2013-11-11, 13:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Nu ser det mörkt ut för KJ. Riktigt snyggt att slå hål på försvarets alibi. Nu kan väl alla troll som envisas med att MB borde undersökts mer sluta upp med det? Uppenbarligen misstänkte dom honom men det visade sig att de inte hade rätt person. När skulle nu MB planterat bevis i KJ bil? Han var ju under bevakning...
4-5 maj? Då var han inte under bevakning.
Citera
2013-11-11, 13:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tejprullen behöver inte ha varit i kontakt med kroppen överhuvud taget.

Det finns även en möjlighet att hon tejpades innan hon dog, hon kanske hade en plastpåse fasttejpad över huvudet när han började hugga henne i ryggen.

Om KJ använt tejpen hur förklarar du då att det inte hittats DNA från KJ på tejprullen?
Citera
2013-11-11, 13:34
Medlem
Citat:
Nu ser det mörkt ut för KJ. Riktigt snyggt att slå hål på försvarets alibi. Nu kan väl alla troll som envisas med att MB borde undersökts mer sluta upp med det? Uppenbarligen misstänkte dom honom men det visade sig att de inte hade rätt person. När skulle nu MB planterat bevis i KJ bil? Han var ju under bevakning...

Bevakning som man inte tycks kunna redogöra för och man medger att det finns luckor i den.

Hela span-resursen känns helt bortkastad när man inte har ordning på vad man gjort.
Citera
2013-11-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om KJ använt tejpen hur förklarar du då att det inte hittats DNA från KJ på tejprullen?

nitrilhandskar
Citera
2013-11-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Plus typ 10 dagar ytterligare.
Citera
2013-11-11, 13:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Handskar.
Citera
2013-11-11, 13:37
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns dokumenterat, har dock ingen tillgång till FUP nu men där framgår uppgifterna om att hunden markerat på två ställen i bilen, dels på vänster sida där det finns blod men även på höger sida där det inte finns blod.

Hunden lägger sig ned nosen riktad mot det område denne markerar.
Då får vi hoppas att hundföraren vittnat om det under förhandlingarna. Vet inte om det framgår av referaten. I filmen har jag för mig att han säger att han har en markering i bagageutrymmet och att det inte är på tal om att det är på två separata ställen.
Citera
2013-11-11, 13:38
Medlem
Det blir inte klumpigt, eller svårare att utföra något, med tunna nitrilhandskar, som används vid livsmedelshantering. Definitivt inte svårt att använda en tejprulle.
Citera
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Nä och inte KJ heller, Men däremot så använde KJ bilen de dagarna. Han körde full hem till sin bror och var borta hela natten. Ska MB ha lurpassat på KJ under en längre tid då? Kanske samtidigt som KJ körde dildon i röven? Då passade MB på, för resten av tiden har ju KJ uppgivit att han använt bilen och varit hos vänner etc. Så MB går in i KJs bil mitt under dagen?
Citera
Bannlyst
Citat:

Det behöver inte vara MB personligen som gjort planteringen...
Citera
2013-11-11, 13:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag tror förhöret med MB kommer att bli betydelsefullt, på ett sätt som det nästan aldrig annars brukar vara.

Just eftersom BF så uppenbart har knutit planteringsteorin till just denne man kommer hans uppförande och svar i rätten att få en extra betydelsedimension som jag tror rätten kommer att påverkas av.

Helt kort: om MB ger ett sansat, uppriktigt och trovärdigt intryck och besvarar alla frågor lugnt och fint, så kommer rätten att påverkas av detta. Och jag tror de i så fall inte kan låta bli att ställa hans uppenbarelse mot KJ:s.

"Är detta den person som vi ska anta är mördaren, snarare än den person som har ändrat sin berättelse under processens gång, anpassat sin historia till information som framkommit, som blir svarslös, uppger sig sakna minneskapacitet och svamlar så fort något väsentligt och besvärande kommer på tapeten?"

Det kan vara så att BF har bundit ris på egen rygg när han gav den hypotetiske "planterande mördaren" ett ansikte.

En god regel är att aldrig döma hunden efter håren. Jag tror att den regeln har stor relevans, i synnerhet i det här fallet. Detta sagt utan att jag fördenskull betvivlar att KJ har med saken att göra i något avseende, han är inte Snövit. Men jag är övertygad om att under stenen som det står MB på döljer sig en hel del - och kanske hela lösningen på "Fallet Vatchareeys Bangsuan". Dags således att vända på den stenen och leta ordentligt.
Citera
2013-11-11, 13:39
Medlem
Det verkar ju som åklagarna hade rätta uppgifter
om span eftersom de tog in polisen som vittne.
Varför hade inte advokaterna samma uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in