Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Min upplevelse är att KJ är noga med att inte prata om "privata" saker, oavsett kön.
Han pratar ju om extremt privata saker. Han går i detalj in i hur han kör upp margarinsmörjda flaskor i röven. Han drar sig inte heller för att detaljerat beskriva sitt och VBs sex (som jag inte ens tror hände), eller den andra tjejens förkärlek för strypsex. Så nej, han besitter inte den här förmågan att skilja på vad som de flesta anser är lite för privat och inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
danneblyfot
2. AN:s bror är medlem i HA, har jag hört!
Och om så vore, tror du att alla som är med i HA springer omkring och styckar småtjejer för att syrran är upprörd?
Citat:
Ursprungligen postat av
RaffaPancamo
Ja. Alltså man har inte ens gått ut med en efterlysning av en asiat som kan ha gått där. Det är förjävligt.
Men visst gick man ut i media och bad den här kvinnan att höra av sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
FUP s.59
Uppgifter finns också att både Mi*ael B*rg den försvunnas karatelärare men
även dennes son skall ha haft förhållande med den sökta.
Finns ju minst en sms konversation mellan VB och AB trots att AB förnekar att han träffat VB, vet inte ens vem det är. Snacka om att ljuga.
Jag har postat ett videoklipp för längesedan från RÅL(facebook?) där RÅL och AB uppträder tillsammans, RÅL är en av KJ bästa kompisar.
Så att AB inte skulle ha en susning om vem KJ och VB är, är bara nonsens, varför ljuger han?
Heder åt familjen förresten.

Han har inte påstått att han inte hade en susning om vem KJ var (sid 1092):
Citat:
Tillfrågad angående sin relation eller kännedom om Kristoffer Johansson så uppger
Alexander att han träffat Kristoffer för 2-3 år sedan på en fest i Boden. Den enda kontakten
de hade var att de hälsade på varandra och kan ha pratat med varandra. Han har efter festen
sett Kristoffer vid några tillfällen i Boden men de har aldrig tagit kontakt med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Det är ju, som du säger, ganska uppenbart att det inte är första gången i livet som KJ drar diagnoskortet. Han har vant sig vid att inte behöva göra ett skit som han inte känner för - han har ju såna handikapp! Det är vidare uppenbart att hans airsoftpolare har en betydligt högre uppfattning om hans kapacitet än vad hans familj har. Jag tror inte att det handlar så mycket om att familjen försöker skydda honom, utan mer på att han är habituellt "är sin diagnos" hemma där det accepteras och de andra familjemedlemmarna självklart täcker upp för honom, medan han däremot har fullt klart för sig att han skulle bli utstött ur kompisgänget om han körde samma jag klarar inte det här-stil med dem.
Det där är ett vanligt fenomen, under mina år som just boendestödjare så träffade jag många (helst bland de yngre killarna) som gjorde precis samma sak. Och jag tror det är en föräldragrej. Många föräldrar ser inte individen utan diagnosen. "Han har AS/ADHD/Tourettes alltså har han svårt att...."Sällan en tanke på att problemen är högst individuella och av olika svårighetsgrad. Föräldrarna sprang och städade åt dom, matade in pengar, försvarade alla dumheter med diagnosen. Märkligt nog så klarade dessa killar en massa saker som var roligare och mer intressanta. Min upplevelse är att de flesta fixade det mesta såvida det var tillräckligt roligt/intressant, eller att de fick en omedelbar "belöning" av det.
Jag kan ta ett ex. En person hade inte städat själv hemma de senaste 20-25 åren. Han var inte förmögen pga sin diagnos enl anhöriga. Efter en tid så sa jag att "Om du städat själv nästa gång jag kommer hit så ska du få komma hem till mig och dricka kaffe". Nästa gång jag kom var det städat. Mycket handlar om att de vill ha något för det, det är inte kul att städa och de får ingen belöning för det. Och eftersom de inte lider av att ha det stökigt och skitigt så är inte en fräsch lya tillräcklig belöning. Jag kan garantera att KJ skulle ha det städat hemma om ex hans föräldrar lovade honom att de skulle köpa airsoftprylar till honom om han höll städat. En liten påminnelse nu och då skulle räcka.