2013-11-09, 11:26
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken
För det priset är det bara att slå till!
Finns väl ingen anledning att stirra sig blind på priset. Först och främst måste man ju vilja ha skon och tro att man kommer att använda den. Att köpa en sko till garderoben för 1500:- är en rätt dyr affär.
Citera
2013-11-09, 11:34
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Japp det är den skon som jag har blivit erbjuden och köpa (felköp av en kompis). Ska ta en närmare syn på skorna innan jag bestämmer mig för att köpa dem. Men priset talar för ett köp.

aja tack för informationen JohnnyDungeon och Fixiebike

Jag håller inte med om att det är en galen blandning. Monkstraps med medaljong är inte särskilt ovanligt, finns massvis med såna modeller. Sen har de gjort den med norvegese-konstruktion också. Men som cst säger: oavsett vad, gillar du dem, köp, gillar du dem inte jättemycket, köp inte.
Citera
2013-11-09, 11:36
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Japp det är den skon som jag har blivit erbjuden och köpa (felköp av en kompis). Ska ta en närmare syn på skorna innan jag bestämmer mig för att köpa dem. Men priset talar för ett köp.

aja tack för informationen JohnnyDungeon och Fixiebike

Klart du ska köpa den om du gillar den.
Jag skulle själv kunna tänka mig den.
Ett kanonpris är det.
Citera
2013-11-09, 11:40
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Finns väl ingen anledning att stirra sig blind på priset. Först och främst måste man ju vilja ha skon och tro att man kommer att använda den. Att köpa en sko till garderoben för 1500:- är en rätt dyr affär.

Medhåll. Att titta på priset först och sedan på skon är ju bakvänt. Sånt är jävligt vanskligt, för det är lätt att lyckas övertyga sig själv att man gillar något som man egentligen inte gillar, bara för att priset är fördelaktigt. Kognitiv dissonans tror jag det heter på fackspråk. Så sitt inte hemma framför skärmen och fundera, antingen är det kärlek vid första ögonkastet eller så är det det inte och då låter man bli.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2013-11-09 kl. 11:42.
Citera
2013-11-09, 12:43
Medlem
Doftpelargons avatar
Jag sitter på ett par 1000 Mile Boots från Wolverine i rostfärg. Jag råkade dock skrapa upp en del på ena skon och försökte fixa till det genom att lägga på lite skokräm. Dock i för mörk färg som jag sedan fick kämpa med att få bort. Då försvann också tyvärr en del av originalfärgen i skon. Har försökt fixa till det igen men hittar inte riktigt rätt med färgen. Någon som har tips på vilken färg på skokräm jag ska välja eller vilka jag ska blanda emellan?

Har tidigare använt denna skokräm: http://www.davidsonsskomakeri.com/skovardsprodukter/skokram/creme-1925

Tack på förhand!
Citera
2013-11-09, 13:07
Medlem
Disco-Mannens avatar
Kan meddela att jag har köpt Meermin skorna. Skorna satt som en smäck på fötterna, när våren blommar så kommer jag att börja använda dem.
Citera
2013-11-09, 13:50
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Kan meddela att jag har köpt Meermin skorna. Skorna satt som en smäck på fötterna, när våren blommar så kommer jag att börja använda dem.

Det måste ju innebära att stilen föll dig i smaken. Isf är det bara att gratulera till ett bra köp!

Vi ser fram emot bilder när våren väl kommer.
Citera
2013-11-09, 18:06
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Coniston är väl tan = ljusbrun? Det är således den du ska ha. Mellanbrun kommer att bli för mörk.
Jag tycker att mina nya Coniston är lite mörkare än tan. De känns mer mellanbruna. På bilden är det ett par mellanbruna Loake Buckingham, ett par Coniston i tan och ett bält i tan. Rätt stor skillnad mellan bältet och C&J.

http://oi43.tinypic.com/n68ahc.jpg
Citera
2013-11-09, 20:01
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Hrmpf, tar du del av diskussionen som förts på de senaste sidorna i tråden, kommer du nog märka att jag knappast är någon purist i sammanhanget. Däremot är jag förvånad att inte du kom med något inlägg igår - diskussionen var ju som klippt och skuren för en gammal knarrig Pörr att ventilera sina än mer knarriga åsikter i.

Däremot tycker jag inte om 348:ans form. Och detta trots att jag ägt två par skor på den lästen tidigare. Den är helt enkelt för långsmal, mejslad och "trökig" för min smak.

Eftersom jag sysslar med något så nyklassicistiskt som att arbeta på dagarna hinner man ibland inte med att lägga sig i de intressanta diskussionerna som är och när man väl ser vad som har hänt under dagen är det tyvärr för sent att starta om på nytt. Men det kommer som bekant fler tillfällen.

Och på tal om kvasimetadiskussioner, jag stör mig rätt mycket på användningen av "på ##-lästen". Så säger man väl egentligen inte på svenska?
Citera
2013-11-09, 20:31
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Eftersom jag sysslar med något så nyklassicistiskt som att arbeta på dagarna hinner man ibland inte med att lägga sig i de intressanta diskussionerna som är och när man väl ser vad som har hänt under dagen är det tyvärr för sent att starta om på nytt. Men det kommer som bekant fler tillfällen.

Och på tal om kvasimetadiskussioner, jag stör mig rätt mycket på användningen av "på ##-lästen". Så säger man väl egentligen inte på svenska?

Varför skulle man inte kunna säga så?
Citera
2013-11-09, 20:41
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Varför skulle man inte kunna säga så?
Är det inte snyggare att bara säga "på 337"?
Citera
2013-11-09, 20:54
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Är det inte snyggare att bara säga "på 337"?

Snyggare kanske, men inte alls lika tydligt och lättförståeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in