2013-11-09, 22:57
Bannlyst
Uppflyttade William Carvalho spelar för Sporting mot Benfica i cupen. Rui Patricio har släppt in 4 mål mot Benfica på estadio da luz. Dock har han gjort en del svettiga räddningar. Mycket snack om hans vara eller icke-vara bland de portugisiska kommentatorerna inför den stundande play-off matchen.

Benfica-Sporting pågår

André Almeida spelar ytterback mot Sporting i nuläget. Han är den tänkbara ersättaren om Pereira/Coentrao går sönder.
Citera
2013-11-10, 01:40
Bannlyst
Hur tror ni att Portugal kommer att mönstra mot Sverige?

Jag tror 4-3-3: Rui Patricio, Pereira, Pepe, B.Alves, Coentrao, Veloso, Moutinho, Meireles, Nani, Postiga, Ronaldo

Det kommer totalt rövknulla oss. Vi måste spela som ett kollektiv och få laget ur balans. Vi måste ta vara på våra lägen samtidigt som vi vet att Portugals mittfält är väldigt sårbara på kontringar. Dvs, vi måste göra en 100 procentig väl genomförd defensiv match.
Citera
2013-11-10, 01:51
Bannlyst
Nicola Rizzoli dömer matchen i Portugal och Howard Webb matchen i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2835&grupp=9155&artikel=5 697988
Citera
2013-11-10, 05:56
Medlem
Såhär dagar innan matcherna känns det ju fortfarande "hoppfullt". Men sanningen är ju att Portugal kommer mangla sönder oss, dom lär få ett riktigt bra resultat på hemmaplan och sedan bara spela av andra matchen med hjälp av deras försvar som är av halva Real Madrids backlinje.

Gör er själva en tjänst mina vänner och satsa en stor summa pengar på att Portugal går till VM. På så sätt kanske man skyddar sina känslor på något vis.
Citera
2013-11-10, 10:08
Medlem
Gruchos avatar
Jimmie Åkesson tar över svenska landslaget

http://www.youtube.com/watch?v=5eaYaxgxFb4

Det hade blivit bättre?
Citera
2013-11-10, 11:07
Medlem
bagarn29s avatar
Hur pass allvarligt skadad är Per Nilsson, han gick ju ut i gårdagens match.

Såg Jonas Olsson mot Chelsea igår en helt annan spelare i klubblaget där han tom spelar upp bollen på backen inte bara långbollar.
Citera
2013-11-10, 11:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur pass allvarligt skadad är Per Nilsson, han gick ju ut i gårdagens match.

Han verkade inte skadad utan blev råsur då bytet skedde och skällde på sin tränare för det.

Tvingades av planen när Nürnberg ledde med 0-1 i 62:a minuten och inom några minuter låg de under med 2-1, ett av målen dessutom ett självmål av hans ersättare. Förlorade till slut med 3-1.
Citera
2013-11-10, 12:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Hur tror ni att Portugal kommer att mönstra mot Sverige?

Jag tror 4-3-3: Rui Patricio, Pereira, Pepe, B.Alves, Coentrao, Veloso, Moutinho, Meireles, Nani, Postiga, Ronaldo

Det kommer totalt rövknulla oss. Vi måste spela som ett kollektiv och få laget ur balans. Vi måste ta vara på våra lägen samtidigt som vi vet att Portugals mittfält är väldigt sårbara på kontringar. Dvs, vi måste göra en 100 procentig väl genomförd defensiv match.

Återstår väl att se om ytterbackarna kan spela, som sagt. Förvisso på papperet ett bra lag, men inget omöjligt motstånd. Som bekant oavgjort både hemma och borta mot mediokra Israel i VM-kvalet, och oavgjort hemma mot svaga Nordirland. Om Sverige kan undvika de numer nästan obligatoriska slapstickmisstagen i synnerhet av mittbackarna tycker jag det bör finnas goda möjligheter till ett VM i Brasilien. Pressen är enorm på Portugal och i synnerhet Ronaldo, och laget har inte sällan svårt att leva upp till favorittrycket. Jag hade föredragit Grekland eller Ukraina som motståndare, men väljer Portugal före Kroatien. Det blir förbannat spännande hur som helst med Ronaldo och Ibrahimovic i sådan sanslös form. En avgörande fråga är förstås hur mittfältet ska formeras för att helt enkelt vinna den kampen på bortaplan - en energiskt defensiv och om det behövs "spelförstörande" uppställning är vad jag vill se, inte naiv offensiv optimism som mot Ukraina i EM. Portugiserna kommer att ha ett klart procentuellt bollinnehavsövertag, men det ska vara möjligt att avväpna dem. Det skulle vara så underbart att efter en timmes spel få se Ronaldo så frustrerat uppgiven och indignerad som nästan bara han kan vara...
Senast redigerad av Ezzelino 2013-11-10 kl. 12:15.
Citera
2013-11-10, 15:50
Medlem
Jag som totalt saknar kunskap om spelsystem och flertalet spelare är lite fundersam över den mentala biten hos lagen, särskilt Sverige då.

Det är svårt att veta var man har spelarna. De har ju på sätt och vis blivit jämna i.o.m. att de ofta brukar rycka upp sig under matchens gång, men innan dess så kan de lika gärna uppvisa ett väldigt tafatt eller räddhågset spel. Ett typexempel var väl matchen mot Ukraina i EM förra året, samt mot tyskarna i Berlin.

Är det bara jag som är orolig att spelarna viker ner sig i onödan i minst en halvlek? Som sagt är jag inte kunnig om taktik, men den skillnaden i spel kan väl inte bara förklaras med bra byten eller en skön klunk Powerade i halvtidsvilan?

Brukar Portugal höja sig i de här sammanhangen?
Citera
2013-11-10, 17:03
Medlem
En positiv grej inför mötena är väl att det under helgen har sett ovanligt bra ut för dom svenska landslagsspelarna i sina klubbar. Zlatan är som vanligt, hattrick-hjälte igår.
Sebastian Larsson gör en sjukt bra insats mot City idag och är en stor bidragande orsak till att Sunderland vinner med 1-0 där.
Jonas Olsson gör en ny grym match på bortaplan mot Chelsea, en match som WBA bör ha vunnit.
Kacaniclic startar borta mot Liverpool, gör ingen bra insats direkt precis som hela hans lag men ändå viktigt att spela en sån bra match inför nästa vecka.
Martin Olsson och Elmander spelar hela matchen för Norwich mot West Ham och vinner med 3-1, båda gör ganska bra insatser.
Antonsson startar för Bologna som dock förlorar med 2-1 efter mål i 90 minuten.
Lustig gör en OK match för Celtic i CL mot Ajax men vilade i helgen för att vara fräsch till playoff.
Alla tre mittfältare Elm, Kim och Wernbloom startar för sina ryska lag och gör alla en bra insats och vinner matcherna.

Man måste säga att det inte är några världsklassgrejer, men definitivt ett bra tag sedan det var så bra för alla spelare samtidigt. Hoppas det kan bära med sig in till landslaget.
Citera
2013-11-10, 19:08
Medlem
mishimas avatar
Jimmy Durmaz kommer från tre raka ligasegrar med Genclerbirligi. Vad jag har läst mig till har han varit bra och idag gjorde han också matchavgörande.
Citera
2013-11-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jimmy Durmaz kommer från tre raka ligasegrar med Genclerbirligi. Vad jag har läst mig till har han varit bra och idag gjorde han också matchavgörande.

Tycker alltid Erkan Zengin varit bättre än honom när jag sett dem göra inhopp. Oavsett ser jag mycket hellre Kakaniklic och Larsson!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in