2013-09-06, 16:23
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz
Är det någon här som är bekant med G&G TG73 läst? Jag kör normalt med 10,5 i DG70 lästen och MH71 med f vidd. Funderar på att beställa ett par wholecut i från G&G men är väldigt osäker på hur modellen är om man behöver gå upp en halvstorlek eller inte.

Jag har ett par GG på DG70 och ett par på TG73 och jag kör samma strl och vidd. Tycker att DG70 är tajtare i tåboxen men det kan också bero på att den skon har en cap toe. Enligt GG själva ska alla läster passa lika då de ska vara identiska förutom hur tån är utformad.
Citera
2013-09-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Jag har ett par GG på DG70 och ett par på TG73 och jag kör samma strl och vidd. Tycker att DG70 är tajtare i tåboxen men det kan också bero på att den skon har en cap toe. Enligt GG själva ska alla läster passa lika då de ska vara identiska förutom hur tån är utformad.

Tack för infon! Nu känner jag att man vågar skickar efter skorna
Citera
2013-09-06, 17:50
Medlem
Kopparstadens avatar
Får väl slänga upp ett bidrag på temat "bild när jag har på min sko ute"

http://i.imgur.com/EDT8y93.jpg

EG Galway, läst 82, edwardian antique.
Senast redigerad av Kopparstaden 2013-09-06 kl. 17:57. Anledning: trasig länk
Citera
2013-09-06, 18:52
Medlem
Herr gurkas avatar
Sommarens kanske sista strumplösa kväll. C&J Cavendish och linnebyxor från Incotex.

http://i.imgur.com/ynAlaR1.jpg

Edit: Vackert, Kopparstaden! Jag blir mer och mer sugen på säsongsskifte nu. Jag blir glad varje gång det regnar och jag får ta på mig kängorna istället för loafersen.
Senast redigerad av Herr gurka 2013-09-06 kl. 18:57.
Citera
2013-09-06, 19:37
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Sommarens kanske sista strumplösa kväll. C&J Cavendish och linnebyxor från Incotex.

http://i.imgur.com/ynAlaR1.jpg

Edit: Vackert, Kopparstaden! Jag blir mer och mer sugen på säsongsskifte nu. Jag blir glad varje gång det regnar och jag får ta på mig kängorna istället för loafersen.

Snygg kombo...lika bra att passa på nu när sommaren hänger i.

Kängorna på min bild är ju inte direkt regnskor med enkel lädersula. Eftersom jag är väldigt förtjust i kängor så använder jag dem gärna året runt, bara det är svalt nog. Kängorna med gummisula ligger fortfarande i källaren och väntar på den fysiska hösten
Citera
2013-09-06, 19:47
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Får väl slänga upp ett bidrag på temat "bild när jag har på min sko ute"

http://i.imgur.com/EDT8y93.jpg

EG Galway, läst 82, edwardian antique.

Mmm, Galway. Var det dem du köpte via SkoAB? Själv har jag reserverat en framtida plats i garderoben för en i dark oak/grain... Det blir nog inte av i första taget, men någon gång blir det!

Enkel lädersula? Då måste det väl varit fråga om en MTO, eller?
Citera
2013-09-06, 20:21
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Mmm, Galway. Var det dem du köpte via SkoAB? Själv har jag reserverat en framtida plats i garderoben för en i dark oak/grain... Det blir nog inte av i första taget, men någon gång blir det!

Enkel lädersula? Då måste det väl varit fråga om en MTO, eller?

Jag har bara köpt Carmina från SkoAB. Du kanske blandar ihop dessa med de i cognac cordovan som var en grupp-MTO.

Galwaysen (eller hur det nu stavas) köpte jag från Malford of London och det är ett par subs som han plockade upp på EG rea och sen sålde vidare till samma pris + frakt. Troligtvis är det en MTO som inte gått genom slutbesiktningen och sen sålts som subs. Jag la en beställning på en Galway MTO från Edwards of Manchester i januari på deras rea som jag inte fått ännu, ett par i Dark Oak med dubbel dainite. Har mejlat dem två gånger senaste månaden och frågat om de hört något då det var sagt 5 mån i leveranstid men de har inte ens svarat...

Hur som helst är Galway en grymt skön känga med ofodrat skaft och läst 82 passar mina fötter så bra som RTW kan. Kändes sköna från första sekunden.
Citera
2013-09-06, 20:32
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Jag har bara köpt Carmina från SkoAB. Du kanske blandar ihop dessa med de i cognac cordovan som var en grupp-MTO.

Galwaysen (eller hur det nu stavas) köpte jag från Malford of London och det är ett par subs som han plockade upp på EG rea och sen sålde vidare till samma pris + frakt. Troligtvis är det en MTO som inte gått genom slutbesiktningen och sen sålts som subs. Jag la en beställning på en Galway MTO från Edwards of Manchester i januari på deras rea som jag inte fått ännu, ett par i Dark Oak med dubbel dainite. Har mejlat dem två gånger senaste månaden och frågat om de hört något då det var sagt 5 mån i leveranstid men de har inte ens svarat...

Hur som helst är Galway en grymt skön känga med ofodrat skaft och läst 82 passar mina fötter så bra som RTW kan. Kändes sköna från första sekunden.

Aha, ja det är nog jag som blandat ihop det helt enkelt. Det är inte helt lätt att hålla reda på alla beställningar och köp som folk i den här tråden gör...

Så det var alltså du som lyckades knipa de där Galwaysen från MoL? Synd att de inte var i min storlek, annars hade jag nog försökt mig på dem också. Jag fick ju tag på mina Westministers från MoL i samma veva...
Citera
2013-09-06, 20:50
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Aha, ja det är nog jag som blandat ihop det helt enkelt. Det är inte helt lätt att hålla reda på alla beställningar och köp som folk i den här tråden gör...

Så det var alltså du som lyckades knipa de där Galwaysen från MoL? Synd att de inte var i min storlek, annars hade jag nog försökt mig på dem också. Jag fick ju tag på mina Westministers från MoL i samma veva...

Ja, jag skickade ett PM och han sa att det var några andra som var intresserade men att han sålde till den som betalade först så jag bad honom skicka PayPal-fakturan och sen betalade jag samma sekund den damp ner. Hyfsat impulsköp

Just det, du fick ju tag i ett par också. Har du några bilder där du bär dem?
Citera
2013-09-06, 20:58
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ja, jag skickade ett PM och han sa att det var några andra som var intresserade men att han sålde till den som betalade först så jag bad honom skicka PayPal-fakturan och sen betalade jag samma sekund den damp ner. Hyfsat impulsköp

Just det, du fick ju tag i ett par också. Har du några bilder där du bär dem?

Missade du min DMS-exposé som jag lade upp några sidor bak i tråden? Där finns det ju bland annat sådana bilder...
Citera
2013-09-06, 23:48
Medlem
dyprs avatar
Jag ska inhandla Fitzroys Brown Calf från Shipton & Heneage.
Borde jag även köpa någon av deras skoblock och skovårdprodukter eller ska jag ta allt sånt via http://herrstil.se/ och http://www.quality-shop.nl/?

Vilka skovårdsprodukter borde jag ha till dessa skor?

Stort tack på förhand!

MVH
Citera
2013-09-07, 20:44
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dypr
Jag ska inhandla Fitzroys Brown Calf från Shipton & Heneage.
Borde jag även köpa någon av deras skoblock och skovårdprodukter eller ska jag ta allt sånt via http://herrstil.se/ och http://www.quality-shop.nl/?

Vilka skovårdsprodukter borde jag ha till dessa skor?

Stort tack på förhand!

MVH

Om du ändå ska beställa skor så får du väl räkna på totalkostnaden av att göra en separat beställning på block och skovårdsprodukter. Kan ju vara så att frakten äter upp det du spar.

Beroende på hur du vill att skorna ska se ut kan du använda en mängd olika nyanser men jag använder Saphirs Cognac till mina skor i chestnut för att behålla originalfärgen. Är du osäker så ta med skorna till en skomakare som säljer Saphir och jämför på plats. Efter du köpt den krämen så vet du ju hur de olika nyanserna ser ut och sen kan ju göra nästa beställning online.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in