2013-11-11, 13:56
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Gud har avslöjat det för mig på ett sådant sätt att jag kan veta det säkert. Gud är allsmäktig.

Och jag har redan visat att det inte går eftersom DU inte är perfekt och inte heller kan skilja det från t ex psykisk ohälsa. Och även frågat dig hur vi skiljer mellan två personer som båda påstår det. Istället för att bemöta det så fortsätter du upprepa samma dumheter. Du skämmer ut dig själv.
Citera
2013-11-11, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Det var ett otroligt kasst svar.

Varför inte någon annan gud?
Därför att jag tror det är den enklaste vägen, målet och sanningen.
Citera
2013-11-11, 14:24
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Därför att jag tror det är den enklaste vägen, målet och sanningen.

Och för att du tror det så borde alla andra testa? Förstår du att det inte riktigt räcker?
Citera
2013-11-11, 14:39
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det var ett tips i all välmening.

Ett ganska korkat tips. Om vi har två stycken personer som säger två olika saker om gud och båda säger sig ha absolut sanning, så är din lösning "testa på den varianten som jag håller med om men inte kan motivera". Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Citat:
Du är fri att tro vad du vill.

Tack, men jag behöver inte din tillåtelse för det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Vad har det med tråden att göra?

Bevisa att Gud existerar [Sammanfogad tråd /Mod]
För att ingen får evigt liv om man inte har tron på Jesus som..
Citera
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Hmm...hur många universitetspoäng fysik har du?

Om du vill agera auktoritet får du gärna göra det gällande argumentet istället, i att bemöta det eller ha ett eget. Nej just ja, du hade inget och du föredrar att trolla.
Kom tillbaks när du vill diskutera saken istället.
Citera
2013-11-11, 14:40
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
För att ingen kommer till Gud om man inte har tron på Jesus som..
Varför inte?

Jag kan nämna flertalet gudar som inte har något med jesus att göra. Sen är väl det inget bevis på att gud finns ens i ditt huvud!?
Citera
2013-11-11, 14:50
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Och bevisen för det....?
Citera
2013-11-11, 15:30
Medlem
Citat:

Du begriper väl att inget kan existera för evigt? Även ett liv i några futtiga miljarder år vore ett straff långt värre än döden!
Citera
2013-11-11, 15:39
Medlem
kunskap1s avatar
Varför ska man bevisa/motbevisa Gud? Varför är det så viktigt?
Citera
2013-11-11, 15:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Det är bara så" med din ännu icke-presenterade anti-logik.

Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Nu kommer du med dina absoluta påståenden igen, fast du samtidigt säger att du förnekar absoluter.

Ordet "egen-definition" om nutidig akademisk logik sägar dig alltså fortfarande ingeting. Trots att jag har uppmanat dig till att presentera DIN logik-version.

Desutom är den imbecil-ordväxling som du förespråkar mellan "det är bara så" och "nej, det är inte bara så" ditt hemmaplan, som du och dina geliker försökar introducera inte bara i debatten mellan rationalismen och nån av dom tusentals varianter av teistiska spekulationer, men också sinsemellan.

Citat:
När du slutar förneka Gud så kanske du kan få resten, men troligtvis kommer du dö i dina synder, och du kommer få vänta tills domedagen, eftersom ditt förnekande av Gud har gett dig stor förvirring, så att du inte kan se verkligheten.

Vilket .... i din form av 'argumentation' .... enkelt bemötas med "det är inte bara så".

Citat:
Det står i Bibeln att Gud har förblindat vissa människor så att de inte kan se sanningen, vilket demonstreras av alla ateister som tror att de förnekar absoluta sanningar, även fast de bekräftar och använder dom hela tiden.

"Det bara är så" argumenten är en teistisk uppfinning .... det dummaste hitta-på argument som finns ... och det är ytterst sällan att ateister tar det allvarligt annat än som ett exempel på nivån på pådyvlande, teistisk apologetik som bäst bemötas genom att spegla denna anti-logik i sig själv.
Citera
2013-11-11, 15:42
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Varför ska man bevisa/motbevisa Gud? Varför är det så viktigt?
Bevisa gud är viktigt eftersom gud har hela världen som drönare på ett eller annat sätt. Alla är vi påverkade av något som inte finns enligt några som helst bevis en opartisk kan acceptera.

Att det inte behövs för dig som troende skiter jag rent ut sagt i. Du får tro på vad du vill på din kammare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in