Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Segemyhr? Det är Johan Ulveson som spelar Segemyhr. Oliver spelas av Sven Ahlström. Visst, de har vissa likheter, men det är inte samma skådespelare. Ahlström "slog igenom" som spöket Jean i Mysteriet på Greveholm.
Jamen förlåt att jag inte skrev citationstecken kring Olivers smeknamn , jag vet såklart att det är Johan Ulvesson som spelar den karaktären. Ville bara framhålla att det var värst vad de gjort Oliver lik den gamla rollfiguren.
Citera
2013-11-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
jag reagerade på detta också, om Axel, Lauras far.

"Han har varit gift med Karin, som arbetar inom Europeiska unionen och bor i Bryssel"

Allt kommer väl mynna ut i något slags toppmöte och jag tror Karin antagligen kommer dyka upp i handlingen där. Kanske Axel vill hämnas för någonting?
Citera
2013-11-11, 16:49
Medlem
Oliver är en så ljuvlig karaktär. Riktigt misslyckad, i smyg tänd på sin lillasyster och så får han se på när hon gängar först en sexig gigolo och sen lite lesbiskt sex med en förläggare. Det går inte bra nu för Oliver.
Citera
2013-11-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tror jag däremot inte alls på, Jens är alldeles för psykiskt sjuk för att ta ansvar för sin gärningar eller förstå sin skuld. Det har också Martin insett.
Det är ju precis tvärt om. Martin har insett att han kan snäcka honom. Martin förgiftar inte maten, chansen att han skulle göra det är ytterst liten. Martin ville ju döda Jens på bron men Saga stoppade honom. Och det är han ju nu tacksam för. Jens ville dö.
Citera
2013-11-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag tror att nyckeln ligger i att knäcka släktbanden mellan väldigt många av deltagarna

Det här gillar jag. Vi får fundera på vilka som kan tänkas dela gener här. Och igen, visst är det troligt att det dyker upp ytterligare släktingar på något sätt?

Och nån skrev ovan att det sannolikt är flera stories parallellt, det håller jag med om att det är troligt. Tex där Julian blev bortförd och Julia skjuten, det bara måste ju ha varit mer än en person där - kanske i helt olika ärenden? Varför sköt inte "Segemyhr" ihjäl Laura när han hade chansen? Var det meningen att hon skulle se hans ansikte? Varför i så fall? Har han en ond tvilling som vill kasta skuld på honom?

De mest intressanta personerna vars huvudsakliga respektive agendor vi inte fått klart för oss tycker jag är:

Victoria
Alexander
Claudio
Gertrud
Lennart/Helga
Axel
nån släkting/person vi inte sett i serien än
och, OK då...Oliver
Citera
2013-11-11, 17:01
Medlem
Minns ni precis i början när Marcus uppsökts av Saga och Martin och han fick ett telefonsamtal mitt i, som Martin uppfattade att han ljög om? Detta tyder ju på att Marcus också har något skumt för sig även i nutid, inte bara eventuellt förr. Har han fortfarande en förbindelse med Victoria? Eller med Lennart/Helga?
Citera
2013-11-11, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Men nog är det värt att tänka på Helga lite till, tycker jag. OM det är mother of three skulle det behöva dyka upp ett tredje syskon nånstans.
Om Helga är "boven i dramat" kanske det inte handlar om fysiska syskon utan med betydelsen att de har samma synsätt eller ideologi där hon har påverkat dem så att de är hennes lärjungar. Kanske också tre betyder tre olika saker ungefär som man tidigare under medeltiden ansåg att människan var uppbyggd av vatten, eld och jord. Eller också tyckte bara "bossen" att det lät häftigt att kalla sig Mother of Three.
Senast redigerad av pethom 2013-11-11 kl. 17:46.
Citera
2013-11-11, 18:50
Medlem
Man ska ju dock komma ihåg att Julian Madsen (IT-snubben) kallade sig för "Stressed out Dad", och det finns inget som tyder på att han var farsa på riktigt. Det var väl genom en "familjesida" som de höll kontakten och deras smeknamn skulle därför mycket väl kunna vara betydelselösa.
Citera
2013-11-11, 19:10
Medlem
En annan detalj som kanske är värd att nämna är ju att det var tre personer som spöade ner affärsmannen i parkeringsgaraget. Om det nu var Victorias förtjänst kanske hon är mother of three till dessa personer.
Citera
2013-11-11, 19:25
Medlem
Motherofthrees avatar
I første avsnittet snakker kontrolltårnet for skipsfart med båten som ankrer i Broen. Han snakker engelsk med dansk aksent, mangler vi en dansk mistenkt? Tror Axel er involvert, på en eller annen måte. Han er sønn av Lennart, sammen med Oliver og en til. Dansk mistenkte vi ikke har hørt om. Mine tanker.
Citera
2013-11-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Oliver är en så ljuvlig karaktär. Riktigt misslyckad, i smyg tänd på sin lillasyster och så får han se på när hon gängar först en sexig gigolo och sen lite lesbiskt sex med en förläggare. Det går inte bra nu för Oliver.

Oliver är ett riktigt präktigt psykfall; undertryckt vrede, förbjudna fantasier och mindervärdeskomplex (som knappast blev mindre av att lyssna på vad syrran sa om honom).

Men jag är även imponerad över Victorias karaktärisering. Visst, hon är en kall och osympatisk bitch, men manusförfattare/skådespelerskan lyckas ge karaktären ett förvånansvärt stort djup i gårdagens avsnitt. Man anar den komplexa människan under fasaden, och en inte så liten grad av sårbarhet den tuffa attityden till trots.
Citera
2013-11-11, 19:44
Medlem
Motherofthrees avatar
Det som strider mot Axel er at han viste filmen med hans datter som seilet med båten i bakgrunnen til politiet. Litt samme figur i Broen 2 som sosialarbeideren i Broen 1. Dukker hele tiden opp tilfeldig, og er ikke mye samarbeidsvillig. Merkelig og slu type.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in