2013-11-13, 13:37
Medlem
Brukar köra i ett par långbrallor och oftast ett linne eller en t-shirt. Är inte biff men inte sådär jättespinkig heller. Tycker det är motiverande när man kan se att man får lite "pump" och gissar på att detta är samma anledning som alla andra tränar i linne med. Det är väl trots allt därför majoriteten gymmar, för att få stora muskler så ser inte problemet.
Citera
2013-11-13, 18:10
Medlem
Jag brukar se "biffar" träna i stora gasp-linnen och mjukisbyxor istället.

Jag själv brukar ha på mig en t-shirt och shorts oftast, när jag kör marklyft har jag på mig mjukisbyxor istället.
Citera
2013-11-13, 20:34
Medlem
Bert-Ljungs avatar
"Biffarna" på mitt gym kör oftast i så kallade gasplinnen och mjukisbyxor medans de taniga personerna oftast kör i en vanlig t-shirt och shorts. Är själv varken "biff" eller tanig och jag kör i en funktionströja och shorts eller mjukisbyxor
Citera
2013-11-13, 23:00
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naitzabez
Alltså vad fan är du dum i huvudet? Dra dina händer i snön när det är 20- ute. Håll dem där 5min och försök röra dem, ''kan inte'' exakt. Man blir stel av kyla, värmer man upp blir man mindre stel, ökar risken att komma ur gymmet oskadad.

Sen om man har en tjocktröja så bidrar det till att man blir varmare, fast du kanske går naken på vintern inte fan vet jag

Men det är en jävla skillnad på att ta på sig en varm tröja och att värma upp t.ex. axlarna genom att veva med armarna. Det ena sättet gör bara att man blir svettig och varm, det andra sättet fyller lederna med ledvätska. Du får gissa vilket och som följdfråga kan du reflektera över vilken av de två som minimerar skaderisken.

Inte fan tränar man med tjocktröja.
Citera
2013-11-14, 15:27
Medlem
Kenanooos avatar
Att hoodie döljer acne på ryggen kan jag gå med på, men det bidrar även väldigt mycket till den ökade tillväxten av ännu mer acne. Det är lika idiotiskt som att dölja finnar med smink, det hjälper rent kosmetiskt i det korta loppet, men i det långa loppet blir acnen värre.
Citera
2013-11-14, 18:20
Medlem
Har inte läst alla svar i tråden men.
Jag kan hålla med om detta fenomen (till viss del) och jag tillhör en den "taniga" sorten.. Här är min förklaring till varför:

Taniga är inte oftast taniga för att de ha tränat mindre utan för de har en annan kroppsbyggnad med annan sorts muskler. Detta gör att vi hellre sysslar med mer "riktig idrott" och konditionskrävande sporter som tex Löpning, Innebandy, Fotboll osv. Oftast är vi mest bekväma med att utöva idrott i riktiga gympakläder dvs shorts och t-shirts.

Min uppfattning är att de flesta muskelbyggare går bara till gymmet för bygga muskler, de gör inget annat utöver det (annars brukar man inte kalla sig muskelbyggare). Gymmet är oftast allt de har när gäller någon slags träning. Vi "taniga" går till gymmet för att förbättra muskelstyrkan till vår ordinarie idrott eller så går vi dit för rehaba en idrottsskada .

Muskelbyggarna som ofta inte har någon annan sporterfarenhet går till gymmet som det vilket place som helst och tar på sig bekvämaste eller mest praktiska kläderna -de har inga andra referenser (de närmaste är väl TV-soffan...) men det är klart att det är praktiskt också då man inte behöver värma lika mycket eller bli kall mellan passen själv kör jag högt tempo hela passet så att jag håller värmen hela tiden efter uppvärmningen.

Jag kör alltid ordentligt med uppvärmning innan (ca 20 min intensivt cykel eller rodd) och blir rejält svettig. Detta eftersom jag rehabtränar nu och inte vill förlora konditionen. Men inte en chans att jag hade gjort detta i mjukisbyxor och hood-tröja. Never ever.
Senast redigerad av rzr 2013-11-14 kl. 18:30.
Citera
2013-11-19, 07:20
Medlem
Jag själv är relativt biffig, jag kör i tshirt och shorts. U MAD?
Citera
2013-11-20, 16:45
Medlem
Ookays avatar
Har suttit och funderat på detta och ja, det stämmer! Dock vet jag inte varför det är så...
Citatet nedan är nog den "teori" jag skulle gå med på.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatIsThis
If it works for you!

Vanligtvis så blir de som STYRKEtränar inte speciellt varma då de vilar 1-2 min per set och kör endast några få reps, samt vilar mkt mellan varje övning. Men alla är olika.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in