2013-11-10, 17:42
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej, Uno markerade inte på tejprullen.

"Kristoffer tillfrågas om vad han har för sorts tejp hemma i sin bostad.
Kristoffer säger efter en stunds eftertanke att han har en sorts vävtejp som han hittade i en
övergiven bil, en Saab som var som en skrotbil och det var för ett par månader sedan.
Tejpen har han använt till att isolera kablar i soft air gun vapen som har ett batteri som driver motorn. Han säger att tejpen kan köpas på bensinstationer, Ica och elaffärer."

Det fetade är en uppgift som borde gå att kontrollera, så det blir klarlagt om det är den upphittade tejpen han talar om. Överhuvud taget så borde det gått att komma mycket längre i utredningen om tejpen. När det gäller själva rullen skall det inte vara så svårt att hitta tillbaka till en tillverkare som vill kännas vid tejpen. Med dennes kunskaper finns det andra förutsättningar att avgöra om bitarna på liket är av samma fabrikat. Det kan mycket väl finnas mönsterskydd och patent som särskiljer den tejpen från konkurrenternas.

Ibland får man uppfattningen att åklagare hellre behåller en omständighet som indicie än att köra det i botten och riskera att det tappar allt bevisvärde.
Citera
2013-11-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Skrot ligger ju lite överallt i skogen. Men det borde ju kunna avgöras om den är av samma modell som den i KJs lägenhet. Är den totalt uppeldad kanske alla bevis är förstörda. Men ytterligare ett indiciebevis till högen kanske.

Först o främst bör man ju utreda vad det är för sängar som funnits i KJ:s ägo och när.
Sen kan man ju fundera på hur och när han skulle fraktat en säng till den platsen.

Grannen påstår ju att han sett KJ bära ut något stort tillsammans med någon.
Denne någon har man ju dock inte hittat (eller rättare sagt ingen man pratat med har sagt sig hjälpt honom att bära saker)
För att flytta en normalstor säng på egen hand måste han ju troligen delat den i mindre delar.

En säng kastades ju när de städade efter hundens mystiska frånfälle.
Sen fick han den där ställbara efter sin farfar.
"Sängen" som han byggde om till vapenfodral var väl från hans mormor, frågan är om det var den som kastades vid "hundstädet". Det var ju inte sängen som sådan som byggdes om utan snarare bäddmadrassen

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Munkjackan är av samma modell som den KJ syns med, på foton kring F-vägen.

Då skulle hon alltså återvänt till KJ:s lägenhet, eftersom han synts med sin gråa hoodie långt senare. Visserligen kan han ju haft flera..
Men varför skulle hon tagit en av hans tröjor för att gå ut när hon enligt uppgift hade en egen på sig när hon åkte dit?
Citera
2013-11-10, 17:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nej. Det logiska är att hon i den här situationen istället SMSar med sin älskare i ämne som älskaren återberättar som "ingenting speciellt eller ovanligt"

Skärp dig. MB struntade blankt i VB, han var upptagen med sin familj. I efterhand inser han att han borde ha lyssnat på och hjälpt VB, därför raderar han sms-en från henne. Detta är en lögnhals av rang. VB hade två män i sitt liv, både gjorde henne illa, den ena dödligt.
Citera
2013-11-10, 17:45
Medlem
Citat:
Låter ju onekligen som Ploy!
Hon kan med andra ord ha varit uppbragd i sinnet redan vid 16.30 tiden på e.m
Hon var enligt mamman vid gott mod runt 16.00 när hon lämnade hemmet.

Munkjackan är av samma modell som den KJ syns med, på foton kring F-vägen.
Ploy kan ha lämnat KJ:s lägenhet för att ensam gå ut en sväng och då tagit kontakt med MB via sin mobil. Denna kontakt kan för Ploys del varit uppslitande (känslomässigt jobbig).
De kan ha grälat via samtal eller sms och detta kan ha lagt grunden för det som senare komma skulle.....

Var inte MB på fel plats enligt mobilantennerna? Kring denna tid? Kan de ha träffats? Någon gjorde ju en analys av hans mobilsignaler.
Citera
2013-11-10, 17:46
Medlem
Suomi-Andys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Man bedömde hårstrået som oviktigt trots att det bevisar att VB troligen befunnit sig i KJs badrum. Konstigt att man gör så.

Angående hårstrån och jointar, så kan ju polisen se om kj rökt joint sedan 6 månader tillbaka. Eftersom inget kommit fram så får vi väl anta att han inte rullat jointar av tejpen.

I FUP säger KJ sig ha rullat cigaretter av fimpar, när han inte har haft cigaretter. Det har rullats cigaretter med tejp i världen tidigare.
Citera
2013-11-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Skärp dig. MB struntade blankt i VB, han var upptagen med sin familj. I efterhand inser han att han borde ha lyssnat på och hjälpt VB, därför raderar han sms-en från henne. Detta är en lögnhals av rang. VB hade två män i sitt liv, både gjorde henne illa, den ena dödligt.
Hmm men MB skickade trots allt några svars SMS iallafall.
Citera
2013-11-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tejpen har han använt till att isolera kablar i soft air gun vapen som har ett batteri som driver motorn. Han säger att tejpen kan köpas på bensinstationer, Ica och elaffärer."

Det fetade är en uppgift som borde gå att kontrollera, så det blir klarlagt om det är den upphittade tejpen han talar om.

En driftig utredare borde ju plockat isär vartenda eldrivet airsoftvapen han hade för att se om det fanns modifieringar med tillhörande tejp.

Dock är det lite oklart om han lämnade tejpen i vapnet eller om han bara tejpade under själva meckandet för att undvika kortis då.

Värt att notera är ju att den tejp han verkar beskriva snarare låter som vanlig eltejp.
Kirurgtejp, eller ens något som liknar det hittas sällan i "elaffärer"

Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
ÄR det den sängen så är den ju flyttad på något sätt. Gissar på släpet som man höll på att byta bottenträet på när KJ greps.

Borde med andra ord kollats upp om det släpet var körbart vid tillfället. Om så är fallet borde väl någon, t.ex brodern noterat att KJ varit där och hämtat/lämnat det

Citat:
Undrar om hon var skadad redan då med stämjärnet i ryggen? Hon kan ha varit ledsen även av fysisk smärta. Hem kunde hon inte ringa, för hon hade ju ljugit för sin mor om vem hon skulle till, 112 ringde hon kanske för att hon var fysiskt skadad och behövde läkarhjälp?
i så fall saknas inte bara hennes kläder utan även en grå hoodie tillhörande KJ eftersom den borde varit blodig. Skadorna som sådana torde orsakat rätt rejäl blödning även om de i sig inte var döande.
Senast redigerad av rhdf 2013-11-10 kl. 17:53.
Citera
2013-11-10, 17:50
Medlem
Citat:
KJs lägenhet blev avfärdas som mordplats!

Blodet satt på både innsidan och utsidan enligt FUP.
testa och ta i en sån tejprulle och föreställ dig att du har lite blod tumme/pekfinger lägg så märke till var blodet skulle hamna.

nej nej nej,nu vrider du till det.

KJs bostad ar bara inte fastslagen som mordplats. Den ar absolut inte avfardad..och med tanke pa vittnesmalet i ratten om att de mesta blodet fran knivhuggen/sticken har stannat i kroppen.

Men oavsett,han kan ha haft tejpen i bilen tillsammans med en annan rulle.
Han mordade henne pa annan plats,tejpade runt halsen med den andra rullen som han gjort sig av med tillsammans med klader,embalage etc. Men eftersom han aldrig anvande sig av den rulle som funnits i hemmet sa har han bara helt sonika lagt in den i badrummet da han stadat bilen.
Han kan ha glomt att han vidrort den eller sa har han haft kvar blod pa handerna da han lagt den i badrummet.

Fattar du hur mycket det ar att halla reda pa for att han ska komma ihag vartenda litet mojligt spar? Han har gjort sig av med en hel del saker som det inte finns ett enda spar efter,inte ens en misstankt uppeldningsplats.
Det ar fullt normalt att han missat ett par blodspar.
Citera
2013-11-10, 17:51
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hmm men MB skickade trots allt några svars SMS iallafall.

Långt senare, när hon redan var död antagligen.
Citera
2013-11-10, 17:51
Medlem
Citat:
Jag kan upplysa dig om att jag hittat mycket interessant info i FUP, som aldrig nämts i själva FUP utredingen, eller annan stans för den delen, som jag HAR informerat BF om.
Ochså andra, här inne på Flashback, har hittat ytterligare annan mycket interessant info i FUP, som faktisk stödjer significansen av mitt fynd, vet dock inte om denna peraon infoprmerat BF om detta.

Vet inte rigtigt vad du menar med "foliehattarnas ärketroll"? upplys mig gjärna

Ang din "sovande galning" teori så är jag enig, det var faktisk min första teori som jag fortfarande tror på, dock tror jag desutom på att MB är en möjlig GM

Ang GM varande en "sovande galning" så tror jag på den man, som många här på FB känner till, som har en EKSTREMT virdig blog som bla, i ett tidligt skede, postat fotos av Gula Huset och skrev typ att han tyckte att de vore fantastiskt att hitta några kroppsdelar (altså för eget nöjes skull) , som bor i samma hus/uppgång som KJs kompis AH, vars address i övrigt är tvärs över gatan till MBs förra karate klub address.

Menade bara att många skrivit om storartade genombrott och ger sken av att ha knäckt hela skiten helt på egen hand, och sen har det inte blivit nåt av det. Om du nu har hittat nåt av värde för försvaret, blir det intressant att se resultatet av det till veckan!

Spännande också att reflektera över bristen på VB-spår i resten av bilen. Ffa på ratt, växelspak, bagagelucka (där man tar när den stängs) osv. Jag kollade på en sonata av två år äldre modell än mgm. Där finns en bra "glipa" mellan kaross och bagagelucka när luckan är stängd. Åtminstone fullt tillräckligt för att med en plastspruta med grov kanyl spruta in blod motsvarande den stora fläcken i FUP. De små fläckarna kan lätt ha kommit på mattan efter att ha vidrört den blodiga kanten!
Citera
2013-11-10, 17:52
Medlem
Citat:
Googla på Marina och Spekeröd så kommer du att hitta att en säng kan vara fyndplats. I Marinafallet missade polisen att lyfta på sängöverdraget, vilket hyresgästen gjorde. På så sätt kunde hela fallet lösas, om jag förstått saken rätt. Det fanns plötsligt bevis för att hon mist livet brutalt, i sin egen säng. Som vanligt litar du på polisen när det passar din teori, och så misstror du polisen när det inte passar.

Det mest intressanta nu, enligt min åsikt, är att ta reda på hur det förhåller sig med sängarna som KJ hade, varav en är försvunnen. Om mordplatsen är avlägsnad är det givetvis svårt att hitta den.

Nu har några funnit en uppeldad säng nära KJs anhöriga, klart intressant.

Det var ett rykte av en grannes kompis kompis som hört det. Gör inte rykten till trådsanningar.
Citera
2013-11-10, 17:54
Medlem
Citat:
Varför skulle jag förklara det?
Ett trovärdigt vittne har vid given plats sett en 20-årig tjej med thailändskt utseende, som till synes verkar ledsen eller upprörd.
Räcker för mig.
Förklara du istället vem det skulle vara, om inte Ploy!

Mobilen kunde ha varit hos KJ. Vb hade bevisligen förmågan att bara dyka upp plötsligt där MB befann sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in