2013-11-10, 20:12
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mousetrap
Det är ju inte så jävla svårt att spraya på lite rengöringsmedel och torka efter sig!

På mitt gym finns där sprayflaskor och industripapper!
Rätt som det är så greppar man stadigt en vikt eller en spak, bara för att höra ljudet "klatch" och känna svettigt kladd. Många glömmer att torka av efter sig.
Citera
2013-11-10, 20:15
Medlem
Yundais avatar
Kör alltid med långärmat även mitt i sommaren samt en handduk att torka rent med.
Däremot inte långbyxor! Så stökigt med knälindorna då.

Orsak till mycket kläder är enbart för att minska skaderisken p.g.a. kalla muskler och så skaver styrkelyftarbältet om man har lite tunn tröja.
Citera
2013-11-10, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Rätt som det är så greppar man stadigt en vikt eller en spak, bara för att höra ljudet "klatch" och känna svettigt kladd. Många glömmer att torka av efter sig.

Det är ingen som glömmer, det är tattare som inte torkar efter sig, borde bli mer diciplin på det där får man 5 varningar sen ryker kortet!
Senast redigerad av Mousetrap 2013-11-10 kl. 20:30.
Citera
2013-11-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
För att gymmet är en plats dit man går för att träna och inte visa upp sig. Vilket de erfarna "biffarna" förstått och klär sig bekvämt medan de "taniga nybörjarna" inte förstått detta än. Bara en teori.

Och sen när blev det bekvämt att träna i hodie och mjukisbyxor.

Det mest bekväma skulle seriöst vara kalsonger.
Citera
2013-11-10, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhatIsThis
hehe orka, pass efter pass och år efter år...

Det tar 20 sec att tvätta av efter sig, antar att du är ett WT!
Citera
2013-11-10, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy
Och sen när blev det bekvämt att träna i hodie och mjukisbyxor.

Det mest bekväma skulle seriöst vara kalsonger.

Det håller jag inte med om då brallorna och tishan jag har på mig fångar upp en hel del svett!

Svettas du inte när du tränar?
Citera
2013-11-10, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mousetrap
Det håller jag inte med om då brallorna och tishan jag har på mig fångar upp en hel del svett!

Svettas du inte när du tränar?

Tränar man i långbyxor och hodie skulle man ju förgå.

Kör shorts och linne, för kylningen skull. Svettas gör man ju endå.
Citera
2013-11-10, 20:42
Medlem
Är det bara jag som tar vad jag kan hitta inför gymmet, klädmässigt alltså? Eller har alla ett speciellt set med kläder de alltid tränar i?

Ibland blir det mjukisbrallor + t-shirt, ibland mjukisbrallor och linne. Ibland blir det till och med shorts och linne!

Jag brukar dock dra mig mer mot t-shirt då jag börjar få lite "backne" vilket jag inte är så nöjd med. Något man kan göra åt det? Scrub/peeling eller något?
Citera
2013-11-10, 20:44
Medlem
Jag tror de är för att de taniga använder helt vanliga träningskläder från till exempel Adidas som de också använder eller har använt på typ idrotten, fotbollen eller någon annan aktivitet. De biffiga killarna däremot är lite mer inställda på byggar kläderna från märken som till exempel gasp, och där är det mycket mer byxor och hoodies.
Citera
2013-11-10, 20:57
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yundai
Kör alltid med långärmat även mitt i sommaren samt en handduk att torka rent med.
Däremot inte långbyxor! Så stökigt med knälindorna då.

Orsak till mycket kläder är enbart för att minska skaderisken p.g.a. kalla muskler och så skaver styrkelyftarbältet om man har lite tunn tröja.

Var har du hört det med kalla muskler? Att värma upp lär ju inte vara samma sak som att ha en tjocktröja på sig. Låter som riktig bro science.
Citera
2013-11-10, 21:12
Medlem
FridgePacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Var har du hört det med kalla muskler? Att värma upp lär ju inte vara samma sak som att ha en tjocktröja på sig. Låter som riktig bro science.
Jag garvade också rejält åt detta.

Ont: Kör nästan jämt långbyxor och tanktop/t-shirt. Beroende på.

Klassas som smal/tränad.
Citera
2013-11-10, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre

Alltså vad fan är du dum i huvudet? Dra dina händer i snön när det är 20- ute. Håll dem där 5min och försök röra dem, ''kan inte'' exakt. Man blir stel av kyla, värmer man upp blir man mindre stel, ökar risken att komma ur gymmet oskadad.

Sen om man har en tjocktröja så bidrar det till att man blir varmare, fast du kanske går naken på vintern inte fan vet jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in