2013-11-11, 13:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
När du slutar förneka Gud så kanske du kan få resten, men troligtvis kommer du dö i dina synder, och du kommer få vänta tills domedagen.

Det är fortfarande bara ditt ord. Har du något mer att komma med, eller är det här vidden av ditt argument? "Det bara är så"?

Citat:
Det står i Bibeln att Gud har förblindat vissa människor så att de inte kan se sanningen.

Och jag väntar fortfarande på något mer än ditt ord som ska visa att bibeln är guds ord och att guds ord är sant. Kommer det något?
Citera
2013-11-11, 13:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Men du får väl ändå hålla med om att detta var ganska korkat skrivet, Sepiritz?

I det stora hela nej, inte alls. Om man vill vara petig kan man lägga till "så tillvida att själva observationen inte utgör en faktor som påverkar händelsen, i vilket fall man lägger till ytterligare kausalitet". Skulle du vara nöjd då, din jättepajas? Det ändrar inte meningen i det jag skrev.
Citera
2013-11-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är fortfarande bara ditt ord. Har du något mer att komma med, eller är det här vidden av ditt argument?
Nej, det finns också Guds ord (Bibeln), och miljoner andra människor som vet att det är Guds ord.

Citat:
"Det bara är så"?
Korrekt. Är det så svårt att förstå att vissa saker bara är så? Gravitationen till exempel, den existerar. Det bara är så. Du kan inte hoppa från ett berg och inte påverkas av gravitationen.
Citera
2013-11-11, 13:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nu kommer du med dina absoluta påståenden igen, fast du samtidigt säger att du förnekar absoluter.

När du slutar förneka Gud så kanske du kan få resten, men troligtvis kommer du dö i dina synder, och du kommer få vänta tills domedagen, eftersom ditt förnekande av Gud har gett dig stor förvirring, så att du inte kan se verkligheten.

Det står i Bibeln att Gud har förblindat vissa människor så att de inte kan se sanningen, vilket demonstreras av alla ateister som tror att de förnekar absoluta sanningar, även fast de bekräftar och använder dom hela tiden.

Varför svarar du inte på några frågor? Är det besvärligt när du blir ifrågasatt?
Du har ju bara påståenden.
Citera
2013-11-11, 13:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, det finns också Guds ord (Bibeln), och miljoner andra människor som vet att det är Guds ord.

Svara då, hur vet du att det är Guds ord?
Citera
2013-11-11, 13:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det finns också Guds ord (Bibeln),

Och jag väntar fortfarande på något mer än ditt ord som ska visa att bibeln är guds ord och att guds ord är sant. Kommer det något?

Citat:
och miljoner andra människor som vet att det är Guds ord.

Argumentum ad populum. Har du något annat?

Citat:
Korrekt. Är det så svårt att förstå att vissa saker bara är så?

Som jag redan frågat många gånger utan att få svar: Om vi har två olika personer med olika gudstro som båda säger "det bara är så" hur avgör vi då vem som har rätt? kanske dags att svara nu?

Citat:
Gravitationen till exempel, den existerar. Det bara är så. Du kan inte hoppa från ett berg och inte påverkas av gravitationen.

Falsk analogi.
Citera
2013-11-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om vi har två olika personer med olika gudstro som båda säger "det bara är så" hur avgör vi då vem som har rätt?
Gud kan ge dig förmågan att skilja på vad som är rätt och fel. Utan Gud vilseleds man lätt till förvirring, vilket är anledningen till varför det finns så många falska religioner.
Citera
2013-11-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Svara då, hur vet du att det är Guds ord?
Gud har avslöjat det för mig på ett sådant sätt att jag kan veta det säkert. Gud är allsmäktig.
Citera
2013-11-11, 13:37
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Det står i Bibeln att Gud har förblindat vissa människor så att de inte kan se sanningen, vilket demonstreras av alla ateister som tror att de förnekar absoluta sanningar, även fast de bekräftar och använder dom hela tiden.

Varför gjorde han det och vart i bibeln står det?
Citera
2013-11-11, 13:39
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Gud kan ge dig förmågan att skilja på vad som är rätt och fel. Utan Gud vilseleds man lätt till förvirring, vilket är anledningen till varför det finns så många falska religioner.

Citat:
Gud har avslöjat det för mig på ett sådant sätt att jag kan veta det säkert. Gud är allsmäktig.

Tror du verkligen på detta? Och än en gång hur visade gud detta för dig?
Citera
2013-11-11, 13:53
Avslutad
Citat:

En annan snubbe sade att gud hade avslöjat sig för honom och berättat helt andra saker som gör att du har fel.

Hur skall jag, som inte tror på någon av er, göra för att ta reda på vem av er (om någon?!?) som har rätt?
Citera
2013-11-11, 13:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Gud kan ge dig förmågan att skilja på vad som är rätt och fel.

Nej, jag har redan förklarat för dig att det inte går eftersom du själv säger att vi inte kan lita på våra sinnen. Du säger emot dig själv.

Citat:
Utan Gud vilseleds man lätt till förvirring, vilket är anledningen till varför det finns så många falska religioner.

Det är fortfarande bara ditt ord. När ska du förklara hur vi skiljer ditt ord från nån annans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in