2013-11-09, 20:59
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Snyggare kanske, men inte alls lika tydligt och lättförståeligt.
Fast de flesta här har väl koll på vad en läst är?
Citera
2013-11-09, 21:45
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Även om alla förstår vad som avses kan jag nog tycka att en språklig övertydlighet är snyggare i det här fallet.
Citera
2013-11-09, 23:50
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Och på tal om kvasimetadiskussioner, jag stör mig rätt mycket på användningen av "på ##-lästen". Så säger man väl egentligen inte på svenska?

Hmm, jag har nog aldrig reflekterat över det tidigare... Vad föreslår du istället?
Citera
2013-11-10, 00:05
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Absolut, men med tanke på alla mängder av varianter på lästnamn som finns, allt från numreringar och bokstäver till ortsnamn och personnamn plus då alla potentiella meningsbyggnader de ska placeras in i så är det högst troligt att det i många fall kan vara förvirrande om man bara skriver "på ...", särskilt för de som inte är jätteinsatta eller om det är en liten mindre känd tillverkare med för de flesta okända lästnamn.
Citera
2013-11-10, 10:18
Medlem
hoodogs avatar
Äh, nu får det vara nog med hårklyverier och metadiskussioner på ett tag. Åter till skorna och framåtandan!

Hur ser det ut för er framöver? Har ni några beställningar/MTO:er/planerade inköp eller annat kul att se fram emot och få oss andra att dregla lite över? Jag behöver inspiration när vädret tydligen har iklätt sig sin novemberskrud på riktigt...

Pörr: Hur går det egentligen med dina nyköpta och förhållandevis "stekiga" Santonis? Har du fått in dem i rotationen än?
Citera
2013-11-10, 11:15
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM
Jag tycker att mina nya Coniston är lite mörkare än tan. De känns mer mellanbruna. På bilden är det ett par mellanbruna Loake Buckingham, ett par Coniston i tan och ett bält i tan. Rätt stor skillnad mellan bältet och C&J.

http://oi43.tinypic.com/n68ahc.jpg

Okej, det kanske är kul kuriosa, men jag förstår inte riktigt var alla handskar, bälten och andra skor kommer in i bilden - den ursprungliga frågeställningen var vilken av Saphirs produkter man ska använda om man vill behålla originalfärgen på ett par Coniston. Då väljer man en produkt som är i samma eller ljusare nyans, alltså ljusbrun. Mellanbrun blir alldeles för mörk.
Citera
2013-11-10, 13:35
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Äh, nu får det vara nog med hårklyverier och metadiskussioner på ett tag. Åter till skorna och framåtandan!

Hur ser det ut för er framöver? Har ni några beställningar/MTO:er/planerade inköp eller annat kul att se fram emot och få oss andra att dregla lite över? Jag behöver inspiration när vädret tydligen har iklätt sig sin novemberskrud på riktigt...

Pörr: Hur går det egentligen med dina nyköpta och förhållandevis "stekiga" Santonis? Har du fått in dem i rotationen än?

Jag fick mina MTO Carmina chukka i burgundy i måndags och beställde en Vass Old English i mörkbrun "museum" calf i onsdags. Man måste ju ha nåt att se framemot :-)
Citera
2013-11-10, 13:41
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Jag fick mina MTO Carmina chukka i burgundy i måndags och beställde en Vass Old English i mörkbrun "museum" calf i onsdags. Man måste ju ha nåt att se framemot :-)
Lite OT men jag trodde jag träffade dig i torsdags. Jag mötte en random Investment Banker i grå flanellkostym och ett par mycket välputsade Belgrave med ett namn som är "Rolle"-kompatibelt. Till slut frågade jag honom lite diskret men han hade ingen aning om vad jag pratade om.
Citera
2013-11-10, 14:41
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Lite OT men jag trodde jag träffade dig i torsdags. Jag mötte en random Investment Banker i grå flanellkostym och ett par mycket välputsade Belgrave med ett namn som är "Rolle"-kompatibelt. Till slut frågade jag honom lite diskret men han hade ingen aning om vad jag pratade om.

Skönt att höra att folk putsar skorna...
Jag är detaljhandlare snarare än banker dock, förvisso med flannelkostym
Citera
2013-11-10, 16:26
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Ah, nu känns det redan mycket bättre!

Jag har sett en del Carmina MTO:s som visats på SF den senaste tiden. Vilken av dessa, om någon, är dina skor från? Och eftersom vi nu alla vet att du behärskar tekniken, ser jag (och säkert alla andra i tråden) fram emot att du lägger upp lite bilder själv på dem...

Vilken OE var det du beställde? Den vanliga eller "tvåan"? På vilken läst? Det ska bli riktigt intressant att se hur den nya leverantören av museum calf håller stånd i jämförelse med Ilcea. Vad jag sett så verkar det se minst lika bra ut. Tar förresten Vass fortfarande mer i betalt för museum-lädret?
Citera
2013-11-10, 18:51
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ah, nu känns det redan mycket bättre!

Jag har sett en del Carmina MTO:s som visats på SF den senaste tiden. Vilken av dessa, om någon, är dina skor från? Och eftersom vi nu alla vet att du behärskar tekniken, ser jag (och säkert alla andra i tråden) fram emot att du lägger upp lite bilder själv på dem...

Vilken OE var det du beställde? Den vanliga eller "tvåan"? På vilken läst? Det ska bli riktigt intressant att se hur den nya leverantören av museum calf håller stånd i jämförelse med Ilcea. Vad jag sett så verkar det se minst lika bra ut. Tar förresten Vass fortfarande mer i betalt för museum-lädret?

Eller hur

Mina är en burgundy chukka på dainite, modell 902 med fem snörhål. En SF grupp MTO via SkoAB. Har samma modell i tan sen tidigare.

Om du hänger på SF så har du kanske sett RogerP's OE i Gold museum. Är en rak rip-off av den, färgen undantaget. OE II utan brogueing. Vinglade länge mellan U och F; landade slutligen i F. Mer Lobb än Girling mao...Gjorde jag rätt? Hmm...

Jag lyckas uselt med att ladda upp bilder här, det blir sjukt med dubletter av någon anledning. Så, guidar till Insta istället, om det är OK. Samma användarnamn som här.
Citera
2013-11-10, 18:54
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Eller hur

Mina är en burgundy chukka på dainite, modell 902 med fem snörhål. En SF grupp MTO via SkoAB. Har samma modell i tan sen tidigare.

Om du hänger på SF så har du kanske sett RogerP's OE i Gold museum. Är en rak rip-off av den, färgen undantaget. OE II utan brogueing. Vinglade länge mellan U och F; landade slutligen i F. Mer Lobb än Girling mao...Gjorde jag rätt? Hmm...

Jag lyckas uselt med att ladda upp bilder här, det blir sjukt med dubletter av någon anledning. Så, guidar till Insta istället, om det är OK. Samma användarnamn som här.

Missade att svara på frågan om priset inser jag...Betalade €520 inkl trä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in