2013-11-11, 14:47
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mannen på den översta bilden har också skägg: http://www.bodenbushido.se/?page_id=27

Jag tolkar det som att den bilden är från 2011...

Så det behöver inte betyda att han har det skägget 2 år senare...
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Grannen bredvid tyckte väl att det var 2-3 olika röster i KJs lägenhet? Har inte FUP nu så kan inte kolla.

Nils Christensen berättar i sitt förhör att han den dagen som kvinnan ska ha försvunnit satt
han ute på sin balkong mellan klockan 18.00 – 20.00. Under tiden hörde han röster inne hos
Kristoffer som hade sin balkongdörr öppen. Han hörde röster från TV:n men även röster som
pratade med varandra i vanlig ton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Hörde själv av en granne idag att dom har misstänkt ett tag att han tog livet av sin hund. Föräldrarna ska ha varit där på kvällen och hämtat upp svarta sopsäckar som det läckte blod ur.

Återigen så fick jag höra detta av en äldre dam idag på plats utanför lägenheten så det kan ju också bara vara skitsnack.
2. kolla här! varför är inte dessa grannar och vittnar??
Citera
2013-11-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Jag tolkar det som att den bilden är från 2011...

Så det behöver inte betyda att han har det skägget 2 år senare...

MB har även haft klart längre skägg, i regel.
Hur han var behårad vid tidpunkten för mordet är nog svårt att veta.
Citera
2013-11-11, 14:52
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
MB har även haft klart längre skägg, i regel.
Hur han var behårad vid tidpunkten för mordet är nog svårt att veta.

Vad bygger du det på? Sedan är det väl irrelevant, det som kan vara relevant är hur mycket skägg han hade under det berörda perioden. Jag tror KJ kan ha haft skägg också. Uppenbarligen behöver han hjälp med dusch så att han glömt raka sig behöver inte vara ett långskott...
Citera
2013-11-11, 14:54
Medlem
Någon som vet om MB är vänster eller högerhänt?
Citera
2013-11-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Vad bygger du det på? Sedan är det väl irrelevant, det som kan vara relevant är hur mycket skägg han hade under det berörda perioden. Jag tror KJ kan ha haft skägg också. Uppenbarligen behöver han hjälp med dusch så att han glömt raka sig behöver inte vara ett långskott...

Jag bygger det på att han haft skägg i princip alla gånger jag sett honom.
Håller dock med om att det inte är så relevant när han med största sannolikhet inte varit hemma hos KJ.
Citera
2013-11-11, 14:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har läst delar av slasken på bottenplanet i huset. Just ovanför den stora stentrappan.
Det kan vara bra att veta att det inte var jag som fått tag i materialet, utan en annan nu avstängd FB-medlem.

Det finns ett förhör med en Maria L som skulle vara intressant som landet nu ligger.

Ska se om det går att få tag i via poliseriet. I annat fall får man kanske luska lite med Forssberg som så klart har en egen kopia.

Kortfattat, vem är hon och vad berättar hon?
Citera
2013-11-11, 14:59
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Jag bygger det på att han haft skägg i princip alla gånger jag sett honom.
Håller dock med om att det inte är så relevant när han med största sannolikhet inte varit hemma hos KJ.

Bra att vi är överens!
Citera
2013-11-11, 15:01
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nils Christensen berättar i sitt förhör att han den dagen som kvinnan ska ha försvunnit satt
han ute på sin balkong mellan klockan 18.00 – 20.00. Under tiden hörde han röster inne hos
Kristoffer som hade sin balkongdörr öppen. Han hörde röster från TV:n men även röster som
pratade med varandra i vanlig ton.

"Nils uppger att han ofta sitter på balkongen, han fikar, "klämmer en öl", eller vad som helst, säger han. Aktuell lördag, 4/5-13 satt han också där. Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre"
Citera
2013-11-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Det blir inte klumpigt, eller svårare att utföra något, med tunna nitrilhandskar, som används vid livsmedelshantering. Definitivt inte svårt att använda en tejprulle.
Kanske inte för någon som är van att hantera livsmedel med handskar, men svårt för någon som har svårt med finmotoriken. KJ klarar inte äta med kniv och gaffel.
Citera
2013-11-11, 15:02
Medlem
H.Ljugholts avatar
Och där slog vittnet hål på teorin att det skulle varit tv och filmen skriket kommit från. Som KJ skulle tittat på? Har för mig att det var "Charlies änglar" och någon användare här lyckades hitta skrik kvart över 9. Nu säger detta vittnet att han kollade på klockan lite innan 10 när han hörde 2 skrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in