2013-11-11, 11:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Gud har avslöjat för oss att Bibeln är Guds ord, så att Kristna kan veta det helt säkert.

1. Vilket innebär att vi fortfarande bara har ditt ord på det.

2. Du kan fortfarande inte skilja sann gudskontakt från falsk gudskontakt eftersom dels du själv säger att våra sinnen inte är perfekta och dels eftersom du inte kan skilja det från t ex psykisk sjukdom.

Citat:
Du kan också veta det, om du bara slutar förneka Gud, så som jag förklarade tidigare, att Jesus är den enda som kan hjälpa dig i det här fallet.

Jag har fortfarande bara ditt ord på det. "Det-bara-är-så" räcker inte långt. När kommer du med resten?
Citera
2013-11-11, 11:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Gud har avslöjat för oss att Bibeln är Guds ord, så att Kristna kan veta det helt säkert. Du kan också veta det, om du bara slutar förneka Gud, så som jag förklarade tidigare, att Jesus är den enda som kan hjälpa dig i det här fallet.

Hur har Gud avslöjat att Bibeln är Gud ord? I Bibeln?
Citera
2013-11-11, 12:00
Medlem
Bogomils avatar
Det är emå otroligt att nån vill spilla tid på att upprepa 3-4 sidors semantiska krumbukterier för ännu engång att hamna i "det bara är så".

Med hjälp av strawmen och i stort sett varenda argumentationsfel i rationalismens metodologi.
Citera
2013-11-11, 12:02
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är emå otroligt att nån vill spilla tid på att upprepa 3-4 sidors semantiska krumbukterier för ännu engång att hamna i "det bara är så".

Med hjälp av strawmen och i stort sett varenda argumentationsfel i rationalismens metodologi.
Plus selektiva citeringar.

Det är som att banka huvudet i en vägg. Lika givande.
Citera
2013-11-11, 12:15
Avslutad
Citat:
Gud har avslöjat för oss att Bibeln är Guds ord

Vart har han avslöjat detta?
Citera
2013-11-11, 12:18
Bannlyst
Citat:
Är du absolut säker på att Gud existerar, och att du är en äkta Kristen?

Har du glömt vad Bibeln säger, om att Kristus ska vara huvudet av varje man, och inte ens eget personliga förstånd?
Jag är nog rätt långt ifrån en äkta kristen.
Citera
2013-11-11, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Inte alls. Vi vet inte nog mycket om ämnet ännu. Däremot hanterar inte vetenskapen absoluta sanningar heller.

Om jag måste göra generaliseringar för att få igenom en poäng till tjockskalliga svammelpellar så gör jag det. Det gulliga är att du tycker det är lämpligt att märka ord för att få spela allan i vanlig ordning.
"märka ord" var en rätt gullig beskrivning av förnekandet av några av dom märkligaste resultat som experimentiell fysik har genererat!
Citera
2013-11-11, 12:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
"märka ord" var en rätt gullig beskrivning av förnekandet av några av dom märkligaste resultat som experimentiell fysik har genererat!

En kommentar som skulle ha varit mer övertygande om du inte hade demonstrerat din egen okunskap om ämnet.
Citera
2013-11-11, 12:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Det har jag inte gjort. Du väljer att tolka det så, så att du får spela allan, som sagt. Ta nu och lugna ner dig din spellevink. Ditt trollande tillför ingenting.
Citera
2013-11-11, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Logik är observation och analys. Verkligheten bryr sig inte om någon analyserar dess funktioner eller ej.
Kausalitet är inte bunden till vår observation av den, men det är inte samma sak som logik.
Händelsen händer oavsett, men logiken är vår tolkning av händelsen.
Men du får väl ändå hålla med om att detta var ganska korkat skrivet, Sepiritz?
Citera
2013-11-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Det är bara så" med din ännu icke-presenterade anti-logik.
Nu kommer du med dina absoluta påståenden igen, fast du samtidigt säger att du förnekar absoluter.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har fortfarande bara ditt ord på det. "Det-bara-är-så" räcker inte långt. När kommer du med resten?
När du slutar förneka Gud så kanske du kan få resten, men troligtvis kommer du dö i dina synder, och du kommer få vänta tills domedagen, eftersom ditt förnekande av Gud har gett dig stor förvirring, så att du inte kan se verkligheten.

Det står i Bibeln att Gud har förblindat vissa människor så att de inte kan se sanningen, vilket demonstreras av alla ateister som tror att de förnekar absoluta sanningar, även fast de bekräftar och använder dom hela tiden.
Senast redigerad av elsydeon 2013-11-11 kl. 13:26.
Citera
2013-11-11, 13:22
Medlem
kef71s avatar
Citat:
När du slutar förneka Gud så kanske du kan få resten, men troligtvis kommer du dö i dina synder, och du kommer få vänta tills domedagen.

Hot och trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in