2013-11-10, 19:35
Medlem
Varför är det egentligen så?

Detta är inget problem för mig alltså, utan det är bara en ren spekulering för skojs skull.

Det vanligaste är att "biffarna" tränar i mjukisbyxor/vindbyxor eller liknande och sedan en hood/luvtröja på överkroppen.

Dom lite mer spinkiga och taniga grabbarna tränar väldigt ofta i shorts och linne.

Vill biffarna dölja sina utslag av diverse preparat?

Vill spinkiga visa upp sina späda kropp inför alla andra?

Varför vill inte biffarna posera med sina biceps?
Citera
2013-11-10, 19:39
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Tror att biffarna har mycket kläder så här års när de bulkar och lägger på sig lite extra fett. De spinkiga vill väl visa upp sina muskler och väldefinierade former som uppstår pga avsaknaden av fett.
Citera
2013-11-10, 19:39
Medlem
För att gymmet är en plats dit man går för att träna och inte visa upp sig. Vilket de erfarna "biffarna" förstått och klär sig bekvämt medan de "taniga nybörjarna" inte förstått detta än. Bara en teori.
Citera
2013-11-10, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av divison
Varför är det egentligen så?

Detta är inget problem för mig alltså, utan det är bara en ren spekulering för skojs skull.

Det vanligaste är att "biffarna" tränar i mjukisbyxor/vindbyxor eller liknande och sedan en hood/luvtröja på överkroppen.

Dom lite mer spinkiga och taniga grabbarna tränar väldigt ofta i shorts och linne.

Vill biffarna dölja sina utslag av diverse preparat?

Vill spinkiga visa upp sina späda kropp inför alla andra?

Varför vill inte biffarna posera med sina biceps?

Det är bra att komma varmt klätt så här på vintern. Kalla muskler leder till mer skador. Om biffarna får skador kan dom inte träna vilket är viktigt för dem. Sedan får många (jag har också fått en del) så kallad ''backne'' vilket är akne på ryggen som är vanligt bland styrketränande personer. Det är inte så roligt att gå runt med sin breda piltavla till rygg fylld med akne och sår. Många spinkiga har inte kommit in i den fasen än med backne och kan därför klä sig mer naket. ( vilket är najs, man vill ju se sina muskler när man tränar. Många tror man är en stor douche bag om man drar lite poses i spegeln med det är i 8/10 fall för ens egen skull.)

Sen om det är för att man tar preparat kan jag inte svara på, jag utgick från mig själv.
Citera
2013-11-10, 19:41
Medlem
De som tränar i shorts är ju normalt sätt inte riktiga "gymmare". De tränar nog oftast någon annan sport eller har precis börjat styrketräna. Vad gäller tröja på "vana" gymmare är nog oftast att man faktiskt blir kall mellan övningarna! Du ser oftast friidrottare med jackor oftare än i linnen...
Citera
2013-11-10, 19:46
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naitzabez
Det är bra att komma varmt klätt så här på vintern. Kalla muskler leder till mer skador.

Detta är anledningen för mej med. Dessutom lider jag även lite av bigorexia Startar alltid med långärmat för att sedan slita av mej den 15-30minuter in i träningen, eller när svetten rinner!

Citat:
Ursprungligen postat av WhatIsThis
De som tränar i shorts är ju normalt sätt inte riktiga "gymmare". De tränar nog oftast någon annan sport eller har precis börjat styrketräna.
Håller inte med. Visst tränar jag annan sport också men kvalificerar mej ändå som "riktig" gymare!

Långbyxor är något jag inte klarar av att träna i. Klumpigt, trångt, varmt och känner mej som en typical discogymare
Citera
2013-11-10, 19:48
Moderator
Fear2bes avatar
Tränar man utan att ha långärmat och träningsbyxor så lämnar man stora svettpölar överallt ikring sig. Finns inget äckligare på ett gym än att få andra människors svettiga kladd på sig.
Citera
2013-11-10, 19:49
Medlem
Thomaspunkts avatar
På "mitt" gym är de som är "coola" och pratar steroider mer eller mindre öppen som kör med stora gaspbyxor och en hoodie. Resten är det en salig blandning mellan.

Jag själv tränar i shorts och och en bekväm t-shirt som är någon storlek för stor.
Citera
2013-11-10, 19:50
Bannlyst
Jag vet inte tar inget prepp och är ganska liten om man gämför med mitt gyms biffar, jag har träningsbrallor men skulle svettas sönder i en hoodie därför kör jag linne eller tisha, rätt gött och se ner musklerna spelar när man står med hantlar eller skivstång!
Citera
2013-11-10, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Tränar man utan att ha långärmat och träningsbyxor så lämnar man stora svettpölar överallt ikring sig. Finns inget äckligare på ett gym än att få andra människors svettiga kladd på sig.

Det är ju inte så jävla svårt att spraya på lite rengöringsmedel och torka efter sig!

På mitt gym finns där sprayflaskor och industripapper!
Citera
2013-11-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mousetrap
Det är ju inte så jävla svårt att spraya på lite rengöringsmedel och torka efter sig!

På mitt gym finns där sprayflaskor och industripapper!

hehe orka, pass efter pass och år efter år...
Citera
2013-11-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Långbyxor är något jag inte klarar av att träna i. Klumpigt, trångt, varmt och känner mej som en typical discogymare

If it works for you!

Vanligtvis så blir de som STYRKEtränar inte speciellt varma då de vilar 1-2 min per set och kör endast några få reps, samt vilar mkt mellan varje övning. Men alla är olika.

Sen är det ju olika på olika gym. Vissa gym är ju verkligen snorheta på sommaren medan andra är extremt kyliga. Men för att sammanfatta TS frågeställning så skulle jag vilja påstå att tröja+långbyxor ofta beror på hur varmt det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in