2013-11-11, 17:46
Medlem
Citat:

Citat:
Du menar att pga. FS varit på kyrkogården är det ett bevis på att Marina inte använde sin firmamobil ?
Jag kan tänka mig att rätten resonerar annorlunda.

Enligt ovan (fetat): mobilevidenset är tillräckligt som det är för fällning, fullt tillräckligt...
Citera
2013-11-11, 17:50
Medlem
Citat:
Säger vem ? Inte enligt KH, hon kommer nog vittna igen tror jag.

Tänk om det är FS nuvarande flickvän som KH ser.
Citera
2013-11-11, 17:55
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Det finns inte och har aldrig funnits någon firmamobil. Allt som finns är ett mobilnummer angett på hemsidan för hennes foto-verksamhet, ett mobilnummer kopplat till ett simkort och inte någon mobiltelefon.

Därutöver hade Marina ett helt annat förfaringssätt vid första kontakt med personer på nätet än det som ni tror eller försöker hävda. Vidare är det, såsom jag tolkar informationen, inte 33 + 20 individer som har hörts utan 33 totalt, inkluderande de som nämnts i tidigare fup.

Citat:
De naturliga förklaringarna kan rätten inte bortse ifrån.

I samband med SMSen till systern gjordes fordonsförfrågan, av allt att döma var hon upptagen med annat än att svara systern. Jag har kört vägen från Övre Röra, där hon borde befunnit sig för att matcha fordonsförfrågan. Där går inte att prata i telefonen i för det är täckningsbrist, samtalen bryts.

Att någon brukar göra något är väldigt långt från någon säker indikator, speciellt om man inte kan prata, vilket M skrev i SMSet.

Är det inte oerhört intressant att en av de fordonsförfrågningar som gjordes inom aktuellt tidsspann gäller ett fordon som är hemmahörande i just Hagfors. Vem bodde där och vem flyttade till Hagfors?

Jag tror fortfarande att det sitter en blekfet kopia av Marina i Karlstad och att denna person har mer kännedom om vad som har skett än hon hittills har uppgett.
Citera
2013-11-11, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det finns inte och har aldrig funnits någon firmamobil. Allt som finns är ett mobilnummer angett på hemsidan för hennes foto-verksamhet, ett mobilnummer kopplat till ett simkort och inte någon mobiltelefon.

Därutöver hade Marina ett helt annat förfaringssätt vid första kontakt med personer på nätet än det som ni tror eller försöker hävda. Vidare är det, såsom jag tolkar informationen, inte 33 + 20 individer som har hörts utan 33 totalt, inkluderande de som nämnts i tidigare fup.

Du har väl en källa på mobiltelefonen ?
Jag har en källa som säger sig sett Marina använda firmamobilen, bla. på sina fotoevents, ljuger källan ?
Hur kommer rätten tolka en sådan information ?

O fan, då har utredningen vuxit med bara 13 nya alt.GM. Om man tolkar informationen som du gör.
Sådär 3 år efter första FUPen. Vart kom de minst 13 nya från ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-11 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in